Raid des Chantoires 13/07

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
sean braire
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 12:42
Rijdt met: Wilier 401 Xb

Bericht door sean braire »

Toch genoten van de 65km. 'k vond het overigens een van de betere edities... Ook minder modder gehad dan verwacht.
Vond de bepijling een stuk beter dan andere jaren. Wetende dat hun manier van pijlen toch anders is dan dat we gewend zijn. Nooit verkeerd gereden.
Na 15 km wel lek gereden en een 15-tal minuten verspeeld
Douches waren koud maar blijkbaar kwam het door een lolbroek die de stekker had uitgetrokken. [-X
Gebruikersavatar
mtbfool
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 19:25
Rijdt met: Corratec Airtech Worldcup 2012 - 650B wheels

chrono

Bericht door mtbfool »

Ha het was weer eens ouderwets lekker zwaar in bolland.
Ben er nu al enkele jaren aan het komen en heb wel zwaar afgezien door het gebrek aan trainingskilometer.
Heb al eens beter gedaan dan gisteren.
Wel genoten hoor en uitgereden met mijn big jims genoeg grip gehad op de slechte plekken.

grtz;mtbfool
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

na een rustige start,
tot mijn buddy er genoeg van had,
toch maar wat "doorgereden"
en met die TransTirol nog in de benen,
mezelf lekker kapot gereden, :oops:
alle symptomen van vorig jaar waren terug,
rode uitslag, morsdood, ogen die troebel worden: SHIT
bon, paar weken rustig rijden en hopelijk geen troubles op de Cristalp [-o<

Afbeelding
Laatst gewijzigd door flupke73 op ma 14 jul 2008 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
delou
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: za 27 okt 2007 09:15
Rijdt met: specialized sworks epic 29"

Bericht door delou »

was mijn derde chrono na theux en malmedy,
is duidelijk een véél kleiner event, maar met een super sfeer =D> .
wat ik wel mis zijn de oversteek-bordjesmannen, voor een chrono waar alles dan wa rapper gaat was het hier op sommige punten eigenlijk niet verantwoord menig chaffeur zien :evil: worden...
de rit zelf vond ik niet zo zwaar, door de vele recuperatiestroken(road à volanté). pech gehad met tubless band, normaal een gaatje moet terug toelopen, maar na de eerste 2 bevoorradingen steeds moeten bijpompen en op de laatste was er geen, dus binnenband erin. wat bleek mijn produkt zat er verdroogt in :oops:
officieel; 62km 3u 42
op polar; 64.5km 3u 19 gereden avs 19.4
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5033
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Ondanks de vele regen afgelopen week viel het allemaal nog goed mee, maar bolde het hier en daar wel vrij zwaar vanwege de zuigende modder.

Goede mix van intensieve & recuperatie stroken, afgewisseld met enkele technise passages. Klassement was bijzaak, aan de laatste bevoorrading een half uurke afgekapt in't gras :lol:

Af te raden: dag voordien uzelf een breuk heffen tijdens het verhuizen van kasten en dan 's avonds vlammend pikant gaan eten in 't Chess Cafe (maar het is toch zo lekker :oops: )

Één passage vond ik wel gevaarlijk : onderaan een afdaling langs de weg moest je rechts afslaan, maar kwam je plots onverwacht op een afdaling waarvan het eerste deel uit trappen bestond uit. Benieuwd of hier geen ernstige valpartijen zijn gebeurd.

Goede markering en sympathieke organisatie. Aan de medewerker die me op het einde een lift gaf om rond te toeren in de omgeving toen ik mijn wagen niet meer vond : bedankt! :-D Wie zoekt die vindt :lol:

In totaal 93,24km op GPS, de details moet ik nog bekijken.

ps: aan die Hollanders die een heel stuk afgesneden hebben langs de weg, zo kan iedereen het :roll:
Gebruikersavatar
the sentinel
Mountainbiker
Berichten: 503
Lid geworden op: za 07 apr 2007 13:40
Rijdt met: Giant TCX

Bericht door the sentinel »

madskatingcow schreef:Ondanks de vele regen afgelopen week viel het allemaal nog goed mee, maar bolde het hier en daar wel vrij zwaar vanwege de zuigende modder.

