houffamarathon .

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
keetoo
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 23 mar 2010 13:12
Rijdt met: Cannondale Scalpel 29er Carbon + Tarmac Pro SL

Re: houffamarathon .

Bericht door keetoo »

ook lekker gereden op de 123 km, aantal bevoorradingen prima, keuze aan eten/ drinken vond ik persoonlijk matig, maar wordt waarschijnlijk verwend door de Duitse verzoringen...

wel erg matig vond ik de mensen bij de oversteekpunten, een aantal keer zaten ze langs de kant en moesten nog opspringen en hun vlag zoeken, maar was ik al langs...

parkoers daarentegen was erg leuk en lekker technisch door de nattigheid. volgend jaar weer.
Bm1
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 aug 2014 10:20

Re: houffamarathon .

Bericht door Bm1 »

Ben voor de eerste keer daar gaan rijden. Heb de 100km afgehaspeld. De organisatie is niet te vergelijken me die RDHF in Malmedy, maar dit was toch niet slecht. alles beetje kleinschaliger. Dat het sanitair beperkt is vindt ik wel spijtig, zeker bij de start. Onderweg wel een keer verkeerd gereden, de pijltjes waren wat licht van materiaal zodat ze dubbel plooide door de wind.
Mooi parcours, zeker genoeg asfalt. enkele stijle stukken waar niet op te fietsen viel. sommige stukken waren wel vettig maar ik had het erger verwacht door de vele regen de laatste weken. het was vooral oppassen geblazen in de karresporen een vettig laagje bevatten.
toch een leuke dag met een lekker weertje.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: houffamarathon .

Bericht door bip bip »

net zoals vorig jaar de 120 km gereden, qua parcours en techniciteit zal de Houffamarathon wellicht nooit het niveau halen van de RDHF maar er is dit jaar toch duidelijk gezocht naar meer singletracks.
Iets drogere ondergrond had het nog leuker gemaakt maar heb we weer eens goed kunnen uitleven.
Dit was trouwens één van de weinige 'grote' ardennenraids waar ik dit jaar geen file heb gehad.
Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: houffamarathon .

Bericht door uncle sam »

bip bip schreef: Dit was trouwens één van de weinige 'grote' ardennenraids waar ik dit jaar geen file heb gehad.
Mmmm, vraag me af hoe dit komt? :-k
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: houffamarathon .

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Voor de meer ervarener Houffarijders, is deze editie beter dan de voorgaande? Ik heb twee jaar geleden met die extra lus op het einde...
Parcours uitdagend genoeg voor het budget? Twee jaar terug net voor de start gingen de hemelsluizen open, en was toen ook niet optimaal...
keetoo
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 23 mar 2010 13:12
Rijdt met: Cannondale Scalpel 29er Carbon + Tarmac Pro SL

Re: houffamarathon .

Bericht door keetoo »

ik rijd hem al heel wat jaartjes, maar vond deze wat betreft parkoers toch echt de mooiste ivm de technische stukken die erin zaten, mogelijk ook wel omdat het nu nogal nat lag, de afwisseling met drogere stukken en stukken asfalt vond ik prima. continue technische stukken houd je ook geen 123 km vol.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: houffamarathon .

Bericht door MaC'Red »

Gisteren gestart voor de 50km met men vaste bikemate Koen en voor hem was het de tweede editie nu. Ik heb em ook al een keer of 8 gereden intussen en vond het best goed. Qua tijdsopname kan het idd beter ja. Bevoorradingen waren ok voor mij, ge komt hier trouwens ook niet om te lunchen of mss wel brunchen he zeg. Ondanks de gevallen regen op zaterdag vond ik het parcours nog meer dan berijdbaar. Er zijn jaren geweest dat het echt wel baggeren was. Trouwens dat WB parcours mogen ze er zeker inhoudelijk niet als einde, is mijn lievelings stuk van de ganse tocht, en ja ook nog steeds na de 100 km die ik hier al gereden heb
Gebruikersavatar
wardje
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 08 jun 2009 11:46
Rijdt met: scot spark 920 / 2019

Re: houffamarathon .

Bericht door wardje »

net terug thuis van geslaagde , zoveelste houffamarathon , rijd hem al heel wat jaartjes , ondanks de regen de 100 toch met veel fun afgehaspeld , bevoorradingen ok ...parcours , ok , blij met recupasfalt stukken , ,, toch een geslaagde editie ,, en ja , dr zijn er zoveel die hem met de grond gelijk maken ,, doe zo voort jongens , straks is er niets meer :evil:
aan de organisatie thnx en tot volgend jaar :-D
kastelonfire
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 08 aug 2011 21:08
Rijdt met: sworx

Re: houffamarathon .

Bericht door kastelonfire »

100k gedaan. Eerste keer en geen opmerkingen op de organisatie. Alles ging goed voor mij.

Gelukkig lees ik nu pas de opmerkingen op de vorige edities.

ps op facebook staat dat de uitslag online staat, maar waar staat die dan??
keetoo
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 23 mar 2010 13:12
Rijdt met: Cannondale Scalpel 29er Carbon + Tarmac Pro SL

Re: houffamarathon .

Bericht door keetoo »

ik zie ook de uitslagen nog steeds echt niet op de site, zullen er wel mee bezig zijn zeker ?!
Plaats reactie