zat. 01/09/2012 4de Mountainbike Challenge Wielsbeke

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Corleone
Mountainbiker
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 sep 2009 14:23
Rijdt met: Niner air,scott genius 730,Cannondale moterra

Bericht door Corleone »

2/09/2012 mtb challenge wielsbeke zit er op,
met twee teams en 1 solo rijder aanwezig.

Team 2 knap 24ste!

Solo rijder mooi 8ste!

Proficiat aan alle Castori!!

Foto's -->http://www.facebook.com/CastoriMtbTeam
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Bericht door levensgenieter »

twas te verwachten , dat het vernieuwde forum ging terug zijn de dag van onze challenge, na 3 weken inactiviteit. toeval ?? Wie zal het zeggen ??.


Onze 4 editie was terug een schot in de roos met in totaal 250 deelnemers.. Goed weer en als extra t.o.v. vorig jaar , kon je nu de tussenstanden volgen op groot scherm, wat positief werd onthaald.

Een parcours dat dit jaar anders was uitgetekend , om de solorijders van de 3Uren wat meer te sparen.
Een enorm spannende strijd bij de shortrace, met als winnaar onze cowboy.
Bij de 3Uren was er jammergenoeg minder spankracht.

Dit jaar de solo's en teams samen laten starten op aanraden van ......, maar jammergenoeg zijn daardoor enkele valpartijen gebeurt in de eerste bochten na de start. Bij volgende editie zullen we de start weer apart laten verlopen, met een korte tussentijd.

Wie suggesties of opmerkingen heeft, laat het niet na dit ons te melden.

Foto's , uitslagen vindt je terug op onze website of facebookpagina.

Groeties en hopelijk op de 5de editie
Gebruikersavatar
Corleone
Mountainbiker
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 sep 2009 14:23
Rijdt met: Niner air,scott genius 730,Cannondale moterra

Bericht door Corleone »

Een van onze Castori's is ook gevallen,met als gevolg een gebroken ruggewervel!
Gelukkig komt alles goed met de nodige rust en zorg.
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Bericht door levensgenieter »

Corleone schreef:Een van onze Castori's is ook gevallen,met als gevolg een gebroken ruggewervel!
Gelukkig komt alles goed met de nodige rust en zorg.
Wens hem van ons alleszins veel beterschap. Wist niet dat er iemand zo erg aan toe was.
Gebruikersavatar
Corleone
Mountainbiker
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 sep 2009 14:23
Rijdt met: Niner air,scott genius 730,Cannondale moterra

Bericht door Corleone »

levensgenieter schreef:
Corleone schreef:Een van onze Castori's is ook gevallen,met als gevolg een gebroken ruggewervel!
Gelukkig komt alles goed met de nodige rust en zorg.
Wens hem van ons alleszins veel beterschap. Wist niet dat er iemand zo erg aan toe was.
Zallek doen!Bedankt.
Putkop
Mountainbiker
Berichten: 493
Lid geworden op: za 26 dec 2009 18:51
Rijdt met: Cotic Solaris 29" und eine OneOne Codeine

Bericht door Putkop »

Hoi,

heb me ook geamuseerd op de 3u als solo. Maar het blijft een heel zwaar parcours gewoon door de schokken en de vele oneffenheden.

De start vorig jaar was eerst de solo's en dan de teams waardoor de teams de solo's voorbijschoten in de weide aangezien er 30' tussenzat.

Deze editie was het allemaal samen.

Volgende editie lijkt het mij het meest logische om éérst de teams te laten starten en DAN de solo's. Of allemaal door elkaar naargelang de datum van betaling.

Just my two cents!

Bedankt voor de toffe naturaprijzen, zo winnen wij mindere goden ook eens iets en zaagt de vrouw niet dat we altijd met minder thuiskomen dan we vertrokken waren!
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Bericht door levensgenieter »

Putkop schreef:Hoi,

heb me ook geamuseerd op de 3u als solo. Maar het blijft een heel zwaar parcours gewoon door de schokken en de vele oneffenheden.

De start vorig jaar was eerst de solo's en dan de teams waardoor de teams de solo's voorbijschoten in de weide aangezien er 30' tussenzat.

Deze editie was het allemaal samen.

Volgende editie lijkt het mij het meest logische om éérst de teams te laten starten en DAN de solo's. Of allemaal door elkaar naargelang de datum van betaling.

Just my two cents!

Bedankt voor de toffe naturaprijzen, zo winnen wij mindere goden ook eens iets en zaagt de vrouw niet dat we altijd met minder thuiskomen dan we vertrokken waren!

Tja t'is niet gemakkelijk om voor iedereen wel te doen.

De solo's hebben liefst een parcours met niet teveel putten, bergjes, draaien en keren.

Terwijl de teams en de shortracers dan weer het tegenovergestelde willen.

Een mogelijkheid is ook om eventueel de race van de solo-rijders, een uurke minder lang te laten duren. Zal minder zwaar zijn en misschien wel meer deelnemers aantrekken.

De start is ook zo'n geval. Sommige solo's willen voor de teams, andere samen met de teams en nog andere na de teams starten. Wat is dan het best.??

Denk dat bij de volgende editie het best is, om de solo's een minuutje voor de teams te laten starten. De tragere solo's zullen dan beginnen ingehaald worden, als ze reeds het off-road gedeelte voorbij zijn.

Tzijn allemaal mogelijkheden , die we meenemen naar een eventuele volgende editie.
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

mtb-challenge wielsbeke 2012

Bericht door sofeurken »

hier samen met team "de grysperres"aan de start gekomen wat resulteerde in een 13de en 17de plaats + podium voor onze vrouwtjes! :bounce:
ons echt allemaal gejeund!
Gebruikersavatar
MX jorgy
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: di 01 mei 2007 13:57
Rijdt met: Niner EMD en Niner Air9 Cabon

Bericht door MX jorgy »

Deze heb ik ook gereden en was 5e bij de solo's.
Enige minpuntje vond ik het scherm waar je zogezegd kon zien hoeveelste je was.
Als solorijder stond da scherm wel verkeerd,je moest gewoon stoppen en je omdraaien om het te kunnen lezen.
Mss volgend jaar net na het uitkomen van de wisselzone zetten?
asno
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 18 jun 2007 16:32
Rijdt met: Cube Ltd

Bericht door asno »

MX jorgy schreef:Deze heb ik ook gereden en was 5e bij de solo's.
Enige minpuntje vond ik het scherm waar je zogezegd kon zien hoeveelste je was.
Als solorijder stond da scherm wel verkeerd,je moest gewoon stoppen en je omdraaien om het te kunnen lezen.
Mss volgend jaar net na het uitkomen van de wisselzone zetten?

vind ik ook wel een goed idee!
Plaats reactie