Grand raid Godefroy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
woutvc
Mountainbiker
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 09 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark10 - Scott X9
Contacteer:

Bericht door woutvc »

Dit was mijn eerste GRG en ik moet zeggen, ik had er meer van verwacht.
Gestart voor de 90, maar uiteindelijk na 70 km de weg naar Bouillon gereden (zonder remmen).
La Gernelle was 1 modderpoel, waar ik nog amper met m'n auto uitgeraakte. Ik heb me dan maar langs de kant van de straat geparkeerd.
Spijtig van het slechte weer, bij droog weer moet dit wel een toffe rit zijn.
Nu moest er nogal veel gestapt worden.

Ik dacht ook dat GRG meer professioneler was, maar hierin heb ik me toch vergist.
Afspuitstand was inderdaad ondermaats.
Bevoorradingen, waren minimaal (in vergelijking met andere Ardennen ritten).
Douches : Een trailer met 6 douches voor al deze mensen is te weinig
Bewaakte fietsenstalling : heb ik niet gevonden (ondanks dat er op de website stond dat deze er was).
den daler
Mountainbiker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:46
Rijdt met: cannondale scalpel ,specialized stumpjumper

Bericht door den daler »

3de bevoorading
ik heb er maar 2 gezien
een op 35 km en een op 55 km
welke heb ik dan gemankeerd
parkoer was ideaal voor mij
vooral de snelle afdalingen
in de laatste afdaling op die stenen nog lek gereden
heb ik daar gevloekt
was daar bedrieglijken boel
als ge kijkt op site
duvel jazz night gratis voor iedere deelnemer
ge komt toe tis 9 euro
dan nog 5 euro waarborg
bij de meeste zit da in inschrijvingsprijs
bevoorradingen zeer pover
om nog maar te zwijgen van bike wash
en de douches
ge kon u benen beter afpissen
zat daar nog meer druk op
is er trouwens al een uitslag te bezichtigen
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

ook geweest, samen met mijn zoontje van 14 voor de 40 (46) km.
Eerst streekgenoot JanJ opgepikt om tegen zaterdagavond 19u30 toe te komen op Moulin de la Falize ipv Halliru, genen Halliru wegens organisatorisch moeilijk haalbaar).
Tent opgezet en nummers en chips gaan afhalen---> pech: morgen vroeg terug komen, 't is gesloten (we waren daar om 20u45, ok 't stond op de site :( ).
Nog een pint gaan drinken en dan rond 22 uur in de slaapzak voor een rustige nacht. Nope dus, Jazz night #-o .
ok dat ge een feestje wilt houden maar ge houdt nen boel mensen uit hunnen slaap...ik heb daar niet veel last van gehad (mijne zoon dus wel) maar had ik zoals vroeger de 160 willen rijden, dan hadden ze een rel gehad :evil: :evil: :evil:

's Morgens juist op tijd om de start van de 160 te zien en dan zelf rustig gaan eten en klaar maken voor onze 40 km...start om 9u30--->nope veranderd naar 9u15

Rit zelf: heel goed megevallen, ondanks de regen...alles perfect berijdbaar op 2 korte strookjes na waar mijn achterwiel doorslipte.

Peter (mijne zoon) heeft zich goed geamuseerd...we waren om 14 uur binnen. Als diabeet een ferme prestatie! (ook hij moest maar 2 keer effe van de vlo)

Geen gejaag onderweg, iedereen vriendelijk, maar toch: heel wat mensen onderweg die eerlijk gezegd niet met ne fiets kunnen rijden: op die 46 km was er geen enkele technische afdaling, singletrack of wat ook, toch overal constant in de remmen.

Veel gezinnen onderweg, redelijk wat kids ook =D> =D>

na de rit opnieuw naar de camping voor een rustig doucheke---> nope: de douches op la gernelle voldeden niet en men stuurde iedereen naar de camping: dit kan NIET, we hebben 1 uur aangeschoven om ons te douchen, dit is een grote fout van de org...... :evil:

In ieder geval, voor ieder die zijn afstand uitreed respect, voor de bikkels van de 160 : een staande ovatie

nog nen tip voor de org: chronometreer alleen de 160 en 130, en maak van al de rest een simpele tt, zonder chronorace....ge maakt het een pak goedkoper voor de mensen die gewoon een ardennentochtje willen rijden.
delou
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: za 27 okt 2007 09:15
Rijdt met: specialized sworks epic 29"

Bericht door delou »

voor de eerste maal naar daar en de 70 gedaan(75 op den teller)
Spijtig van het weer, zou er nie graag den boel helpen opkuisen...
bij droog weer moet dit een prachtig event zijn!

denk dat er een pak ingeschrevenen nie zijn komen opdagen, stond ong 3de rij aan de start, nergens file

parcours zelf was zoals theux maar dan met modder, maar goed te doen!
enkel op de laatste 20km wa inhaal werk tussen de trage 40km'ers

spuitstand was wel goed vond ik was er misschien voor de drukte ma mijne velo goe proper gekregen.

