zondag 01 mei 2016 Roc d'Ardenne

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
In Cube We Trust
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 22:27
Rijdt met: Cube GTC SLT - Cube Agree CSL di2

Re: zondag 01 mei 2016 Roc d'Ardenne

Bericht door In Cube We Trust »

stijndt schreef:
In Cube We Trust schreef:Zaterdag ook de xcm gestart (was trouwens m'n eerste chrono marathon). Van start tot finish genoten! Laatste 10km duurde nog gigantisch lang :-? . Heel weinig moeten afstappen, al zeg ik het zelf :-) . Wat ik wel wat spijtig vond is dat je op een gegeven moment samen komt met de 'Mid Roc'. Het wordt dan een echte slalom en afstap partij door schuivende en vallende collega's. Maar goed, dat hoort er bij denk ik. Uiteindelijk 94ste tijd gereden blijkbaar, zonder er écht vollenbak voor te gaan. Vriendin was gestart voor de 'Mid Roc' en toevallig waren we samen aan hun eerste bevoorrading. Ik denk voor ons de derde? Was de tel kwijt 8-[ . Heb ik met haar nog even rustig 10 minuutjes een babbeltje gedaan :-D . Gelukkig zaterdag zelf wel droog gebleven 8) .
Vond het een prachtig parcours. Wat me ook écht is opgevallen is de collegialiteit onder de bikers. Het ging er gemoedelijker aan toe dan wat ik op sommige toertochten ervaar. Regelmatig zelfs supporters als ik ergens naar boven reed waar velen te voet stonden :P . Zelf ben ik ook alles behalve iemand die ligt te vloeken als er iemand voor mij moet afstappen waardoor ik ook te voet sta. Ook al vind ik dat soms vervelend :wink: . We doen allemaal ons best en we doen het allemaal voor't plezier :-({|= :-D .
=D> 94ste =D> Sterk gereden! Als ik dan lees dat je dan nog 10min hebt staan babbelen zou je volgende keer mss ééns volluit moeten gaan... Ikzelf 167ste, wel aan alle ravito's gestopt en redelijk wa misérie gehad met mn aandrijving (chainsuck e.d.)
Idd mss volgende keer ervoor zorgen dat de marathon de andere afstanden een beetje ontziet. Dit lijdt vooral voor hachelijke situaties bergaf vind ik. Iedereen rijdt op zijn niveau en ik heb voor iedereen respect, maar ik ben geen enkele afdaling tegengekomen die niet af te fietsen was waar vele deelnemers van de midrock daar dikwijls te voet stonden (dikwijls niet simpel om plaats te maken in een afdaling + ik ben van de mening dat vele afdalingen minder "gevaarlijk" zijn op de fiets dan ze af te klefferen op fietsschoenen). Verder laten de meesten ons wel door als ze merken dat we boven fietsen waar er gestapt wordt wat zeer wordt geapprecieerd. Wat ik wel jammer vind is dat velen iets zien en meteen afstappen zonder 1st te proberen (bvb technische klim aan vayamundo), sommigen zouden zichzelf verbazen wat ze allemaal kunnen. Wie niet probeert weet het natuurlijk niet en kan ook geen progressie maken daarin.... Ik vind het een goede organisatie, maar van mij mogen er nog minder brede paden in die dan vervangen zouden worden door singles.
Mja moet er dan eerlijkheids halve wel bijzeggen dat ik aan de eerste bevoorrading niet ben gestopt, en aan de laatste enkel de bidons nog even gevuld :-) . Aan de andere bevoorradingen wel altijd gestopt om even rustig wat te eten en te drinken.
Het is me ook wel opgevallen dat sommige echt geen moeite doen om bergop te rijden en gewoon maar afstappen [-X . En vergis je niet, het waren niet alleen deelnemers van de MidRoc die bergaf te voet stonden. En dan die andere die dan maar 1 voet uit het pedaal halen :-k , levensgevaarlijk me dunkt op een afdaling met stenen en wortels! Heb het hen dan ook op een vriendelijke manier toegeroepen dat ze hun 2 voeten in het pedaal moesten houden dat dat veel veiliger en makkelijker is :bounce: .
Net als die 2 Frans sprekende collega's van de MidRoc die net na hun eerste bevoorrading op een recht stukje 'slijkpad' van links naar rechts schoven en geen meter konden rijden. Ze konden er zelf best wel stevig mee lachen :-D . Ik riep hen toe in m'n beste Frans: 'Je pense les pneus un peux plus plat' omdat ik zo zag dat hun banden keihard stonden. Omdat ze blijkbaar niet zo goed Frans spraken :-" :-D ben ik maar effe gestopt om deze 2 malloten hun banden af te laten :-D 8) . Ben er dan nog even 200m blijven achter rijden en dat ging plots al een pak beter :-k . Na een uitgebreide merci weer op eigen tempo doorgegaan :-) . (o)
Zelf kreeg ik de laatste 15 km ook heel veel last van chainsuck (hoewel ik thuis m'n tandwielen vooraan nog had bijgevijld). Waardoor ik af en toe net voor een helling toch even voet aan grond moest zetten. Eigenlijk is zo'n rit gewoon een regelrechte aanslag op je materiaal, maar dat hoort er dan bij denk ik dan 8).
Plaats reactie