BK 2005 in Tervuren?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

heb ook een paar fotokes van de reeks elite
www.krisdn.fotopic.net

heb wel vooral foto's genomen van ons clubbeke.
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Bericht door joeke »

Hallo,

Ook voor ons, organisatoren, zit het BK er zo goed als er op.
Wij hopen dat iedereen, deelnemers, publiek, sponsors, medewerkers, Bos & Groen, ... er een positief gevoel aan over houden. Wij in ieder geval en volgens de meeste commentaren was dit voor iedereen zo. Het was hard maar aangenaam.
Via deze weg willen wij dan ook iedereen bedanken.

Verder nog 't volgende
* Lengte van 't parkoers : 5,63km met een hoogteverschil van 100m.
Op papier lijkt dit niet zo'n zware onderneming, als je het ziet
niet, maar de deelnemers die er het beste van zichzelf gegeven
hebben, zullen toch wel ondervonden hebben dat het geen plat
toereken was. Tevens werden de vooropgestelde rondetijden (10 à 12
minuten maximaal) door niemand gehaald.
Naar ik gezien heb, liep er meer dan 1 man met de hamer rond op dit
parkoers.

* Er was meer volk dan voorzien, dus was onze drankvoorraad ook niet
voldoende, waarvoor onze spijt. Allé ja, alle factoren zaten ook wel
mee hé.

* Gevonden voorwerpen :
* Een uitrusting van 't team MTB RUDI uit Herentals.
* Twee zonnebrillen
* Een fietscomputertje met een totale afstand van 486km.
Deze kan je na afspraak met de sportdienst
van Tervuren (02/769.20.85 of sportdienst@tervuren.be) terugkrijgen.

* Deze organisatie heeft om en bij de 8000 manuren gevraagd.
Dus degenen die dachten dat we er ons werk niet gingen van maken,
hebben hopelijk aan den lijve kunnen ondervinden dat dit niet 't geval
is. Dus als je 't wil organiseren, weet waar je aan begint.

Wij hebben echt 't onderste uit de kan gehaald en hebben dus ook vastgesteld dat de kwaliteit van de organisatie ruimschoots boven 't algemeen niveau en 't niveau van de bond lag. Wij zullen ook hen hierop wijzen en Sven heeft ons beloofd dit ook te doen.

Wij hopen met onze bijdrage de MTB-sport verder te helpen, zodat dit iedereen ten goede komt.

Aan iedereen, nogmaals bedankt.

Groetjes en tot de volgende zitting.

Joeke
Gebruikersavatar
vdc
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: do 03 jun 2004 22:21
Rijdt met: Lierde

Bericht door vdc »

Op en top Joeke!!

Slechts één (terechte denk in..) opmerking maar dan naar de Bond gericht, da's dat er minstens 3 keer zoveel man aan de inschrijving mag voorzien worden, ook om na de wedstrijd de nummers terug in ontvangst te nemen en dergelijke...

Dien wielerbond is bijna zo slecht als de Belgische Motorrijdersbond!!...

Maar aan de organisatie niks dan lof!!
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

organisatie was inderdaad goed en het parkoer was zwaarder/technischer dan sommige kwatongen beweren. (zijn meestal diegenen die zelf niet meegereden hebben)

er is inderdaad alles uit het parkoer gehaald wat mogelijk was.

nog een paar vraagkes
1. zijn er rondetijden beschikbaar (electronische registratie)
wat gebeurt daar eigenlijk mee ??? of eventueel totaaltijd gereden ??

heb 1 kleine opmerking over de organisatie

bij de aankomst vond ik dat er drank mocht voorzien zijn voor de rijders
(sponsor zoeken voor een BK moet toch kunnen)


de inschrijving door de bond was zoals gewoonlijk weer een ramp.
terugbrengen chip, verschillende reeksen, ... alles weer door elkaar ipv bv verschillende tafelkes te maken per reeks en al dan niet vooringeschreven of diegenen die reeds een nummer hebben van de topcompetitie.

voor de rest puike organisatie
Gebruikersavatar
Superkrisser
Mountainbiker
Berichten: 290
Lid geworden op: do 01 apr 2004 17:36
Rijdt met: GT Zaskar, BMC Speedfox Trailcrew

Bericht door Superkrisser »

Aan de organisatoren,

Proficiat met jullie ongelooflijk prachtige organisatie. Het parcours, dat al lang op voorhand aan zware kritieken onderhevig was, was zeker de moeite. Er zaten inderdaad geen zware hoogteverschillen in, maar om hier goed te rijden moest je toch behoorlijk technisch zijn.

