Les Cimes de Waimes 17/05/2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gumball
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 23 okt 2006 11:50
Rijdt met: Giant XTC comp, XT, Reba race...

Bericht door Gumball »

Is het te doen om met RR of toch iets meer profiel? Meestal valt de ondergrond op zo'n typisch Ardennen parkoers goed te doen (het grootste gedeelte toch).
Gebruikersavatar
DdT
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: za 25 mar 2006 20:32
Rijdt met: Scott Spark/Wilier Izoard

Bericht door DdT »

Deze is toch een beetje een buitenbeentje vind ik met meer modder dan de andere marathon's. Ik zou toch gaan voor wat meer profiel. Ik ga ofwel voor de Smart Sam ofwel voor de NN. Beetje af te wachten.
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

dilemma,to fully or not to fully?
loont het de moeite om een rush buiten te halen,of is een hardtail daar beter?en welke banden??
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

het zijn de volle ardennen, ik zou op de fully gokken hoor
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

jimi schreef:dilemma,to fully or not to fully?
loont het de moeite om een rush buiten te halen,of is een hardtail daar beter?en welke banden??
Bij Mister T. komt de Rush van stal hoor... als er 4 à 5 uren in het zadel wordt gezeten, is wat confort welkom! En als er wat (technische) rotsachtige afdalingen inzitten, is die achtervering nog meer welkom... 8)
Gumball schreef: Is het te doen om met RR of toch iets meer profiel? Meestal valt de ondergrond op zo'n typisch Ardennen parkoers goed te doen (het grootste gedeelte toch).
Ik zou gaan voor Michelin AT vooraan en Michelin Dry² achteraan. Twee maal Dry² zal te riskant zijn denk ik, zeker nu ze voor maandag en dinsdag (en woensdag?) regen uitgeven... Of tweemaal AT?

Iemand suggesties voor bandenkeuze?
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

ik rij achteraan met een nokian nbx lite ,en vooraan met ne jimmy,alles notubes
ik kom altijd tot de conclusie eens ik aan het fietsen ben dat ik altijd de verkeerde keuze gemaakt heb,maar ik heb daar mee leren leven
Laatst gewijzigd door jimi op ma 14 mei 2007 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

met deze omstandigheden kunt ge geen goede keuze maken: zaterdag met een paar vrienden in en rond Hamoir een toerke van 75 km gaan rijden: 2 eerder zwaardere valpartijen: de eerste tgv natte wortels in de rijrichting tijdens een afdaling (gast net niet frontaal in de prikkeldraad)...op natte schuinliggende leistenen in volgende afdaling schuift nen andere zijn voorwiel onderuit: rechter kant goe geschaafd en middenvinger gebroken :-? .

Moraal: ne goeien band om bij nat weer in dardennen te rijden bestaat niet: ik reed met NN van voor, conti explorer van achter: goede grip tijdens de klims, op de leistenen een paar keer het achterwiel voelen uitbreken #-o .

Streek Waimes / Malmedy is gekend voor zijn eindeloze worteltapijten, stenige en steile klims en afdalingen.
Als't blijft regenen, dan blijf ik thuis :oops: .
FujiMan
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: do 28 apr 2005 19:05
Rijdt met: MT. FUJI SL

Bericht door FujiMan »

Bedankt Willy D , ik weet genoeg , geen Cimes voor mij. Men blijft graag het extreme opzoeken met deze marathon. Iets minder was ook goed , zodat deze marathons wat toegang vriendelijker worden voor iedereen. Ik bedoel dan , ook voor mensen met al wat leeftijd ( we blijven geen 25 he ) en ook niet iedereen is gediend met altijd maar die technische hoogstandjes.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

FujiMan schreef:Bedankt Willy D , ik weet genoeg , geen Cimes voor mij. Men blijft graag het extreme opzoeken met deze marathon. Iets minder was ook goed , zodat deze marathons wat toegang vriendelijker worden voor iedereen. Ik bedoel dan , ook voor mensen met al wat leeftijd ( we blijven geen 25 he ) en ook niet iedereen is gediend met altijd maar die technische hoogstandjes.
bwaa...die technische hoogstandjes: graag, hoe meer hoe liever.
Alleen, ik rij nie graag in de regen...heb een hekel aan modder.
Maar in wezen is de streek rond Waimes (Malmedy), samen met Spa, en La Roche de mooiste om te mtb'en (warche, hoegne 8) :-) :drunk: )
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

FujiMan schreef:Bedankt Willy D , ik weet genoeg , geen Cimes voor mij. Men blijft graag het extreme opzoeken met deze marathon. Iets minder was ook goed , zodat deze marathons wat toegang vriendelijker worden voor iedereen. Ik bedoel dan , ook voor mensen met al wat leeftijd ( we blijven geen 25 he ) en ook niet iedereen is gediend met altijd maar die technische hoogstandjes.
je kan ook altijd 1 van de kortere afstanden rijden natuurlijk . Daar is niks mis mee :wink:
Plaats reactie