Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Guy S.
Mountainbiker
Berichten: 1441
Lid geworden op: do 03 mei 2007 21:39
Rijdt met: Eene met overal vering en nen harde
Contacteer:

Bericht door Guy S. »

Awel 'stef78' en 'sunn xtreme' ik kan me bij jullie kommentaar aansluiten.

:cry: : douches en afspuitstand (ligt volgens mij aan een algemeen waterdruk-tekort in de buurt van het sportcentrum)

:cry: : de vetzakskes die onderweg en in de douches hunne rommel achterlaten. In de Sporza reportage over de olympische mtb wedstrijd zei de reporter nochtans dat mountainbikers in tegestelling tot wielrenners gene rommel achterlaten op het parcour #-o

:-D : bevoorraading en bepijling (75km)

:bounce: : het parcour had alles wat je in de ardennen mag verwachten, lange beklimmingen, korte maar steile en technische beklimmingen, modder à volonté en soms zeer steile en technische afdalingen, mmmm technische afdalingen =P~ .
Wat de drukte op de single tracks betreft, vrees ik dat ze het slachtoffer zijn van hun eigen succes. Ik zou het toch spijtig vinden als men een volledige scheiding zou invoeren tussen de 'echte' wedstrijdrijders en de liefhebbers. Het geeft namelijk een kick om met de 'echte' wedstrijdrijders te kunnen samenrijden.

Wat de laatste zware kilometers op het gedeelte van het WB parcour en Short race circuit betreft nog het volgende: Omdat dit mijn 3de deelname is, weet ik, dat het pas gedaan is met afzien, als ge over de finish komt. Daar komt nog bij dat ik het mezelf nog onnodig zwaarder heb gemaakt: In de week voordien m'n middenblad, m'n ketting en de cassette vervangen om niets aan het toeval over te laten. Had ik toch wel van in 't begin chainsuck op m'n kleinste blad zeker! #-o #-o #-o

Al bij al toch met een 'moe maar voldaan' gevoel naar huis gereden :-D
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Ik denk dat de organisatie in de fout is gegaan (douches, afspuitstand, pasta), maar anderzijds ligt een groot probleem toch ook bij de deelnemers he..
Van sommigen begon ik te denken of ze zich pas op zaterdag een mountainbike hadden gekocht, wat bij alle passanten wel wrevel opwekt. Enkelen willen absoluut ook eens in Houffalize gaan biken, maar komen daar dan tot het besef dat Houffalize toch wat fietscontrole vereist in tegenstelling tot de winterse toertochten..
Afval sja.. Iemand liet onderweg ook iets vallen waarop ik zei 'oprapen he meneer :drunk: )', hij hield zich even van de domme maar voelde zich toch belachelijk volgens mij, die zal het dus hopelijk ook nimeer doen :)
Douches zijn achteraf op bijna elke toertocht trouwens een ramp he !
Gebruikersavatar
Fre C
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: di 02 jan 2007 14:03
Rijdt met: Wilier Triestina 101 XN / Wilier Triestina Zero 7

Bericht door Fre C »

woutermtb schreef:Ha, ik ben dus de betweterige Wouter Cleppe...

"[ ook de 90 euro aan de onbeschofte en betweterige Wouter Cleppe die het nodig vond om met pasta te komen gooien tijdens de ceremonie protocollaire. Vraag is wie hier dan correct heeft gehandeld en de Houffamarathon als zakkenvullerij beschouwt"
Ik weet dat ik maar 50 euro gekregen heb... Kunnen jullie effe de overige 40 euro doorstorten??? Alvast bedankt, het zal voor een goed doel gebruikt worden!!
En tot zover het bewijs dat mijn advies in dovemans viel.. :( Jammer


Ivm de kopgroep die nooit meer werd teruggezien: inderdaad een kleine 20 man is op goed geluk verder gaan proberen en die hebben blijkbaar weer aansluiting gevonden met het parcours... (na een paar afsluitingen)
Ik was een van de twijfelaars die 2 a 3keer heen en weer gereden hebben om dan achteraan weer aan te sluiten voor een mooie inhaalrace..
Het duurde tot km 85 vooraleer ik bij nr 18 kon komen.. Dan verder opgeklommen naar 9.... Was eens iets anders... Aangezien het amusement voor mij op de 1e plaats staat, doet het resultaat er niet zo toe, maar de frustratie achteraf was er te veel aan..

