12/09/2009 Oberhausen Policebikemarathon BK

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Bericht door KWBiker »

Dit was best een sympathieke organisatie. Leuk parcours met vanalles er in, goede bevoorradingen, prachtig landschap. Tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
Thompe
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 06 mar 2005 14:06
Rijdt met: Trek Top Fuel - Ridley Orca - Kona Nunu

Bericht door Thompe »

eerst en vooral dank aan de organisatoren voor het werk! =D>

Een héél mooi parcours dat volgens ardennennormen niet zo lastig en niet te technisch is.
Jammer van mijn belabberde conditie, mijn eigen fout :evil: :evil:

Klein minpuntje is dat hier en daar de bepijling beter kon. Kalk in het bos is wel goed maar der gaat niets boven een paaltje met een pijltje erop. Ik stel mij trouwens de vraag indien het had geregend wat er dan nog ging overschieten van de kalkpijlen? Waardoor het natuurlijk o zo jammer is van de in mijn ogen eerste drie die nu met lege handen naar huis moeten... But that is the game, ook op de laatste km moet je de ogen openhouden.


Al bij al héél goed en heb mij geammuseerd en ik vind/hoop [-o< dat dit jaarlijks wordt georganiseerd, beetje vroeger (laat ons zeggen 6mnd) aankondigen en iets meer deelnemers :lol: :P
marc vanomobilbiker
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: ma 02 okt 2006 09:37
Rijdt met: Specialized expert 29er/FRM urano team

Bericht door marc vanomobilbiker »

Hé Thompke

Bedankt voor de positieve reactie.

Technisch kan het parcours niet echt genoemd worden want er zijn veel technischere maar de lastigheidsgraad mag je toch niet onderschatten. Totaal 89.53 km en bijna 2000 hm kan je toch niet echt gemakkelijk noemen.

Ja een paaltje met een pijl is super qua bepijling maar als je met twee personen een 85 km gaat uitpijlen dan gaat de voorkeur toch naar wat kalk en fluopijlen op het asfalt. Het nadeel van paaltjes en pijltjes is dat je alles terug moet opruimen. We zijn geen massa-organisatie en we moeten enkel teren op de goodwill van enkele personen. De grote organisatoren ( waar je minstens een drievoud van ons inschrijvingsgeld betaalt) kunnen in hun buidel tasten om wat helpers in te huren om de bepijling op te ruimen.

Zolang het niet stortregent dan blijft de kalk toch goed liggen. In het totaal hebben we 75 kg kalk op onze rug meegesleurd en verspreid.

Ik had nog voor de start wat uitleg gegeven over het vertrek en de aankomst en op het bewuste stuk lag er een duidelijke afgebakende lijn. Het is een spijtige zaak dat de eerste drie verkeerd zijn gereden maar daarvoor moeten ze naar zichzelf kijken.

Met lege handen zijn ze toch niet naar huis gereden hoor want ik denk dat de tombola en andere naturaprijzen veel goed hebben gemaakt alleen voor Dirk die juist buiten het podium viel.

Alvast bedankt voor de aanwezigen en heel veel respect voor toch nog enkele moedige renners die zondag de GRG zouden gaan rijden.
tonyd
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 05 sep 2007 18:32
Rijdt met: Cannondale F29

Bericht door tonyd »

Leuke, niet te onderschatten tocht, prachtig landschap en goed weer. Meer moest dat niet zijn. Proficiat aan de organisatie voor de inzet. Ik heb mij ook misreden, (2x #-o ) en ben toegekomen met 95,8 km.... :roll: Voor herhaling vatbaar. grtz
marc vanomobilbiker
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: ma 02 okt 2006 09:37
Rijdt met: Specialized expert 29er/FRM urano team

Bericht door marc vanomobilbiker »

de uitslag staat online.

Proficiat aan alle deelnemers =D> en hopelijk tot volgend jaar. :drunk:
Plaats reactie