houffamarathon .

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Flashy
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: za 13 sep 2008 14:29
Rijdt met: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Bericht door Flashy »

RigolleM schreef:
Kristof Huyck schreef:Dat heb ik ook opgemerkt ja... Eerst moest ge een papierke invullen en dan begint diene kerel dat ter plekke over te tikken in zijn laptopke, hij kon mss gewoon naar de id kaart gevraagd hebben, dan moest niemand iets invullen in de eerste plaats :-D
Degene achter de tweede laptop typte alles over wat men in de eerste laptop ingaf... :lol:
Dat was voor de backup :-D
Gebruikersavatar
DaVinci
Mountainbiker
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 26 okt 2008 11:54
Rijdt met: Niner air 9, Gt gtr elite carbon

Bericht door DaVinci »

sfeer 0/10, parcour ondermaats, heb de 60 gedaan, en ik kan niet geloven dat ik 1600 hoogtemeters gedaan heb. En inderdaad die lus op het laatste was een organisatorische fout, wat een geklungel. volgend jaar zien ze me er ook niet meer terug.
mol
Mountainbiker
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 20:27
Rijdt met: scott spark / genius Lt /canyon frx

Bericht door mol »

euhm 42 euro, ik heb wel degelijk 45 moeten betalen...zaterdag namiddag....toen liep dat daar al fout op de inschrijvingen...heeft daar 25min. geduurt en stond 3de in de rij #-o #-o
proby
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 12 dec 2010 19:17
Rijdt met: canyon lux mr

houffamarathon

Bericht door proby »

Ik heb de 90 gereden en heb geen klagen over het parcours. De voorinschrijving heeft me 32€ gekost. Ik vond het een toffe ervaring, mijn eerste volledige marathon. Volgend jaar zeker terug. Ik snap al die negatieve reacties niet ,al die vrijwilligers die hun zondag opofferen voor ons plezier waar ga je ze blijven halen? Aan het weer kan er niemand iets veranderen Op de 90 km had ik 1966hm ipv de aangekondigde 2400hm Het enige minpunt vond ik dat als men signaalgevers zet deze ook overal aanwezig moeten zijn (op een punt bijna omvergereden bij gebrek aan signaalgevers).
Gebruikersavatar
veldegemnaere
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: za 17 mei 2008 17:29
Rijdt met: scott scale rc 29er

Bericht door veldegemnaere »

de tijds opname daar was ook iets mis mee
enkel maar aan de start en aan de finish een tijds opname voor de 60km
er zijn mtbers die achter de 1ste bev die een pijltje niet gezien hebben
en ergens recht door zijn gereden zo hebben ze de 2de bev gemist en 9km ingekort en toch hebben ze een tijds opname die niet DFN is
en uit goeie bron waren er 30a50 mtbers die elkaar gewoon volgden
ken iemand die bij deze was in de laatste 7km stak ik hem voorbij en had hem al eens in het begin in gehaald
The Doctor 46
Mountainbiker
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 00:58
Rijdt met: Trek & epic 29er

Bericht door The Doctor 46 »

Bij mij is het weer de grote boosdoener , heb op voorhand 42euro betaald en zen niet komen opdagen. Na vorige week Bouillon (Dohan) in de modder gereden te hebben , zag ik het nu weer niet zitten.
Op een droog parcours met de zon op uwe kop is dit waarschijnlijke wel een goede marathon , zou het toch spijtig vinden moest deze verdwijnen .
Eén ding weet ik nu wel zeker dat ik me pas op de laatste moment zal inschrijven en eerst afwachten wat weer ze geven.
Gebruikersavatar
frederikrooms
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: do 24 mar 2011 18:23
Rijdt met: Kona King Kahuna, Cube Reaction SID blue, Scatto Nighttrain

Weinig ruimte voor falen van de organisatie

Bericht door frederikrooms »

Ik had vorig jaar meegedaan en was vastbesloten om dit jaar dat weer te doen. Hoewel het weer een pak minder aangenaam was dan vorig jaar, heb ik na de start de knop omgedraaid en gewoon de pedalen doen draaien.

