la filip meirhaeghe vielsalm

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Pathos
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 22 jul 2005 21:52
Rijdt met: Trek 8000

Bericht door Pathos »

Was filip zijn specialiteit niet zo'n vettige technische parcours :-) .
Johan Degraeve
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: za 28 dec 2002 23:35
Rijdt met: Van Nicholas Zion

Bericht door Johan Degraeve »

Ik vond het een prachtige tocht. Lang geleden dat ik nog 's zo genoten heb. De modder viel goed mee wetende dat er toch veel regen was gevallen.

De prijs (15 € voor 100 km daginschrijving) was veel te hoog.
Gebruikersavatar
.:Roel:.
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: do 08 apr 2004 08:44
Rijdt met: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Bericht door .:Roel:. »

zeggen dat de hoeveelheid modder goed meeviel, vind ik toch niet helemaal waar hoor!

Probleem was dat sommige stukken (die lus bv) amper berijdbaar waren, terwijl anderen helemaal geen modder hadden.
Gemiddeld genomen lag er dus idd niet zo overdreven veel modder, maar als ze die modder stukken eruit gelaten hadden had het veel veel aangenamer geweest!

Toch wel gek dat er op zo'n tocht zo'n uiteenlopende reacties komen.
Gebruikersavatar
Dummy
Mountainbiker
Berichten: 501
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 21:55
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2011
Contacteer:

Bericht door Dummy »

alles hangt er misschien ook wel van af wat je ooit al meegemaakt hebt qua parcours, modder etc (ik viseer hier niemand in't bijzonder he :wink: )
Gebruikersavatar
stivo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 21:10
Rijdt met: 2007 Rocky mountain element 70 + Tomac Taos 2005
Contacteer:

Bericht door stivo »

Zondag om 6u45 vanuit Antwerpen vertrokken naar Vielsalm om de 65km te bollen.
Omstreeks 9u gestart,vrij weinig volk gezien aan de inschrijving. De asfaltklim was al meteen een goede opwarmer.
De laatste weken niet echt veel gefietst en dat liet zich toch wel voelen op deze ardennenrit #-o
Aan de rijk gevulde bevoorradingen dan ook ruim de tijd genomen om even te recupureren.In elk geval een knap parcours met veel variatie en op enkele blubberstroken na,zeer goed berijdbaar.Dankzij Alain de perfecte banden gevonden voor dit parcours (maxxis ignitor ust op 2.2bar)...veel grip en goede controle bij spoorvorming in het slijk (op asfalt bollen ze wel iets minder goed).Op de 2e bevoorrading nog even kort kennisgemaakt met N.I. :wink: ...Na deze bevoorrading samen gereden met Sylvie en Alain,na een tijdje toch moeten lossen want hun tempo lag net iets te hoog ...een beetje verder elkaar weer tegengekomen,Sylvie aan de kant met een platte achterband,depannagedienst Alain was al aan de reparatie begonnen.Samen verder gereden tot de 3e bevoorrading waar ik afscheid nam om het traject van de 65km te volgen.Mijn repairkitje nog aan Sylvie meegegeven zodat zij toch niet zonder binneband de verdere lus van de 100km moest afwerken.
De laatste 15km werden op toeristentempo afgelegd en van vermoeidheid nog even een verkeerd spoor gevolgd om een plas te ontwijken en met mijn schouder tegen een boom geschuurd (niks ergs gewoon een schaafwond)........
Toch goed geamuseerd en volop van de omgeving en mijn fully genoten....

Nog nen dikke chapeau voor Sylvie die op een vlot tempo haar eerste +100km ardennenrit op het palmares heeft gezet =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
.:Roel:.
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: do 08 apr 2004 08:44
Rijdt met: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Bericht door .:Roel:. »

@ Dummy: Ik voel mij niet geviseerd hoor :wink:

Wat modder betreft denk ik niet dat het is "wat je gewoon bent", maar "wat je al te verwerken kreeg"!

Ik schreef het al, na Waimes en LCMT was mijn tolerantiegrens bijna overschreden 8)
Maar dat heeft niets met de tocht zelf te maken, tis voor de moment overal om te verzuipen ....
sisse
Mountainbiker
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 08 aug 2003 22:51
Rijdt met: Orbea ALma OMG

la filip meirhaeghe vielsalm

Bericht door sisse »

"alles hangt er misschien ook wel van af wat je ooit al meegemaakt hebt qua parcours, modder etc (ik viseer hier niemand in't bijzonder he )"
Hier zal ikke eens direct op antwoorde se.
Dit jaar uitgereden:
-Olne
-Les Cimes de Waimes
-La Raid
-Malmedy
en da zijn ni van de gemakelijkste
Volgens mij kun je rond Vielsalm toch een mooier parkoer voor de 100km uitekenen zoals het vroeger altijd geweest is.
Gebruikersavatar
Goldfinger1
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: do 11 aug 2005 12:22
Rijdt met: Specialized Sworks M5

Bericht door Goldfinger1 »

stivo schreef: Nog nen dikke chapeau voor Sylvie die op een vlot tempo haar eerste +100km ardennenrit op het palmares heeft gezet =D> =D> =D>
Van mij ook nen dikke proficiat =D> !! spontane en vriendelijke, sportieve meid, maar 'boyfriend' kon de aandacht voor haar blijkbaar ni echt apprecieren! Hij zou er nochthans fier moeten op zijn!
Na de marathon kon er geen lachje of goeie dag af! :roll:
Maar toch voor hem ook chapeau om haar bij te staan in moeilijke momenten! :-)
Plaats reactie