houffamarathon .

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
black levi
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: di 11 jan 2011 12:46
Rijdt met: cannondale scalpel

Re: Parcour en bepijling : innovaties en heel sterk gemotive

Bericht door black levi »

KurtiLCMT schreef:Parcours en bepijling: we weten dat daar in het verleden al eens een probleem mee was. We hebben als 'Vlaamse' groep met franstalige vrienden nu resoluut de bepijling in eigen handen genomen en niet meer 'uitbesteed' onder leiding van plaatselijke mensen, zonder die daarom met alle zonden te overladen. Kijk, we doen er straks dus ALLES aan om 1) correct en voldoende te bepijlen, 2) om zo ook de wetgeving terzake te respecteren en geen problemen met eigenaars en Waters en Bossen te hebben. Als we soms al wat beperkt zijn geweest in de website-communicatie, dan kan ik enkel maar herhalen, dat de nieuwe datum zéér kort bij onze LCMT zat. Wij hebben door zelf vanuit de Vlaanders keer op keer ginder aan de parcours te gaan werken, heel veel extra tijd op deze essentiële kwestie gestoken. Wij duimen dat het ook beloond wordt. Echter moet ik jullie 'ontgoochelen' of ontmoedigen door te stellen dat het juist de Dienst Waters en Bossen is die verbiedt om de parcours al massaal te gaan verkennen op zaterdag. Als organisator kunnen en zullen we jullie niet van het parours 'jagen', maar we vragen gewoon om hiermee rekening te houden. Stukken die tot vaste routes behoren zijn uiteraard geen probleem. Maar als er honderden bikers op zaterdag al passeren op 'uitzonderlijk' toegestane autorisaties, moeten we niet schrikken dat er de zondag weer 'bordjes' verdwijnen doordat lokale bewoners of verantwoordelijken dan 'ingrijpen'. Dat het er ginds niet makkelijker op wordt om naar wetgeving toe correct te handelen en tegelijk de deelnemers optimaal te dienen, hoeft geen verdere uitleg. Toch ben ik zeker dat we met onze zelf uitgekiende en gecoördineerde aanpak straks véél beter kunnen scoren dan in het verleden. Bovendien heb ik persoonlijk de verantwoordelijkheid genomen om de nieuwe routes uit te zetten en daarbij uit te gaan van mijn eigen toch rijke fiets- en bike-ervaring. Waar en wanneer technisch, waar en wanneer recup, wat qua 'landschappelijke schoonheid'... Ik heb in eer en geweten gehandeld en nu is het aan jullie.
Dat vind ik nu eens nen duidelijke en klare uitleg en ik heb volledig begrip voor jullie manier van handelen...het is tegenwoordig godgeklaagd hoeveel "deelnemers" van t.t.'s, marathons over privéstukken rijden nadien en dan kan je het als organisatie wel schudden voor de daaropvolgende keer als je bij de eigenaars aanklopt...
en jongens, dus niks aan de hand...geef deze nieuwe organisatie de ruimte en dat komt wel in orde.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Parcour en bepijling : innovaties en heel sterk gemotive

Bericht door BerggeitCasualFietser »

