houffamarathon .

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
WIP
Mountainbiker
Berichten: 520
Lid geworden op: za 29 apr 2006 12:18
Rijdt met: SCOTT SPARK 910

Bericht door WIP »

1° Merci, aan de organisatie om ons een marathon te gunnen.
2° Ik heb nog nooit zoveel moto's en quads op een parcours gezien om alles te blijven checken tijdens het wedstrijdverloop.
3° De inschrijvingen gingen gewoon perfect, geen problemen ondervonden.
4° parcours was een gehele vernieuwing, was na 7deelnames uitgekeken op het standaard parcours, alhoewel er verschillende bekende stukken in zaten.
5° bepijling was in orde 1x een bocht gemist omdat ik de persoon voor mij volgde en we zijn na 500m terug gedraaid.
6° bevoorradingen zagen er meer dan voldoende uit, ben niet gestopt.
7° De weergoden hebben er een heroïsche tocht van gemaakt en de techniek kreeg de bovenhand op het harde stoempen.

Als ik dan volgens de huidige forum-normen toch moet kritiek geven (beste stuurlui staan aan wal). Het extra rondje op het WB parkoer hadden ze inderdaad beter niet eerst via de finishboog laten passeren, dit zorgde voor veel verwarring. MAAR aan de start en op site was dit al bekend gemaakt dus zij die dit niet gedaan hebben, pech.
dikken
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: za 19 nov 2005 17:23
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.8 - Trek Superfly 9.8 - Singular Swift

Bericht door dikken »

Blijkbaar is het hier 'hip' geworden een organisatie de grond in te boren, dit lijkt hier sterk op een stemmingmakerij en daar doe ik niet aan mee !!!

Ik was ingeschreven voor de XL maar door materiaalproblemen voor de L gekozen. Betaald : 30 eur voor een dag 'amusement' vind ik verantwoord.

Het regenweer bekoelde ook mijn enthousiasme maar ;

- ik vond de bepijling ok, geen enkele keer misreden
- bevoorradingen : dik in orde
- proficiat aan de medewerkers om in dit hondeweer voor een appel en een ei hunne zondag te verdoen
- qua parcours, idd hier en daar asfalt maar daar maalde ik niet om gezien de omstandigheden
- extra lus vond ik leuk en dit was duidelijk in TWEE talen aan de start gemeld
- vind mezelf wel nergens terug in de uitslag, zelfs niet als DNF in de XL uitslag. Dit kan misschien nog rechtgezet worden.

Ik kom zeker WEL terug, als we alles gaan afbreken en negeren schiet er niets meer over. De organisatie zal zelf ook wel analyseren en de nodige maatregelen treffen.
Voodoo
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: za 14 mei 2005 10:19
Rijdt met: Bulls copperhead 3 plus

Bericht door Voodoo »

Was tevreden van de organisatie. Inschrijving is al bij al vlot gelopen. Bevoorrading wat heel goed. Bepijling was ok.

Voor mij lag het parcour er wel zeer slecht bij. Ben niet zo'n modder freak. Maar daar kan de organisatie niet veel aan doen.

Het was voor mij een leuke dag geworden. Zonder de modder had het een zeer leuke dag kunnen worden :-)
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Bericht door bdc »

dikken schreef:Blijkbaar is het hier 'hip' geworden een organisatie de grond in te boren, dit lijkt hier sterk op een stemmingmakerij en daar doe ik niet aan mee !!!
+1 =D>

Het was zeker niet perfect, en het rotweer & de modder maakten dat niet beter, maar om deze editie nu met de grond gelijk te maken...

Ik geef dit volgend jaar nog een kans, en hopelijk is er in het parcours (vooral van de 60km) minder asfalt en wat meer paadjes zoals in de laatste 10km, en kunnen we langer & goedkoper vooraf inschrijven.
Gebruikersavatar
Pijilator
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 07 jan 2011 12:19
Rijdt met: Niner Air 9

Bericht door Pijilator »

Wat een stelletje zage venten zeg, edde zondag avond nog gemoeten van ‘t wijf? (sorry dames).

Als je het te duur vindt, blijf dan thuis en rij Bloso routes. De tarieven staan al weken/maanden duidelijk op de site. Dit is wel geen gewoon toertochtje waar je voor 5 euro kan starten. En zelfs dan zie je nog zwartrijders…

Je zou überhaupt blij moeten zijn dat er mensen dit willen organiseren. Al die vrijwilligers staan daar wel nen gansen dag in de kou om u te voorzien van eten en drinken. Zou jij de man/vrouw willen zijn die de douche ’s avonds gaat uitkuisen? De rommel opkuisen op en rond het parkour? Plakjes gaan verwijderen? Iedereen gemotiveerd houden terwijl je her en der leest dat het op niks trekt?

