houffamarathon .

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: houffamarathon .

Bericht door SD2E »

De 70 gereden en parcours viel wel mee, nu ook niet super. Afdalingen waren niet technisch/steil maar wel snel en door de modder was het toch opletten aan die snelheden, had zelf niet veel vertrouwen spijtig genoeg dus veel tijd verloren bergaf. Laatste afdalingske in Houffalize was wel fun, iets trager en wel technisch. Enkel die 4-5 hellingen waar je te voet naar boven moet gaan vind ik er teveel aan, allez heb er toch niemand zien oprijden die in mijn buurt reed, en betwijfel zelfs of de toppers naar boven rijden? Tussenstukske op grindwegen was eens een leuke afwisseling nu. En idd de pijltjes waren nogal slap, ook een heel stuk verkeerd gereden door eentje dat naar de andere kant flapperde.

Bevoorradingen vond ik wel voldoende, aangezien het een chrono is blijf je daar toch niet te lang hangen he.
gedewe
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 20:36
Rijdt met: Grand Canyon 29 AL 7.9

Re: houffamarathon .

Bericht door gedewe »

uitslag blijft op zich wachten , ze hadden miserie met registraties aan de meet . Ik stond er niet in en gelukkig schreef die ouwe vent iedereen op . Ik denk dat er nog zullen zijn die er niet in staan
bezembiker
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 09:58
Rijdt met: specialized stumpjumperen + epic

Re: houffamarathon .

Bericht door bezembiker »

moest er iemand een wiel tekort hebben,ik heb er één afgegeven aan de organisatie,twas een mavic peins ik,gevonden op het pleintje dicht bij de start waar ook de mobihomes stonden!


ik vond het wel de moeite gisteren,parcour vond ik meer dan ok,bevoorradingen ook!
jfcb
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: za 28 apr 2007 16:17
Rijdt met: Cube

Re: houffamarathon .

Bericht door jfcb »

Gestart voor de 120km, maar door verkeerd te rijden terug aangekomen in Houffalize met zo'n 100km op de teller.
Ik had geen zin meer om terug te gaan en te zoeken waar we fout gereden waren.

Al bij al nog een goede marathon. Gezien de commentaar over de vorige edities had ik het erger verwacht.
Inschrijving verliep vlot, bevoorrading zag er op het eerste zicht ok uit (ook al maak ik hier geen gebruik van als wedstrijdrijder) en de bevoorrading aan de finish was ook een plus.
Het parcours kon me matig bekoren, dit had deels te maken met het feit dat er veel stukken inzaten die ik dit jaar al een paar keer gereden had tijdens o.a. roc d'ardenne, BeMC... wat natuurlijk logisch is. Er zat in ieder geval genoeg variatie in het parcours. Voldoende singletrack, maar de afdalingen mochten wat technischer.
De bepijling en seingevers waren ondermaats. Een paar kalklijnen, duidelijkere pijlen en actievere seingevers konden dit verhelpen.

Ik denk niet dat ik hem volgend jaar opnieuw zou rijden, er zijn betere marathons in deze streek. Deze marathon aan anderen afraden zou ik dan ook weer niet doen.
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Re: houffamarathon .

Bericht door need for speed »

zelf ook nie gereden dus komen supporteren voor andere
bv zag er heel goed uit op de 2 plaatsen waar ik stond toch
watermeloen appelsien bananen zouten nootjes en koekjes
pim's koeken cake 4 verschillende soorten
chocolade denk da dat toch dik in orde is nie weet nie of da overal zo was
over die seingevers is beetje normaal als ze u daar droppen al om 9 u een de eerste renner paseer er pas om 12u
als renners een uur op de uitslag moeten wachten klagen ze al , die gasten stonden daar 3 uur naar niks te kijken
en ge maar één flesje sprite meekrijgt en wa sandwicchen dat ge minder actief wordt
en als de signaal gever toch teken geeft rijden er toch nog de andere kant op , zo moe waren er bij :) zelf gezien
over parcour weet ik niks tot de volgende marathon
Plaats reactie