BK 2005 in Tervuren?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
KONA-boy
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 02:00
Rijdt met: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro

Bericht door KONA-boy »

de pachthofvrienden (van de organisatie BK) zijn vanavond eens gepasseerd ......................

aan al de mensen die van het parcours niet te veel verwachten : hoooo maar !!!! we hebben daarstraks met een aantal copains van de ploeg het toerke verkend en sta me toe te zeggen dat dit absoluut GENE "kouwe kak" is.

natuurlijk zitten er geen kilometers lange klimpartijen in, maar ... wel zéér technische stroken, leuke singletracks, stukken vals plat waar je echt op sterft en een groot aantal ontzettend steile klimmekes èn afdalingen.

Kortom, een méér dan waardig BK parcours !!

see you on sunday
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

KONA-boy schreef:de pachthofvrienden (van de organisatie BK) zijn vanavond eens gepasseerd ......................

aan al de mensen die van het parcours niet te veel verwachten : hoooo maar !!!! we hebben daarstraks met een aantal copains van de ploeg het toerke verkend en sta me toe te zeggen dat dit absoluut GENE "kouwe kak" is.

natuurlijk zitten er geen kilometers lange klimpartijen in, maar ... wel zéér technische stroken, leuke singletracks, stukken vals plat waar je echt op sterft en een groot aantal ontzettend steile klimmekes èn afdalingen.

Kortom, een méér dan waardig BK parcours !!



see you on sunday

Een echt Nys parcour dus =D> =D> =D> :drunk:
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

scott racer schreef:

Een echt Nys parcour dus =D> =D> =D> :drunk:
:wink:
Gebruikersavatar
marzokki NQH
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: terrago-kader '98

Bericht door marzokki NQH »

KONA-boy schreef:we hebben daarstraks met een aantal copains van de ploeg het toerke verkend en sta me toe te zeggen dat dit absoluut GENE "kouwe kak" is.
ge moogt het parcours alleen op de aangeduide trainingsuren betreden. :wink:

Kheb gisteren een stukje meegereden met een van de organisatoren, die mij vriendelijk belette afgesloten stukken te berijden. In de namiddag waren er namelijk patrouilles geweest van Bos & Groen, waarbij een aantal fietsers van het circuit 'gesmeten' werden (zo zei hij).

(Er waren blijkbaar ook weer een aantal olijkaards gepasseerd om linten te vernietigen... triestig. Compleet los van het voorgaande natuurlijk)
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Buiten zij die de omloop verkent hebben tijdens de trainingsuren is er momenteel nog niemand die weet hoe de omloop er uit ziet. Toch hoor je her en der dat het een cyclocrossparcours is en dat het speciaal voor Sven Nijs is samengesteld. Dat er minder hoogtemeters zullen zijn als bijv. vorig jaar in St Hubert is een feit, echter op voorhand stellen dat het geen BK-waardig parcours zou zijn is een beetje overdreven. Het parcours zal zeker niet minder technisch zijn als andere MTB paroursen (zoals sommigen al wisten te vertellen in bovenstaande posts).

Ook de deelname van Sven Nys aan een minder zware omloop koppelen, is volledige onzin want toen de KBWB de toewijzing deed om dit BK eens op een andere plaats te laten doorgaan (en men zich bewust was van een ander type omloop) was er nog lang geen sprake van een deelname van Sven aan mountainbike wedstrijden, laat staan de OS in Peking 2008. Op dat moment waren de organisatoren al lang bezig met de aanvragen voor het parcours.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Dat klopt, het is louter toeval dat het zo uitgedraait is. Het parkoers is voor iedereen hetzelfde. Het zal spannend worden. =D>
C-Man
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 22:01
Rijdt met: Specialized

Bericht door C-Man »

Spannend?? Sven Nijs IS de nieuwe Belgische Kampioen MTB dit jaar, als er niks uitzonderlijks mis gaat, na de demonstratie die hij in Malmedy heeft gegeven, is dat wel duidelijk vind ik. Zonder Paulissen en daarbij dat het parcours dan nog wat in zijn voordeel speelt zullen we maar zeggen is het nog duidelijker dat het 9 op de 10 SN word.
(Trouwens een terechte chapeau wat em heeft laten zien in Malmedy)
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

Wij hebben gisteren ook het parcour gaan verkennen.
Qua techniek is het echter niet moeilijk, tenzij ge het korte bochtwerk in de 2de zone technisch noemt. Er zijn een 15-tal explosieve bultjes, zoals de ciclycrossers gewoon zijn. Er zijn 3 stukskes vals plat waar ge zonder probleem tot boven op de fiets kunt lopen.

Het enige waar meedere renners pech kunnen hebben is in het tweede gedeelte waar ze een kunstmatig single-track parcourke hebben gemaakt. Daar liggen hier een daar nog doors tussen. (dat heb ik thuis ook mogen ondervinden toen ik de fiets uit de voiture haalde #-o )


Veel mensen hebben het parcour echter al mogen betreden voor de officiële openingsuren (gisteren was dat tussen 16 en 18h). Misschien hebben ze het door de vingers gezien, dat weet ik natuurlijk niet.


Persoonlijk vind ik het parcours niet waardig om er een Belgisch Kampioenschap op te doen. Het is niet "technisch" genoeg en niet zwaar genoeg. Het hangt zeer maar dan ook zeer kort tegen een cyclocross parcour en dat vind ik heel spijtig.

Langst de andere kant is het voor iedereen hetzelfde, maar dat is maar een flauw excuus langst de kant van de pure MTBkers à la Tielens en Co.

Zeer spijtig dat Nys zich niet kan meten met N°1 Roel Paulissen, maar die krijgt zijn rematch op 31 juli.

Ik vind het zeer spijtig dat ik moet werken, anders had ik zekerst met de Open meegedaan, het parcour ligt mij wel...
Zoals ik al zei, het is niet zo zwaar
(snaptem :wink: :wink: )
C-Man
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 22:01
Rijdt met: Specialized

Bericht door C-Man »

Onderschat de snelheid niet Bmwke, hierdoor worden de jongens van de mannen gescheiden!!
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

Ik als prutser (ik mag dat zeggen :wink: ) had al een avg van om en bij de 22 à 23 en ik heb me niet kapot gereden. Als prof gaan ze daar rond de 30 draaien.

Maar eerlijk gezegt, Nys is Full-time pro zo ook Paulissen (spijtig genoeg afwezig)
Zonder afbraak naar de andere jongens, maar de meeste van die manne hebben nog een job ook. Het is niet meer dan normaal dat Nys over een grotere motor beschikt.

Ik zou het tof vinden dat ze hem surieus weerwerk bieden, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet echt in.

Maar dan ook, het moet nog gereden worden hé...
Ik zou wel is surieus mis kunnen zijn :oops:
Plaats reactie