KurtiLCMT schreef:Parcours en bepijling: we weten dat daar in het verleden al eens een probleem mee was. We hebben als 'Vlaamse' groep met franstalige vrienden nu resoluut de bepijling in eigen handen genomen en niet meer 'uitbesteed' onder leiding van plaatselijke mensen, zonder die daarom met alle zonden te overladen. Kijk, we doen er straks dus ALLES aan om 1) correct en voldoende te bepijlen, 2) om zo ook de wetgeving terzake te respecteren en geen problemen met eigenaars en Waters en Bossen te hebben. Als we soms al wat beperkt zijn geweest in de website-communicatie, dan kan ik enkel maar herhalen, dat de nieuwe datum zéér kort bij onze LCMT zat. Wij hebben door zelf vanuit de Vlaanders keer op keer ginder aan de parcours te gaan werken, heel veel extra tijd op deze essentiële kwestie gestoken. Wij duimen dat het ook beloond wordt. Echter moet ik jullie 'ontgoochelen' of ontmoedigen door te stellen dat het juist de Dienst Waters en Bossen is die verbiedt om de parcours al massaal te gaan verkennen op zaterdag. Als organisator kunnen en zullen we jullie niet van het parours 'jagen', maar we vragen gewoon om hiermee rekening te houden. Stukken die tot vaste routes behoren zijn uiteraard geen probleem. Maar als er honderden bikers op zaterdag al passeren op 'uitzonderlijk' toegestane autorisaties, moeten we niet schrikken dat er de zondag weer 'bordjes' verdwijnen doordat lokale bewoners of verantwoordelijken dan 'ingrijpen'. Dat het er ginds niet makkelijker op wordt om naar wetgeving toe correct te handelen en tegelijk de deelnemers optimaal te dienen, hoeft geen verdere uitleg. Toch ben ik zeker dat we met onze zelf uitgekiende en gecoördineerde aanpak straks véél beter kunnen scoren dan in het verleden. Bovendien heb ik persoonlijk de verantwoordelijkheid genomen om de nieuwe routes uit te zetten en daarbij uit te gaan van mijn eigen toch rijke fiets- en bike-ervaring. Waar en wanneer technisch, waar en wanneer recup, wat qua 'landschappelijke schoonheid'... Ik heb in eer en geweten gehandeld en nu is het aan jullie.
Eigenlijk hypocriet van de locals, alle middenstanders worden er beter van, hotels etc...

Ik begrijp de antwoorden die hier worden gegeven op de problemen die zich voordeden maar hoe zit het nu met die bevestigingsmails. Een iemand heeft zich verkeerd geformuleerd maar zijn die inschrijvingen op het verkeerde nr gebeurd, is er geen tijd geweest alles na te kijken? Als je de bevestigingsmail krijgt, en er nog een voor een t shirt (waarbij je binnen de dag moet antwoorden) dan snap ik niet waarom je nog bewijs moet meebrengen tenzij de controle er niet is...
The Doctor 46
Mountainbiker
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 00:58
Rijdt met: Trek & epic 29er

Bericht door The Doctor 46 »

@ KurtiLCMT

Zou u ook de staat van het parcours kunnen doorgeven na de laatste check up.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
eekhoorn
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: do 03 jul 2003 19:10
Rijdt met: ijzer en alu

Bericht door eekhoorn »

@kurt:

hoe zijn de hoogtemeters gemeten? Kunnen we ervan uit gaan dat deze enigzinds kloppen? 3700 lijkt mij wel zeer veel?

bedankt
Donavan
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 10 apr 2009 00:03
Rijdt met: viper scandium

Bericht door Donavan »

Enkele dagen voor de houffamarathon zit ik met een vervoersprobleem.
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik woon in Menen.
Alvast bedankt, pb me!
Gebruikersavatar
Bozo
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 22 sep 2006 10:55
Rijdt met: Cannondale Slate, YT Jeffsy te koop..

Bericht door Bozo »

probleem met mijn inschrijving opgelost!! iemand die de track van de 60km wilt doorsturen naar: punkupation@hotmail.com ? thx
Gebruikersavatar
Tubeken
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:59

Bericht door Tubeken »

Bozo schreef:probleem met mijn inschrijving opgelost!! iemand die de track van de 60km wilt doorsturen naar: punkupation@hotmail.com ? thx

Tracks worden op donderdagavond doorgestuurd, dus nog efkens geduld
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ik heb het bewijs van boeking opgezocht dat is ok. Ik weet zeker dat ik direct erna de overschrijving heb gedaan, maar dat is blijkbaar fout gelopen, kan nergens iets terugvinden tussen mijn overschrijvingen.
Cash betalen aan start met boekingsbewijs of alsnog overschrijven en bewijs meebrengen?
Gebruikersavatar
Flashy
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: za 13 sep 2008 14:29
Rijdt met: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Bericht door Flashy »

Als ik me niet vergis zijn het 3400 Hm omdat het parcour aangepast werd.
Er werd hiervoor een email gestuurd . :wink:
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

gisteren was er ook nog niks uitgepijld. redelijk droog, hier en daar wat modder maar niet overdreven :wink:
Plaats reactie