Deelname Les Cimes de waimes

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Butch
Mountainbiker
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 18:49
Rijdt met: Kona Process 153 - Kona Honzo AL/DL

Bericht door Butch »

De 85 gedaan en het was goed. Met 5kg meer dan vorig jaar toch nog degelijk gereden. Het lag er zwaarder bij dan vorig jaar, maar toch best ok op sommige zuigende stukken na.

Enorm genoten van de chrono en technische stukken.

PS aan de dame die bij het vertrek naast mij stond die voor de eerste maal ging deelnemen, hoe heb je het ervan afgebracht? Heb je ervan genoten zoals ik heb beloofd? :-)
Gebruikersavatar
de jo
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 18:56
Rijdt met: Swooth custom hand made / cube pro 29er

Bericht door de jo »

Heb voor de 1ste x mee gedaan en vond het gewoon super sommige klimmen wel pittig maar ben heel aangekomen en 2013 zal ik er weer bij zijn [-o< [-o< [-o< [-o<
Gebruikersavatar
Tubeken
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:59

Bericht door Tubeken »

Tweede maal deelgenomen aan Waimes, om vier uur opstaan is 't toch wat vroeg, zeker op een feestdag #-o.

Gekozen voor de 65 km, wat was dat bij de start? Den enen zei dadde, den andere dadde ... Gasten die nog vooraan probeerden te geraken, ja man zeg ...

Veel te voortvarend vertrokken, met het feit dat tegen Ovifat de pille plat was. Veel volk op het parcour, meer dan vorig jaar alleszins. Dit zorgde idd voor hinder bij sommige passages, tweede 'slow' afdaling deed ik ook te voet, zeker omdat er al één beneden lag. Daardoor worden idd de rappere mannen tegengehouden, maar dit heb je nu eenmaal bij single tracks en veel vokl vrees'k.

Verdere technische stukken ook te voet, door zelf technische fouten te maken of opgehouden te worden. Ovifat was een andere strook dan vorig jaar denk ik, veel lastiger me dunkt.

Na Ovifat kwamen de krampen er, en 't waren der veel ze. Die stukken in de Hoge Venen zogen de banden aan de ondergrond en der wat was wandelen bij. Geluk dat het wat platter was. Op 3 km wel tegen dek gegaan, op linkerknie (al twee maanden aan de kant begin dit jaar door menisusscheur #-o #-o ).
Daardoor vandaag niet gestart op de supermarathon van de Herderkes, 't wordt morgen Beuvry.

170ste op 65 km, 20 plaatsen lager dan vorig jaar, maar al bij al toch content.
vivkemobiel
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: di 10 jul 2007 18:25
Rijdt met: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Bericht door vivkemobiel »

Butch schreef:De 85 gedaan en het was goed. Met 5kg meer dan vorig jaar toch nog degelijk gereden. Het lag er zwaarder bij dan vorig jaar, maar toch best ok op sommige zuigende stukken na.

Enorm genoten van de chrono en technische stukken.

PS aan de dame die bij het vertrek naast mij stond die voor de eerste maal ging deelnemen, hoe heb je het ervan afgebracht? Heb je ervan genoten zoals ik heb beloofd? :-)
In welke box stond je? Als het box 2 was, ben ik misschien die dame.
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door roelp »

Een hoop foto's kan je hier al vinden:
http://www.sportograf.com/en/shop/event/1489
Gebruikersavatar
Butch
Mountainbiker
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 18:49
Rijdt met: Kona Process 153 - Kona Honzo AL/DL

Bericht door Butch »

vivkemobiel schreef:
Butch schreef:De 85 gedaan en het was goed. Met 5kg meer dan vorig jaar toch nog degelijk gereden. Het lag er zwaarder bij dan vorig jaar, maar toch best ok op sommige zuigende stukken na.

Enorm genoten van de chrono en technische stukken.

PS aan de dame die bij het vertrek naast mij stond die voor de eerste maal ging deelnemen, hoe heb je het ervan afgebracht? Heb je ervan genoten zoals ik heb beloofd? :-)
In welke box stond je? Als het box 2 was, ben ik misschien die dame.
Box 2= vertrek van 9u10. Je had mijn hartslag op je garmin?
Reed wel met een Cube :-)
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

vraagje :

bij het bekijken van mijn fotos op sportograaf
heb ik maar 8 fotos ? waar 4 niet van mij :s

heb zelfs geen fotos aan robertville waar er zeker 3 fotografen aanwezig waren

pfffff

wat nu ? de 800 bladzijdes met fotos doorzoeken ? lol
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Bericht door el gordo »

BelAir_500 schreef:vraagje :

bij het bekijken van mijn fotos op sportograaf
heb ik maar 8 fotos ? waar 4 niet van mij :s

heb zelfs geen fotos aan robertville waar er zeker 3 fotografen aanwezig waren

pfffff

wat nu ? de 800 bladzijdes met fotos doorzoeken ? lol
Zoeken op timing. Misschien weet je nog ongeveer om hoe laat je bij de fotograaf bent gepasseerd, om hoe laat je bij de bevoorrading was voor je de fotograaf spotte om zo een indicatie te maken...

Ik had origineel 12 foto's, terwijl ik nu het aantal omhoog heb gebracht naar 18 foto's.
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

el gordo schreef:
BelAir_500 schreef:vraagje :

bij het bekijken van mijn fotos op sportograaf
heb ik maar 8 fotos ? waar 4 niet van mij :s

heb zelfs geen fotos aan robertville waar er zeker 3 fotografen aanwezig waren

pfffff

wat nu ? de 800 bladzijdes met fotos doorzoeken ? lol
Zoeken op timing. Misschien weet je nog ongeveer om hoe laat je bij de fotograaf bent gepasseerd, om hoe laat je bij de bevoorrading was voor je de fotograaf spotte om zo een indicatie te maken...

Ik had origineel 12 foto's, terwijl ik nu het aantal omhoog heb gebracht naar 18 foto's.
of zoeken op je gpx track (als je die hebt tenminste)...
beco
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 11:05
Rijdt met: Cannondale Rush

Bericht door beco »

4e deelname , en blijft een tof tochtje

Alhoewel dit de 1 e keer is daer zo'n drukte was, toch content over den tocht:deze keer alle afdalingen vlotjes zonder de voetjes te gebruiken gepakt , behalve 1 x waar t mega aanschuiven was!.. Nu, bij de 1st volgende helling ging jan en alleman me toch weer voorbij

Toch minder goeie organisatie als anders, teveel drukte op nauwe passages en de skipiste-klim kon makkelijk links ipv rechts vd kabelbaan...

Inelk geval volgend jaar weer.
Plaats reactie