23/08/2009 Houffamarathon - Houffalize

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
thomasi
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 29 nov 2004 09:16
Rijdt met: supersix evo, crisp29 ,29er rohloff,26inch rigid hardtail,29SSalsa E.M

Bericht door thomasi »

mijn gegevens van vandaag van garmin (khad 122,70km).
Leuke toepassing (hm's kloppen wel nooit met men forerunner).

http://connect.garmin.com/player/11774323

Ik heb wel 9'30" verkeerd gereden. Vlakvoor de eerste bevoorrading. Kreed samen met een hollander en toen we de asfaltweg moesten kruisen reden we naar links ipv van rechtdoor, omdat er een andere biker (zonder nummerbord) ook naar links was gereden. Stond vol met volk, maar niemand die wa zei. Toeme toch.

Anders wel superdag beleefd.
Laatst gewijzigd door thomasi op zo 23 aug 2009 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
duc'y
Mountainbiker
Berichten: 182
Lid geworden op: za 18 aug 2007 22:01
Rijdt met: GT Zaskar carbon 9r PRO / CANNONDALE Scalpel 2011
Contacteer:

Bericht door duc'y »

wij hebben de 75 km gedaan en ons super gamuseerd!
de organisatie was heel goed, idd spijtig dat we geen 5 euro terug kregen ipv pasta alsook die wc(douche)madam,maar da's dan ook het enige :wink:

zou graag volgend jaar de 100 willen doen maar denk mijn maat nie ver te krijgen,die vond dit mooi zat.

het weer was super alsook het parcour,beter dan vorig jaar,maar da lag volgens mij aan de afgelopen dagen,riviertje van voirg jaar zat er spijtig genoeg niet meer in.

veel specialized en cannondale gezien, maar toch ook enkele fuel ex'en oa 'mtbikerke'
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Voor de eerste maal in Houffa gereden en voor herhaling vatbaar.
Alles was prima geregeld alleen die spaeker bij de start mocht wel is een paar woorden nederlands geleerd hebben :wink:
Mooi parkoers in een prachtige omgeving, was wel steeds opletten.
Na de eerste lange helling in die afdaling met steentjes velen met de fiets aan de hand terug zien komen.
Spijtig van die dode, naar ik gehoord heb iemand rond de 50, zal ik thuis maar niet vertellen.
Het bord met nog twee kilometers leken nog twee lange kilometers te zijn of lag dat aan mij.

Tot de volgende.

Jaro.
Gebruikersavatar
Guy S.
Mountainbiker
Berichten: 1441
Lid geworden op: do 03 mei 2007 21:39
Rijdt met: Eene met overal vering en nen harde
Contacteer:

Polar verloren

Bericht door Guy S. »

Heeft er iemand ne Polar CS 200 gevonden? Mijne tel n° staat op den achterkant.
Ik reed de 75 km en ben hem verloren ergens rond de 20 km.

Voor de rest wreed afgezien maar een prachtige dag gehad door een zeer goede organisatie (ik heb van de douche madam gene last gehad :lol: )
barchi
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 mei 2008 17:09
Rijdt met: Cube

Bericht door barchi »

Heb de 50 km gedaan. Hoogtemeters dik in orde, maar dat parcours was enkel uitdagend voor de 1e bevoorrading. En dan bedoel ik, singletrack, bosweggeltjes en dies meer. Er is zeker beter te vinden... toch voor 25 euro, me gat. Dan rijd ik liever 30 km aan constant niveau, neh.

Anders wel prima georganiseerd en vet weer!

Leve Cube!
Griet
Mountainbiker
Berichten: 678
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 22:48
Rijdt met: Minerva Pantera, Trek Top Fuel 7

Bericht door Griet »

Voor mij den eerste keer dat ik hier kwam rijden en ik moet zeggen........nog meer van dit.

Heb mijn peren wel gezien van tijd maar toch content dat ik de 100 km heb uitgereden in 6u11 rijtijd.
Had niet beter verwacht.

Organisatie was voor mij in orde.

Volgend jaar hier terug van de partij en dan voor de 120 km.
gedewe
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 20:36
Rijdt met: Grand Canyon 29 AL 7.9

Bericht door gedewe »

voor mij ook den eerste keer de 50 km , t was prachtig , alleen de douche's waren enorm vuil en niet goed , de str.....stond inde wc tot boven den bril , da van die 4 euro van den chip vind ik ook een straffen , stond anders vermeld op chronorace denk ik ?