See you elsewhere[/quote]

Ik ben blijkbaar ook zo "dom" geweest om een keer of twee, drie op en af te rijden (weet dan Ken VDB en later een man of tachtog ook in het groepje zat), om tenslotte terug te keren naar de plaats waar het misliep (in circa 100, 150ste of 200ste positie??) en uiteindelijk 19e te worden.
Reactie van organisatie kan ik begrijpen, maar vind inderdaad dat ze te veel beschuldigingen richting renners afvuren. Zonder hen kunnen wij inderdaad niet rijden, maar zonder ons is er ook geen Houffamarathon die naam en faam maakt. Maar dit zal hen dan opnieuw geen moer kunnen schelen zeker. Ik heb respect dat deze organisatie dit alles met vrijwilligers op poten zet, maar je kan en mag niet constant dreigen en je verschuilen achter het "vrijwiliggers-zijnde" als er iets niet in orde is.
Als het nu gaat om een TT of een wedstrijdmarathon, als er iets niet goed is, dan moet dit gezegd worden...en andersom. Daar zijn het ook vrijwiliggers!
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

redbiker schreef:@Sunn Extreme;

Ik hoop dat ze dat volgend jaar niet toepassen van eerst de vergunninghouders te laten starten en daarna de rest, want dan ben ik als niet-vergunninghouder terug bezeikt, net nu ik vanvoor mag starten (12de scratch 75km).

Misschien een aparte eerste startbox voorzien voor de renners uit de top... van vorig jaar + eventueel renners met een elite-vergunning. En voor de rest de renners bij inschrijving de keuze geven deze tocht als wedstrijd of als toertocht te rijden, waardoor ze een nummer meer vanvoor of meer vanachter krijgen toebedeeld?
.
ja misschien wel, zo worden de snelle niet vergunningrijders van dit jaar ook niet benadeeld... en dat andere is misschien ook een optie al moet het organisatorisch mogelijk blijven natuurlijk.
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

El Baelos schreef:
Schijfrem schreef:
El Baelos schreef:Omdat het niet altijd discussies moeten zijn: de foto's!
Schoon foto´s maar veel wandelaars zo te zien :-?
Als ik aan het rijden ben maak ik dan ook geen foto's.
Zo goed is mijn techniek nu ook weer niet #-o
Toch eens proberen, ik maak de meeste al rijdend (wel altijd flits gebruiken) Geeft een extra kick als ge tijdens een beklimming met uw linkse hand uw stuur moet vasthouden en met de andere hand de kodak bovenhalen, aanzetten, klik, afzetten en terug wegsteken. Ook eens doen in volle afdaling, fun gegarandeerd 8-[
Gebruikersavatar
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: za 25 jun 2005 13:20
Rijdt met: Thompson Challenge DEORE

Bericht door Wacky Racer Bontempi »

Man man man, wat zijn jullie allemaal een bende jankers.
Ik heb mij super geamuseerd in de Houffamarathon, wat toch het voornaamste is. Parcour was zeer goed alsook de bepijling en bevoorrading, niks op aan te merken.
Heb wel zeer veel pseudo vedetten tegengekomen die verwachten dat ze het parcour voor hem alleen achten. Het is gewoon jullie die de sport kapot maken met jullie gezeik. Het is mijn derde deelname en volgend jaar doe ik zeker terug mee.
Gebruikersavatar
Redbullbiker
Mountainbiker
Berichten: 271
Lid geworden op: do 03 nov 2005 19:26
Rijdt met: Merida WCS Matts Lite S-ram x.9 group.

Bericht door Redbullbiker »

MaartenW schreef:
Redbullbiker schreef: 40 ongeveer nog zo zware hellingen insteken???
:(
K heb er ene van 100 kilo die zien bovenrijden onder luide aanmoedigingen, ge kent em ;)

Hehe,rijd ie met een bike gekocht van bij cameloen zo groen kleurtje :-) :-).Hoe heb jij het gesteld vind je nie in de uitslag terug.
Grtjs
Gebruikersavatar
Thompe
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 06 mar 2005 14:06
Rijdt met: Trek Top Fuel - Ridley Orca - Kona Nunu

Bericht door Thompe »

indy schreef:
kenny! schreef:125 km & 100 km - € 3000 prize-money - scratch - voorts ook voor top 3 dames, masters, jongeren - prijsuitreiking vanaf 17u15.

75 km en 50 km - prijzenpot in natura ter waarde van € 2000, te verdelen over alle podia (algemeen, dames,masters en beloften).


ik was m'n 3de beloften niks gezien van prijzengeld ze..
Het was oorspronkelijk de bedoeling om ook een belofte-categorie te voorzien maar de wielerbond verbood ons ter plaatse dit te doen op de 100 en 125 km, daar deze afstanden zogenaamd niet als wedstrijd mogen worden aangeboden aan deze leeftijden (toch niet onder bondsvleugels). En zonder stempel van de bond kunnen we niet rechtsgeldig uitbetalen. Wel kunnen er alsnog natura prijzen voor de top 3 worden nagestuurd. Dat zouden dan telkens Schwalbe-banden zijn.