Goede mix van intensieve & recuperatie stroken, afgewisseld met enkele technise passages. Klassement was bijzaak, aan de laatste bevoorrading een half uurke afgekapt in't gras :lol:

Af te raden: dag voordien uzelf een breuk heffen tijdens het verhuizen van kasten en dan 's avonds vlammend pikant gaan eten in 't Chess Cafe (maar het is toch zo lekker :oops: )

Één passage vond ik wel gevaarlijk : onderaan een afdaling langs de weg moest je rechts afslaan, maar kwam je plots onverwacht op een afdaling waarvan het eerste deel uit trappen bestond uit. Benieuwd of hier geen ernstige valpartijen zijn gebeurd.

Goede markering en sympathieke organisatie. Aan de medewerker die me op het einde een lift gaf om rond te toeren in de omgeving toen ik mijn wagen niet meer vond : bedankt! :-D Wie zoekt die vindt :lol:

In totaal 93,24km op GPS, de details moet ik nog bekijken.

ps: aan die Hollanders die een heel stuk afgesneden hebben langs de weg, zo kan iedereen het :roll:
Bij die trappen had ik me ook lelijk verkeken. Die kwamen heel snel, kon wel heel snel langs de kant gaan ma 't was wel es tof zo.
De afpijling vond ik veel minder. Af en toe duidelijk aangeduid maar op veel plaatsen redelijk laat en dus verschillende keren serieus in de remmen moeten gaan of zelfs terugdraaien
Gebruikersavatar
DdT
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: za 25 mar 2006 20:32
Rijdt met: Scott Spark/Wilier Izoard

Bericht door DdT »

Headshot schreef:weet er iemand waar de fotos online staan?
Je bedoelt waarschijnlijk de foto die genomen werd bij de start?
Wanneer de resultaten online komen zal je op je naam kunnen klikken en je brevetje zien samen met de foto. Als het is zoals vorige jaren tenminste.
Beetje geduld :)
Gebruikersavatar
stivo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 21:10
Rijdt met: 2007 Rocky mountain element 70 + Tomac Taos 2005
Contacteer:

Bericht door stivo »

Alweer een schitterende tocht daar in het land van Herve...zwaar minpunt dit jaar vond ik de bepijling,ben 2 keer flink misgereden,en enkele keren zwaar in de remmen gegaan om nog net op tijd ergens af te draaien.Ik voelde al vrij snel dat de beentjes goed waren vandaag en toen ik zag dat na de passage van de Ninlingspo al 1100hm verteerd waren heb ik maar een tandje bijgezet.De laatste zware (gras)klim van vorig jaar zat er niet bij,maar het parcours was toch minstens even zwaar.Op het zwarte grindpad bijna nog eens fout gereden maar gelukkig kwamen daar net Ti-Alive en Roel uit de andere richting gereden om te melden dat we een pijl gemist hadden.Uiteindelijk 97.5km op de teller en 2160hm ????
Totaaltijd 5u49,rijtijd 5u32......totaaltijd 1 uur beter dan vorig jaar ,weeral goed voor de moraal,op naar Ischgl Ironbike binnen 3 weken...
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

DdT schreef:
Headshot schreef:weet er iemand waar de fotos online staan?
Je bedoelt waarschijnlijk de foto die genomen werd bij de start?
Wanneer de resultaten online komen zal je op je naam kunnen klikken en je brevetje zien samen met de foto. Als het is zoals vorige jaren tenminste.
Beetje geduld :)
foto opt einde op de grasweide, heb de chrono niet gereden maar de gewone tocht
Gebruikersavatar
De Rie
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 16 jan 2006 08:57
Rijdt met: cannondale

Bericht door De Rie »

Flupke73, heb jij toevallig nog sfeerfoto's van deze chrono in Bolland?
Plaats reactie