Ik had ook weinig reden tot klagen, voorinschrijving was in orde: gratis shirt en een sportsbar. Volgende keer mogen ze de kilo's brochures wel achterwege laten, kwestie om de ontbossing tegen te gaan.

Het parcours begon goed, altijd leuk om je benen warm te rijden alvorens in hogere versnelling te gaan. Het parcours was een pak minder technisch dan vorig jaar (vorig jaar 98km, nu 90km) maar mss wel een geluk met dit weer. Mij stoorde het asfalt niet zo, maar als je de 60 rijdt en zoveel asfalt proeft snap ik dat ergens wel!

Nadien viel alles wel in duigen. De lokale ronde was me niet duidelijk, waardoor ik 5minuten heb verloren. Gelukkig beginnen babbelen met een Hollander die plots over die extra ronde begon te babbelen... fiets op en hop die berg op! Een te kleine dranktent waar de wind zegevierde, niet direct ideaal als je kletsnat aankomt en eventjes warmte opzoekt als je aan het wachten bent op anderen! Sfeer was ondermaats, eigenlijk onbestaande. Enkel de spaghetti kon mij op dit moment nog doen genieten.

Na tijdje wachten zag ik plots kennis afkomen met een fiets zonder derailleur. Blijkbaar was het veermechanisme kapot en moest daar een andere op. Hij haalde een hersteldienst maar ze hadden niet het juiste model... een gewone XT 9speed. Ok, wedstrijd gedaan en dan maar de pechdienst gebeld. Ze zeiden dat ze binnen 10 minuten daar zouden zijn. Uiteindelijk na 1u30 wachten in een auto, een fiets geleend van iemand die zijn hand had gebroken en ook in diezelfde auto zat te wachten op ambulance. Met een te kleine fiets naar Houffalize gereden! Dan kook je natuurlijk van woede en is je dag letterlijk en figuurlijk helemaal verzopen. Dan had je op dat moment wel iets gehad aan je 32 euro inschrijving... al was het maar die pechdienst die afkwam. Achterna wat zitten klagen en ze zeiden dat er veel gezegd moest worden die avond. Daar ben je natuurlijk niet veel op dit moment maar hopelijk leren ze uit hun fouten want mountainbikers vergeten niet snel.

Hopelijk kunnen ze op een of andere manier weer nieuwe leven in de houffamarathon blazen! Er zijn altijd kapers om de kust!
mr_headshok
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 26 aug 2008 22:45
Rijdt met: Scalpel 29r, lefty, Sram

Bericht door mr_headshok »

@RigolleM

Ik geef je volledig gelijk met je opmerkingen. Al had ik al 94km zonder die laatste lus nog af te werken. Alsof dat nog een groot verschil in het klassement ging uitmaken. En slechts 1 mat na post 3 op de 90km is idd wat weinig voor de chrono.
Maar volgend jaar waarschijnlijk wel weer van de partij.
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

DAMN ben ik tevree dat ik er niet was..niet veel gemist zo lees ik ier en op andere forums

Houffa schrap ik dus nu ook van mijn calender (sinds vorige jaar ook achouffe en bouillon geschrapt)
als dat zo doorgaat,zijn er geen goeie marathons meer en moeten we naar het buitenland gaan
al weet ik zelfs niet hoe goed of slecht het daar is


Grtz
Gebruikersavatar
Wettelbeir
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: do 03 feb 2011 15:51
Rijdt met: Me grote wielen

Bericht door Wettelbeir »

Er is hier al veel gezegd en ik ga er enkel dit nog aan toevoegen: EEN EZEL STOOT ZICH GEEN TWEE MAAL AAN DEZELFDE STEEN.

Mocht het nog niet duidelijk zijn, ik zet een PUNT achter de Houffamarathon als deze nog langer door deze organisatie ingericht wordt.
Plaats reactie