De personen die in de belofte-categorie op het podium geëindigd zijn op de 100km en de 125km, kunnen hiervoor de organisatie contacteren.
Waarom als je weet dat er geen (geld)prijzen uitgereikt worden voor beloften, ongeacht wanneer je het te weten komt dan zou dit asap bekend gemaakt moeten worden, zou ik toch denken?... :roll:
+
Jullie hebben de uitslag en jullie hebben de adressen van alle deelnemers, waarom moeten zij (de eerste beloften) dan nog contact met jullie opnemen om aan een prijs te geraken??? [-X [-X
Stuur hen die set banden op in een pakje met een verklarende brief en opgelost, bovendien nog eens 2 x 3 tevreden jonge gasten die volgendjaar zeker!? zouden terugkomen. :-({|=


p.s. Je verwijt ons dat we anoniem reageren maar who the f??k is INDY???
kenny!
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 14 apr 2005 22:05

Bericht door kenny! »

Thompe schreef:
indy schreef:
kenny! schreef:125 km & 100 km - € 3000 prize-money - scratch - voorts ook voor top 3 dames, masters, jongeren - prijsuitreiking vanaf 17u15.

75 km en 50 km - prijzenpot in natura ter waarde van € 2000, te verdelen over alle podia (algemeen, dames,masters en beloften).


ik was m'n 3de beloften niks gezien van prijzengeld ze..
Het was oorspronkelijk de bedoeling om ook een belofte-categorie te voorzien maar de wielerbond verbood ons ter plaatse dit te doen op de 100 en 125 km, daar deze afstanden zogenaamd niet als wedstrijd mogen worden aangeboden aan deze leeftijden (toch niet onder bondsvleugels). En zonder stempel van de bond kunnen we niet rechtsgeldig uitbetalen. Wel kunnen er alsnog natura prijzen voor de top 3 worden nagestuurd. Dat zouden dan telkens Schwalbe-banden zijn.

De personen die in de belofte-categorie op het podium geëindigd zijn op de 100km en de 125km, kunnen hiervoor de organisatie contacteren.
Waarom als je weet dat er geen (geld)prijzen uitgereikt worden voor beloften, ongeacht wanneer je het te weten komt dan zou dit asap bekend gemaakt moeten worden, zou ik toch denken?... :roll:
+
Jullie hebben de uitslag en jullie hebben de adressen van alle deelnemers, waarom moeten zij (de eerste beloften) dan nog contact met jullie opnemen om aan een prijs te geraken??? [-X [-X
Stuur hen die set banden op in een pakje met een verklarende brief en opgelost, bovendien nog eens 2 x 3 tevreden jonge gasten die volgendjaar zeker!? zouden terugkomen. :-({|=


p.s. Je verwijt ons dat we anoniem reageren maar who the f??k is INDY???
ik heb de 75 gereden..en der was ook beloften :wink:
wa krijgen we nen buitenband ?
Gebruikersavatar
The herminator
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: di 07 dec 2004 14:25
Rijdt met: Carraro Equipe / XO / Formula RX

Bericht door The herminator »

Zondag vertrokken voor de 75km. Rustig vertrokken om naarmate de kilometers vorderden de snelheid op te drijven. Uiteindelijk zonder problemen binnengekomen. Reed trouwens met Black panthers met vooraan 2 en achteraan 2.2 druk. Ideaal voor dit parcours, bijna nooit in de problemen gekomen, qua slippen of grip. Als verdeler van fietsmateriaal weet ik dat er enorme discussies zijn over de ideale band, maar neem het van mij aan dat de druk bij de meesten veel te veel is.

Qua parcours is dit echt subliem, het is op bepaalde plaatsen misschien wat gevaarlijk, maar dat is nu eenmaal MTB. Iemand die zich een beetje biker noemt, moet toch een parcours kunnen lezen en tenslotte bepaal je nog altijd zelf of je ergens gaat rijden of stappen. Ook de bepijling was duidelijk, niets op aan te merken.

Nu lees ik ook vaak dat de deelnemers aan de 100 en 125 soms last hadden van tragere deelnemers aan de kleinere tochten. Iedereen heeft even veel betaald en heeft dus evenveel recht om daar te rijden, by the way, ikzelf had ook last van de zogenaamde snellere mannen, dewelke ik in de finale diende in te halen. Dit heb ik dan ook gedaan, maar dan wel zonder al dat geroep van sommigen en op een veilige en snelle manier, waardoor ik niemand kan hinderen.

Als organisator zijnde van een MTB-tocht te Zottegem weet ik dat men snel negatieve kritiek gaat leveren over een tocht, maar nu moet ik de meerderheid toch gelijk geven ivm de douches en de afspuitplaats. Wij vragen voor onze tocht amper 4 euro en doen er dan ook alles aan om de perfectie te bereiken, je zou dit toch ook verwachten van een organistie die gemiddeld 25 euro vraagt. Hopelijk valt al deze kritiek op dit forum in de juiste handen en zal dit inde toekomst opgelost zijn.


Ondanks alles mij goed geamuseerd en tot volgend jaar!
Plaats reactie