Ik en vele andere bikers hopen dat jullie in de toekomst nog MTB-(top)competities zullen organiseren, want jullie hebben met deze organisatie bewezen dat jullie dit perfect aankunnen.
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Bericht door guntherds »

Superkrisser schreef:Aan de organisatoren,

Proficiat met jullie ongelooflijk prachtige organisatie. Het parcours, dat al lang op voorhand aan zware kritieken onderhevig was, was zeker de moeite. Er zaten inderdaad geen zware hoogteverschillen in, maar om hier goed te rijden moest je toch behoorlijk technisch zijn.

Ik en vele andere bikers hopen dat jullie in de toekomst nog MTB-(top)competities zullen organiseren, want jullie hebben met deze organisatie bewezen dat jullie dit perfect aankunnen.
de kritiek op het parcours is al enkele dagen/weken aan de gang (parcours niet lastig genoeg, niet mtb-waardig, bk kan enkel in de ardennen doorgaan, ...), ik vraag mij dan telkens af, hoeveel van die bikers hier rijden er eigenlijk eens een open wedstrijd, zijn het niet de gasten langs de kant die het meest bleiten ???

en dan ben ik blij verrast met bovenstande reply ...
blijkbaar zijn de competitierijders toch wel content! en tis dat wat telt!
Gebruikersavatar
Eldee
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 14:08
Rijdt met: Joven

Bericht door Eldee »

Ik was er ook in Tervuren, om mee te doen in de open reeks. Het parcours vond ik zeker MTB-waardig en lastig genoeg. Heb mij toch goed geamuseerd en ondervonden dat mijn techniek nog lang niet op punt staat :-? .

Toch misschien wel een negatief kantje: de start in de open reeks, met zo een kleine 150 man, was enorm chaotisch. Na een paar honderd meter moesten we met heel de bende door een smalle passages de trapjes naar beneden. Gevolg: één grote opstopping (behalve voor de eersten uiteraard), constant te voet in de daaropvolgende technische zone, renners die parcours afsnijden. En als je dan al een slechte startpositie had wegens inschrijving kan je het helemaal wel schudden voor een deftige positie. Jammer eigenlijk, maar misschien waren we gewoon met veel te veel. Een start zoals in Kluisbergen is hiervoor ideaal om een schifting te vormen, maar dat konden ze in Tervuren niet zomaar bijeen toveren uiteraard.

Toch was de organisatie zeer zeker geslaagd!
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Natuurlijk kun je moeilijk het parcours gaan vergelijken met een parcours in het buitenland of in de Ardennen. Maar dan moet je daarvoor ook een halve dag in de auto zitten... Ik ben dit jaar begonnen met marathons omdat ik die flutparcours van die xc wedstrijdjes kotsbeu was. Heb nu Tervuren gereden omdat het slechts een uurtje met de auto was en omdat het toch een BK was. En ik moet zeggen, in vgl met wat we normaal voorgeschoteld krijgen op zo een xc, werden we qua parcours heel erg verwend.

Als ze er volgend jaar weer iets organiseren, kom ik zeker terug!
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

Organisatie was schitterend. Vooral nog nooit zo een promotie gezien voor een BK mountainbike!
Het parcours was nt om naar huis te schrijven, maar ze hebben zeker hun best gedaan om er iets moois (proberen) van te maken.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Een wedstrijd op eender welk parkoers is moeilijk. Er wordt steeds volle bak gegaan, wat ook het parkoers is.
Plaats reactie