houffamarathon .

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Bericht door BerggeitCasualFietser »

prideandglory1891 schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:Hier ook stilaan bekomen van de moddertocht, en heb achteraf gezien blijkbaar ook die extra lus niet gezien, voor wat is dat nodig in feite?
Rustig vertrokken, al de rest sprintte gelijk ne zot naar voor (eerste chronorace in groep ;) ) maar op de eerste twee klimmen had ik al een pak volk ingehaald. Op eigen tempo verder, in de afdalingen was het altijd op t gemakske, ben sowieso al geen vlotte daler. Zoals hier al gezegd plezanter klimmen in dit weer dan dalen. De meeste klimmen kon ik vlot op tenzij er iemand de weg blokkeerde. Enkel toen we van de baan kwamen beetje voor het einde en een stijl klimmetje scherp rechts omhoog was het vat af. Erna nog even slippertje gemaakt met als gevolg waarschijnlijk gekneusde rit door een slecht geparkeerde steen.
Gelukkig hadden we gisteren het einde al verkend zodat ik daar rustig naar beneden kon.
Conclusie: te licht om resultaat te rijden, maar wel vlotte klimmer tegenover de mindere goden van het deelnemersveld zonder iemand te willen schofferen, ik was content voor mezelf, al bij al voor zo'n slecht weer viel de schade nog mee. Dat beekje was idd wel lachen al hadden we af en toe nog wel zo'n plas, daar stond ik dan met mijn schoenovertrekjes 8)
Die extra lus niet gereden? DNF dus :lol:
Had het nochtans geroepen naar uw madam aan da brugske dat ze 't u moest zeggen dat je 2 keer moest ad start passeren
idd maar had het niet echt door, ze zei het nog maar maar heb gezien dat ze veel gasten gewoon hebben uitgeschreven zonder die lus...ale bedoel uitgereden als uitgeschreven he ...
en hoeveel tijd had jij verloren op Metse? ik aan ravi 2 25 min volgens je vrouwtje en aan onze tijden te zien, ik ongeveer op een uur ongeveer
mol
Mountainbiker
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 20:27
Rijdt met: scott spark / genius Lt /canyon frx

Bericht door mol »

houffa was VET(tig) :lol: gestart voor de 90

goed geamuseerd, wel verschrikkelijk slijk,zelfs ergens in een plas
(lees beek) moeten afstappen waar ik tot boven de knie in het water stond #-o #-o

rond de 60km voorste remblokjes moeten verwijderen door blokkage #-o #-o #-o
15km later de achterrem zo goed als naar de kl*ten #-o #-o was spannend zo met halve remkracht uitrijden en dan nog die extra lus doen :lol: :lol:

was nochtans duidelijk gezegd voor de start dat men 2 lussen moest doen,die ik zelfs leuk vond =D> =D>

chapeau voor de organisatie!
Gebruikersavatar
malmedy
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 20:40
Rijdt met: epic en canondale optimo

Bericht door malmedy »

Ben ook geweest maar bij de inschrijving terug gedraaid zo duur nee dan doe ik niet mee en was niet de enigste die zo erover dacht, ken de streek zo ook wel een beetje en zelf een toer gedaan en dat is ook plezant zo een organisatie maakt de marathon kapot te duur is te duur en als ik de reacties lees was het alles behalve inorde.
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Bericht door Giobiker »

Het viel inderdaad wel op dat er vele voorbijgevlamd kwamen zonder nummerbordje...
mol
Mountainbiker
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 20:27
Rijdt met: scott spark / genius Lt /canyon frx

Bericht door mol »

sportograf zen "best of" is de moeite :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Bericht door Kristof Huyck »

malmedy schreef:Ben ook geweest maar bij de inschrijving terug gedraaid zo duur nee dan doe ik niet mee en was niet de enigste die zo erover dacht, ken de streek zo ook wel een beetje en zelf een toer gedaan en dat is ook plezant zo een organisatie maakt de marathon kapot te duur is te duur en als ik de reacties lees was het alles behalve inorde.
Klopt, prijs was een groot minpunt! Dankzij O2bikers kaart en licentie was het 'amper' 36 euro dat ik moest betalen :roll: Anders moest ge daar 42 euro ophoesten voor de 60km te gaan bollen... waanzinnig #-o

Ik heb deze marathon in toertocht modus gereden en heb mij goed geamuseerd, die extra lus op het einde vond ik wel nog fermste. Alles af- en opgereden daar, maar zo technisch was dat ook weer niet. Moesten ze nu het wb parcours van dit jaar er hebben in gestoken, dan was het wat anders geweest :-)
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Bericht door bartike »

hier ook komen rijden vandaag, deze morgen om 4u44 voor opgestaan :-D
onderweg naar ginder bijna enkel regen gehad, daar aangekomen was het over.
eens de 90km klaar stond om te vertrekken begon het plots te regenen.
en toen ik aan de start stond voor de 60km was het over.
dit was mn eerste toch met hoogtemeters in , en dat is me goe bevallen !

het was inderdaad wel wa vettig hier en daar :lol: gewoon de fiets de richting laten bepalen waar je naar toe moest was de beste oplossing precies, ni proberen bij sturen, zeker ni naar beneden :-D

kheb me goed geamuseerd, beetje regen in de laatste 10km, en nadien bij het wachten op de andere die de 90km reden,nog mooi int zonnetje gezeten
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Vandaag voor de 6de of wel 7de keer terug gekomen naar Houffalize en deze keer met een 29'er. Verschil was enigszins heel groot met gisteren qua staat van het parcours toen we de vaste route 3 reden. Het lag er heel droog bij met hier en daar wel een klein plaske waar ge zonder problemen rond kon.
Echter gisteren avond is het hier beginnen regenen en afgelopen nacht ook grotendeels en deze ochtend ook nog wat. geen zin meer om de banden te verwisselen en met RaRa voor en achter gestart wat ik totaal niet gewoon ben op een modderig parcours.