16.5 avg voor 93 kg nie slecht , volgend jaar met 10 kg minder
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Gisteren de 75km gereden.
Qua organisatie was deze editie zeker dik in orde. Alles verliep vlotjes, overal goed uitgepijld, seingevers op de goede plaatsen.
Het parcours vond ik echter iets minder dan vorig jaar. Ik miste toch wel enkele technische stroken, zoals bijvoorbeeld die wortelafdaling door het bos naar de oever van dat riviertje vorig jaar. De klimmetjes waren meestal technisch genoeg, maar de afdalingen waren dat veel minder.
In het middenstuk tussen de eerste en de tweede bevoorrading mochten voor mijn part wat meer hoogtemeters hebben gezeten. Nu was dat echt een knalstuk waar weinig uitdaging in zat.
Aan de andere kant kon ik daardoor wel eens een goede tijd neerzetten...

Jammer genoeg ben ik op 11km van de streep op een heel stomme manier ten val gekomen. Op die brede afdaling na de laatste bevoorrading tegen 30 à 40 km/u naar beneden aan 't sjezen met de handen losjes op 't stuur. Plots raak ik iets (een steen waarschijnlijk) en wordt mijn stuur gewoon uit m'n handen geslagen. Tegen zo'n snelheid overkop gaan en tegen het grind kwakken, het doet geen deugd.
Na een kwartier voor dood te blijven liggen heeft er iemand mij recht geholpen. Ik had overal pijn, maar niks gebroken dus nog 11 km op karakter doorgereden met een bloedende, gezwollen knie en een pijnlijke elleboog.

Uiteindelijk als 256e over de streep gekomen in 4u30. Best wel tevreden dus, al heeft die val me toch heel wat tijd gekost.

Die pastabeker in plaats van je geld terug was wel schandalig!
Gebruikersavatar
pikethebike jr
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: di 27 sep 2005 13:47
Rijdt met: Olympia Alpina

Bericht door pikethebike jr »

vince 78 schreef:Weet er soms iemand meer over een jammerlijk dodelijk incident... :( :( :(
Dat was op Km 36 net voor de 2e bevoorrading van de 50 Km.
Heb het meegemaakt.
Ik kwam daar aan en zag twee moto's staan, en een fiets in de kant.
Ik dacht eerst dat de endurorijders die me voorbij gereden waren iemand hadden aangereden, maar dat bleek niet waar te zijn.
Die gasten waren trouwens heel voorbeeldig rustig aan het rijden en waren gestopt om te helpen.
Het slachtoffer had een hartaanval of een hartaderbreuk, weet niet juist wat.
De MUG en de ambulance waren net ter plaatse toen ik aankwam.
Ik heb de dame die bij het slachtoffer was nog aangesproken om haar wat te kalmeren, en toen zag ik dat ze de reanimatie hadden gestopt, die man was overleden.
Vreselijk om zo iets te moeten meemaken.
Ik wil hierbij mijn medeleven betuigen aan de famillie en vrienden van het slachtoffer, en wens hen veel sterkte met hun verlies.

Pike jr
Gebruikersavatar
jmeurs
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: za 15 jul 2006 17:52
Rijdt met: Massini Carbon
Contacteer:

Bericht door jmeurs »

pikethebike jr schreef: Ik wil hierbij mijn medeleven betuigen aan de famillie en vrienden van het slachtoffer, en wens hen veel sterkte met hun verlies.

Pike jr
Sluit me hier bij aan...

Voor gisteren maar 1 woord: PERFECT!

Genoten,genoten en nog eens genoten...

opvallenste uitslag in mijn ogen: tussen controlepost 4 en 5:

3:55:31 - 4:32:35=6:04:25

dus deze lus in 37 min afraffelt...

terwijl de winnaar er iets langer over heeft gedaan:

2:40:36 - 4:01:51=4:56:52 deze lus in 1 uur en 20 minuten ploetert

dat dit niet opvalt bij de organisatie ;)


ps. iemand anders ook opgevallen dat in La Chouffe de brug nog heel was en nu door de rivier gereden moest worden omdat hij in 2en gehakt was??? :)
Plaats reactie