Het was mijn eerste keer dat ik mee reed, en voor mij was alles toch wel duidelijk. De start, de pijltjes onderweg, de extra ronde, de enkelband, enz. De inschrijving ging vlot, alles lag klaar, heeft 1 minuut geduurd. Dag inschrijving ging precies wel wat trager, maar dat weet je, kom dan wat vroeger. Als je natuurlijk niet uwen mond (durft) open doet moet ge niet komen zagen. We zijn toch volwassen geen klein kinderen zeker?

Die opmerkingen over de laatste ronde snap ik trouwens niet zo goed. De speaker heeft het toch duidelijk uitgelegd zeker. De meeste die de 90 reden hebben het waarschijnlijk zelfs 2x gehoord. Volgende keer misschien luisteren i.p.v. te tetteren tegen uwen gebuur?

Had het 25° geweest, geen regen en droog parcour dan had 75% van al dit gemekker hier niet gestaan. Werk liever constructief mee in plaats van achter je PC commentaar te geven op een ander.
Grow up!

Voor de volgende keer:

Indien mogelijk iets grotere bordjes onderweg. Geel is perfect als kleur, maar als het snel gaat heb je er vlug overgekeken. Het idee van de track op voorhand te verspreiden was zeer goed, maar niet iedereen heeft een GPS toestel.

Groot plan aan de start/aankomst met alle zaken erop zoals: inschrijving, enkelband depot, douches, afspuitstand, enz.. (voor de mensen zonder tong). Kan je ook op de site plaatsen, kunnen we al eens zien op voorhand.

Droog weer.

In ieder geval tot volgend jaar!
Laatst gewijzigd door Pijilator op di 10 jul 2012 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

=D>
Gebruikersavatar
Wettelbeir
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: do 03 feb 2011 15:51
Rijdt met: Me grote wielen

Bericht door Wettelbeir »

El Perro Diablo schreef:=D>
de dixies waren ook nog proper :wink:
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Ik persoonlijk vond de bepijling duidelijk genoeg (er mag altijd een pijltje meer, maar het was voldoende) De inschrijving is ook voor mij vlot verlopen, ik denk niet dat ik langer dan 2 minuten in de zaal gestaan heb. De gps-track op voorhand versturen was heel handig.
Maar wat die lus betreft, die hoefde voor mij toch niet meer. 1 klim om dan terug op hetzelfde parcours uit te komen wat je net gedaan hebt is toch wat teveel van het goede. Uiteindelijk ben ik aangekomen met 119km en dit terwijl er in het parcours geknipt was... Dus hier gingen we toch een paar km meer gehad hebben.

De tijd in de uitslag klopt met mijn gps dus daar heb ik ook geen opmerkingen over (enkel ik ben 27 jaar oud en geen 30 zoals daar aangegeven staat :wink: )

Ik beklaag het mij in elk geval niet dat ik gekomen ben, over de prijs hoor je mij ook niet klagen (ik heb al meer betaald voor dergelijke evenementen)
Of ik volgend jaar terug kom zien we wel, dat zal van andere factoren afhankelijk zijn dan de ervaring van dit jaar.
Gebruikersavatar
malmedy
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 20:40
Rijdt met: epic en canondale optimo

Bericht door malmedy »

Als je geen kritiek meer mag geven op somige organisaties dan is het al ver gekomen dan kunnen ze doen en vragen wat ze willen .Vind het spijtig dat sommige zo een prijs normaal vinden dan gaan er veel organisaties verloren gaan olne spa olne is er ook zo een en zo hebben ze de cross country ook naar de knoppen geholpen .
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

Is toch heel simpel? Ze kunnen vragen en doen wat ze willen en als je het te veel vind dan doe je toch niet mee? Niemand verplicht je om de rit te rijden. De prijs is al lang vooraf bekend.

Vind het zelf ook geen goede evolutie dat het zo duur word want tenslotte heeft het overgrote gedeelte geen zin in een extra T-shirt, Spaghetti etc. Maar ze verpesten het dan vanzelf voor hun eigen. Ze zullen vanzelf wel zien dat er minder mensen inschrijven volgend jaar. Weinig nut om ze hier volledig af te branden over iets wat je vooraf al wist.
Plaats reactie