Bij de start regende het een beetje en onderweg ook 3 keer een vlaag regen op ons dak gehad en dat was het eigenlijk. Het parcours lag er vandaag ook heel anders bij en vooral natter al vond ik het minder zwaar dan andere jaren en vooral het eerste deel tot de bev. met redelijk wat asfalt ook.

Op 3 klimmekes na overal opgeraakt met de Big Nine en zeker tevreden erover, het waren vooral die twee extreem vettige stukjes voor de eerste RV en dat steil stukje waar ge ineens rechts op moest tegen Achouffe. Eens dat eerste stukje boven terug de bike op en die andere lange steile klim naar boven gereden.

Dat we het WB parcours twee keer moesten doen vond ik zelf niet erg want ik doe deze heel graag en reed met plezier de extra ronde als had ik bijna boven een enorme kramp net boven de knie welke er gelukkig nog snel uitging terug.

Algelijk redelijk tevreden van de rit vandaag en de huidige conditie en zeker tevreden van de bike, geen enkele keer panne gehad of gevallen dus nog meer content.

76ste van de 109 bij de masters1 de andere 15 zijn DNF

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
KRZA
Mountainbiker
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 02 nov 2009 15:54
Rijdt met: Specialized Epic Expert 29

Bericht door KRZA »

MaC'Red schreef:Vandaag voor de 6de of wel 7de keer terug gekomen naar Houffalize en deze keer met een 29'er. Verschil was enigszins heel groot met gisteren qua staat van het parcours toen we de vaste route 3 reden. Het lag er heel droog bij met hier en daar wel een klein plaske waar ge zonder problemen rond kon.
Echter gisteren avond is het hier beginnen regenen en afgelopen nacht ook grotendeels en deze ochtend ook nog wat. geen zin meer om de banden te verwisselen en met RaRa voor en achter gestart wat ik totaal niet gewoon ben op een modderig parcours.

Bij de start regende het een beetje en onderweg ook 3 keer een vlaag regen op ons dak gehad en dat was het eigenlijk. Het parcours lag er vandaag ook heel anders bij en vooral natter al vond ik het minder zwaar dan andere jaren en vooral het eerste deel tot de bev. met redelijk wat asfalt ook.

Op 3 klimmekes na overal opgeraakt met de Big Nine en zeker tevreden erover, het waren vooral die twee extreem vettige stukjes voor de eerste RV en dat steil stukje waar ge ineens rechts op moest tegen Achouffe. Eens dat eerste stukje boven terug de bike op en die andere lange steile klim naar boven gereden.

Dat we het WB parcours twee keer moesten doen vond ik zelf niet erg want ik doe deze heel graag en reed met plezier de extra ronde als had ik bijna boven een enorme kramp net boven de knie welke er gelukkig nog snel uitging terug.

Algelijk redelijk tevreden van de rit vandaag en de huidige conditie en zeker tevreden van de bike, geen enkele keer panne gehad of gevallen dus nog meer content.

76ste van de 109 bij de masters1 de andere 15 zijn DNF

MaC'Red 8)
Waar vind je dienen uitslag terug?
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Bericht door bdc »

Ongelooflijk sch**tweer toen ik om 6.00 deze ochtend door het raam naar buiten keek...

Toch content dat ik deze gereden heb. Eerste 30km was niet al te moeilijk, de modder viel toen ook nog mee, op een stukje net voor de eerste ravito na: een glibberig klimmetje waar ik niet boven kwam. Na de tweede ravito een iets te modderig stuk en, nog veel erger, bijna 6km alleen maar asfalt [-X Gelukkig begon daarna de echte fun, twee lange steile klimmen (alles gefietst), en stukken van het WB parcours, sommige stukken zelfs twee maal, en de klim langs de 4X piste boven geraakt! :lol:

In die plas die een echte beek geworden was, volledig stilgevallen :evil: ik sta daar zeker 10 keer op de foto :drunk:

Toch even enkele zaken nuanceren:
- Ik heb "slechts" 37€ betaald voor de 60km, en kreeg 10€ terug na afloop, en was niet vooraf ingeschreven, da's niet goedkoop, maar toch ook geen 42€ zoals sommigen beweren
- De extra ronde op het einde: toen ik de eerste maal over de finish kwam, stond er een man met een bel & een bordje, die mij duidelijk maakte dat er een extra ronde moest afgelegd worden, en dat stond ook vermeld op de website en (denk ik) de papieren met parcoursinfo die we kregen

Ik moet wel zeggen: de 61km waren er in mijn geval slechts 57km, en de hoogtemeters waren ook heel wat minder dan beloofd.

Verder vond ik de organisatie wel OK - al denk ik dat ze "geluk" hebben gehad met het weer... als hier bij goed weer 1500 man had gestaan, vrees ik dat de inschrijvingen en start box pure chaos was geweest!

Maar kom, nieuwe organisatie, volgend jaar nog beter! Ik heb alvast geen spijt deze gereden te hebben!
Plaats reactie