Dat vind ik nu eens nen duidelijke en klare uitleg en ik heb volledig begrip voor jullie manier van handelen...het is tegenwoordig godgeklaagd hoeveel "deelnemers" van t.t.'s, marathons over privéstukken rijden nadien en dan kan je het als organisatie wel schudden voor de daaropvolgende keer als je bij de eigenaars aanklopt...KurtiLCMT schreef:Parcours en bepijling: we weten dat daar in het verleden al eens een probleem mee was. We hebben als 'Vlaamse' groep met franstalige vrienden nu resoluut de bepijling in eigen handen genomen en niet meer 'uitbesteed' onder leiding van plaatselijke mensen, zonder die daarom met alle zonden te overladen. Kijk, we doen er straks dus ALLES aan om 1) correct en voldoende te bepijlen, 2) om zo ook de wetgeving terzake te respecteren en geen problemen met eigenaars en Waters en Bossen te hebben. Als we soms al wat beperkt zijn geweest in de website-communicatie, dan kan ik enkel maar herhalen, dat de nieuwe datum zéér kort bij onze LCMT zat. Wij hebben door zelf vanuit de Vlaanders keer op keer ginder aan de parcours te gaan werken, heel veel extra tijd op deze essentiële kwestie gestoken. Wij duimen dat het ook beloond wordt. Echter moet ik jullie 'ontgoochelen' of ontmoedigen door te stellen dat het juist de Dienst Waters en Bossen is die verbiedt om de parcours al massaal te gaan verkennen op zaterdag. Als organisator kunnen en zullen we jullie niet van het parours 'jagen', maar we vragen gewoon om hiermee rekening te houden. Stukken die tot vaste routes behoren zijn uiteraard geen probleem. Maar als er honderden bikers op zaterdag al passeren op 'uitzonderlijk' toegestane autorisaties, moeten we niet schrikken dat er de zondag weer 'bordjes' verdwijnen doordat lokale bewoners of verantwoordelijken dan 'ingrijpen'. Dat het er ginds niet makkelijker op wordt om naar wetgeving toe correct te handelen en tegelijk de deelnemers optimaal te dienen, hoeft geen verdere uitleg. Toch ben ik zeker dat we met onze zelf uitgekiende en gecoördineerde aanpak straks véél beter kunnen scoren dan in het verleden. Bovendien heb ik persoonlijk de verantwoordelijkheid genomen om de nieuwe routes uit te zetten en daarbij uit te gaan van mijn eigen toch rijke fiets- en bike-ervaring. Waar en wanneer technisch, waar en wanneer recup, wat qua 'landschappelijke schoonheid'... Ik heb in eer en geweten gehandeld en nu is het aan jullie.
en jongens, dus niks aan de hand...geef deze nieuwe organisatie de ruimte en dat komt wel in orde.