@ den daler, dik gereden maat =D> , spijtig van je platte band, hopelijk zit ik nie te ver van u in de stand :(

grtz
steven nr70150
Xes
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: di 24 apr 2007 12:42

Bericht door Xes »

Ik gisteren ook voor de eerste keer naar Bouillon afgezakt en dit voor de 130km.
Parcours was zeer goed te doen en sneller dan verwacht afgehaspeld.
Was wel best nat onderweg, maar lekker kalm en dat maakt veel goed.
Toegekomen in 6u40 ongeveer en daar zijn we dan weer tevreden mee.
Greetz en tot volgend jaar op de 160km :-)
Bomberbee
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 22 sep 2006 13:50
Rijdt met: Specialized Epic 2007, Rockhopper A1 comp FS 1997

Bericht door Bomberbee »

Ook 1 ste keer een marathon gedaan de 90km met veel te weinig voorbereiding dus heb ik wel afgezien... maar ben toch over de streep gereden.
Maar, als ik toegekomen ben was er van douches of bikewash al geen sprake meer.
De kleinste tt organisatie is beter voorzien, en dit vind ik wel een grote fout van de organisatie, een reden om volgend jaar niet meer terug te komen.
Heb me dan aan het straat een beetje afgespoten met een flesje water... :evil:
De bevorading was nog oké, maar blijkbaar was er al redelijk veel uitverkocht als ik langs gekomen ben want er zouden ook energydrinks geweest zijn :-?

Al bij al ben ik mezelf een paar keer tegengekomen heb moeten doorbijten maar me wel geamuseerd ! (voor de volgende marathon ga ik wel trainen :oops: !!)
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5036
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

den daler schreef:dan nog 5 euro waarborg bij de meeste zit da in inschrijvingsprijs
Da's juist : sta je een heel eind weggeparkeerd, 10min aan te schuiven voor je nummer en krijg je te horen dat je nog 5 euro moet tevoorschijn toveren. Zeer vervelend als je geld in de wagen ligt en je 5 min voor de start terug moet (en de groepsstart mist). Voor en achter mij waren er nog aan het vloeken.

Zeer povere communicatie, dit had wel vermeld mogen worden - ander voorbeeld : na inschrijving kreeg je gewoon een mail met blanco body, met enkel een titel met daarin de vermelding van je startnummer.

Bewegwijzering : die blauwe bordjes van de 70km, liep dat grotendeels samen met een permanente (bloso is niet het juiste woord) route, of waren dat de 'officiele' pijlen?
tonyd
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 05 sep 2007 18:32
Rijdt met: Cannondale F29

Bericht door tonyd »

Gestart voor de 90 met een groep vrienden met de bedoeling er een leuke trip van te maken.... Het weer heb je niet in de hand maar er toch het beste van gemaakt. Qua organisatie vond ik het pover. Dure inschrijving, povere faciliteiten. Bevoorrading voldeed doch dergelijke organisatie moet toch kunnen rekenen op een deftige sponsor (alpro, isostar, aquarius etc...) Uiteindelijk moeten inkorten tot 77 km wegens geen achterrem meer #-o Het blijft toch een fantastische streek om te fietsen.
Gebruikersavatar
Thompe
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 06 mar 2005 14:06
Rijdt met: Trek Top Fuel - Ridley Orca - Kona Nunu

Bericht door Thompe »

Heeft iemand de exacte afstand van de 90km en het hoogteprofiel?
driesmuylle
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 23:55
Rijdt met: Cannondale F29 12 / Trek 8500 08 / Specialized Tarmac 09

Bericht door driesmuylle »

Wel gasten, over de organisatie was ik ook niet te spreken. Zaterdag beetje verkenning gedaan voor de 90km. Met wat bikeprobleempjes tot gevolg (verwrongen achterwiel en magura remmen achteraan naar de 'z*k'). Gezocht naar een fietsenwinkel, tot 60km ver, maar allen gesloten wegens de GRG (die kwamen daar helpen waarsch). Assistentie was er wel door Shimano vanaf 7u 's morgens op La Gernelle. Een wiel hadden ze niet mee ??? en Magura is natuurlijk een ander merk, dus daar stonden we dan.
Nog voor het begonnen was, was het voor ons al gedaan ! Dan maar ons geld gaan terugvragen. Hun vriendelijk antwoord was dat we dan volgend jaar wel gratis zullen mogen meedoen. (Alsof we er door de gebrekkige organisatie dan nog zin in hebben)

Volgens mij was er ook geen assistentie als je bike problemen hebt onderweg ?! Een noodnummer heb ik ook niet gezien. mtb tochtjes zijn beter georganiseerd. Georganiseerde racetochten, vb Ronde v Vlaanderen hebben tenminste auto's van Mavic rondrijden met allerhande materiaal !

De pech werd toch een beetje verlicht toen het 30min na de start begon te 'drashen' (gieten maw) en ik content was dat ik er niet tussen zat !
Plaats reactie