Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door Edlisjas »

Ik heb de 50km uitgereden, content dat ik niet gevallen ben. Gestart in de gietende regen en sommige stroken waren echt niet te rijden. Slechts op de 154ste. plaats gefinished maar vond het al een hele prestatie dat ik hem uitgereden heb. Chapeau voor degenen die de 90 km uitgereden hebben!

Helaas zeer veel chainsuck gehad... :evil:
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door roelp »

Hier de 90km uitgereden!
Op de 3e bevoorrading wel mijn remblokjes laten vervangen, want die waren allemaal op.
Uiteindelijk toch een goeie 7u30 op de fiets gezeten en een paar keer de grond van dichtbij gezien, inclusief de netels.
Ja er was modder ... veel modder ... maar ik heb er toch van genoten. Dit zal ik de komende dagen nog wel voelen in de benen.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door bip bip »

Gestart met het nummer 666, the number of the beast en ook afgezien als een beest. Al na 15 km
waren de remblokken op achteraan, even getwijfeld om bij het passeren van de startzone na 25 km
er de brui aan te geven. Toch de 90 km uitgereden maar hier pas ik volgende keer toch voor.

grt,
bip bip
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door el gordo »

DaVinci schreef:
veel panne's gezien,veel koprollen en andere gekke toeren, 1 zien in de kant liggen en 5min later ambulance gehoord.... er zijn er veel gesneuveld denk ik.
dat wss een ploegmaat van ons die je hebt zien liggen, hij is zwaar gevoallen, knieschijf lag bloot, is in theux zelf geopereerd aan de knie. :-?
f*ck, wens hem spoedig herstel
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door Phille81 »

Ook ik was één van de vele opgevers helaas... Een beetje modder kan geen kwaad, maar dit was van het goede teveel #-o
Ik was gestart voor de 70 km en had verwacht dat de (stenige) bodem daar iets meer water kon verdragen, maar dat bleek dus niet het geval.

Tijdens de 2 eerste modderklimmen constant last van chainsuck en moest daardoor zeer dikwijls afstappen terwijl er (gezien de omstandigheden) toch gereden kon worden.
Toen ik aan een betonbaan kwam, heb ik maar wijselijk besloten om terug richting La Reid te rijden want de chainsuck zou er toch niet op minderen en op die manier spaarde ik de rest van mijn bike ook voor zover mogelijk. Ik had echt geen zin om elke helling naar boven te wandelen en dan risico's te gaan nemen in de modder-afdalingen.

Dus ja... we kunnen alleen maar hopen dat we volgend jaar hetzelfde weer krijgen dan in 2012 [-o<

Proficiat aan de mannen die hun race beëindigd hebben =D>
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door bip bip »

Btw, de Garmin had ook zijn kuren vandaag, hij is blijven hangen bij 864 hm's en op Garmin connect kom ik aan meer dan 2700 hm's. De aangekondigde 2400 hm's op de 90 km zullen wel ongeveer kloppen zeker?

grt,
bip bip
Goohooni
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 18 mei 2011 22:37
Rijdt met: Stumpjumper ht comp 29er

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door Goohooni »

gestart voor de 90, na 39km voor het eerst dat ik mtb sinds twee jaar hard gevallen door de slijk in een afdaling mee tractorsporen.

arm open, been open, handpalm gekneusd--> geen vat meer op men stuur en remmen, na 50k moeten stoppen.

twee DNF (vorige week bemc laatste rit door teveel chainsuck) op 8dagen.. nie goe voor de moraal :(

hopelijk snel wat droger, zonniger weer!!

respect voor al die hebben uitgereden! enjoy it
Gebruikersavatar
timtim78
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 21 dec 2012 14:19
Rijdt met: Kona Honzo trail 2018
Contacteer:

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door timtim78 »

Ik heb de 90 uitgereden op 7u en 2min en ben er mega fier op =D> da was,echt niet te doen.

Geen stukken gehad. Maar vuur rode ogen van de modder bril was na 1km al nutteloos
MNG
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 23 mar 2011 23:36
Rijdt met: AMS 110 26'er. 9000 GENT

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door MNG »

Voor de 70 gestart en zat er goed in, dikke pret. Een aantal mensen vies zien vallen. Iets voor km 50 dan zelf een classic uppercut gehad van Moeder Aarde. Redelijk veel snelheid op een vettig stuk, eerst een boom die het op me gemunt had -kunnen ontwijken- wat loos remmengekrijs ( geen vertraging, op op op) en dan faceplant oep m'n bakkes in -big luck- lekker zacht mos. Paar knappende zaakjes in m'n nek/schouder, rubberneck en punchdrunk naar de ravito gesukkeld. Wachten, 3x douchen en min of meer proper nr spoed gelukkig niks structureels, wat gescheurde spieren, een gedeukt ego...wel knap lastig.
Oogskens als komen we uit de coffeeshop :)
Vond het absoluut de moeite. Wel te duur.
Stinobi
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 13:22
Rijdt met: Niner Air9

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door Stinobi »

70km gereden en afgezien.

Ocharme mijne fiets :evil:

Mijne Rocket Ron vooraan schoof héél snel weg in de modder :-?

Ik denk dat ik de volgende keer pas als het er zo zwaar bij ligt...
Plaats reactie