Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Brugse Racer
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 14 jul 2011 14:55
Rijdt met: Cube Reaction GTC Pro 27.5
Contacteer:

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door Brugse Racer »

cube-rider schreef:Hoeveel hoogtemeters zitten er in de 80 km.
Ik kom af vanuit Zottegem.
Zou de eerste van vorig jaar willen uitdagen. :-"
Succes met je uitdaging. Je zal stevig uit je pijp moeten komen dan... top 10 haalt +25AVS. :-D
Bengo
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: wo 09 mar 2005 00:01
Rijdt met: Niner Air - Corratec

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door Bengo »

Hoe zit dat nu weer met die drinktbus of drinkbussen? Krijgen we er bij elke bevoorrading een volle aangereikt, of slechts 1 keer? Zoja, op km. Hoeveel is dat dan ongeveer?
Gebruikersavatar
slow motion
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 28 mei 2004 16:26
Rijdt met: 20", 28" en 29"
Contacteer:

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door slow motion »

Bengo schreef:Hoe zit dat nu weer met die drinktbus of drinkbussen? Krijgen we er bij elke bevoorrading een volle aangereikt, of slechts 1 keer? Zoja, op km. Hoeveel is dat dan ongeveer?
Er zijn drie bevoorradingen voorzien op de 80km, en op elke bevoorrading worden er gevulde drinkbussen voorzien.
Deze zullen zichtbaar klaarstaan, zodat je ze kan meenemen tijdens het passeren van de bevoorrading, en in de mate van het mogelijke probeert men ze ook aan te geven.

Ze geven trouwens serieus dorstig weer 8)
jow
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: do 16 jun 2005 15:38
Rijdt met: giant rincon, Specialized SJ Comp, Specialized epic fsr

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door jow »

Dat is wel goed voorzien!

Hoe is dit praktisch best te doen, vertrekken met 1 drinkbus, en bij de eerste bevoorrading 1 nemen, deze bij de 2de bevoorrading wisselen voor een nieuwe en idem bij de 3de indien nodig (ik drink graag veel!) Of mis ik iets?
Gebruikersavatar
slow motion
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 28 mei 2004 16:26
Rijdt met: 20", 28" en 29"
Contacteer:

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door slow motion »

jow schreef:Dat is wel goed voorzien!

Hoe is dit praktisch best te doen, vertrekken met 1 drinkbus, en bij de eerste bevoorrading 1 nemen, deze bij de 2de bevoorrading wisselen voor een nieuwe en idem bij de 3de indien nodig (ik drink graag veel!) Of mis ik iets?
Bijvoorbeeld vertrekken met een drinkbus die je later niet meer nodig hebt, en in de eerste bevoorradingszone weggooien (liefst in de blauwe grote ton [-o< ) en een nieuwe nemen. De volgende BV kan je een lege drinkbus terug achterlaten en een gevulde meenemen, etc
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door Reflex »

Bovenstaande zou ik doen, maar ik zie ook mensen die 2 bussen meenemen van hun eigen en vervolgens bij de 1ste bevoorrading hun lege bus in hun achterzak steken en er 1 meenemen, idem bij de 2e en 3e bevoorrading. En zo dus alle 3 de drinkbussen en hun 2 eigen drinkbussen mee nemen. Je kan maar een drinkbus nodig hebben zeker?
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door kenny »

Of je kan aan de afvalberg denken en gewoon je drinkbus bijvullen of een camelbag meenemen :wink:
jow
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: do 16 jun 2005 15:38
Rijdt met: giant rincon, Specialized SJ Comp, Specialized epic fsr

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door jow »

Aan de afvalberg denk ik zeker, maar om te stoppen en bidon vullen heb ik geen tijd. Vandaar mijn idee om met 1 bidon te starten en aan de bevoorrading omwisselen. Als die gebruikte echter steeds bij het afval beland is dit wel zonde.
Vandamski
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 26 apr 2012 09:38
Rijdt met: Cube LTD pro

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door Vandamski »

Zondag rij ik voor het eerst, na toch al enkele jaren toertochten en midweekritten rijden, deze chrono.
Ik start voor de 50 omdat ik niet echt weet wat ik kan verwachten qua parcours komende uit het verre West-Vlaanderen. Ik zal er in elk geval hoe dan ook van genieten en wat proberen te vlammen ook natuurlijk :-D
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door Reflex »

jow schreef:Aan de afvalberg denk ik zeker, maar om te stoppen en bidon vullen heb ik geen tijd
...
Zo te zien ga jij voor de winst? Ik heb 2 jaar terug ook gewoon gestopt. Vind het niet echt belangrijk of ik nu 100e of 200e ben. Maar als je voor de top gaat dan snap ik het wel. Dan gewoon je bidon weggooien en een nieuwe aannemen.
Plaats reactie