olne spa olne

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Kurry
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT SPARK RC

Bericht door Kurry »

Gebruikersavatar
Speedy Biker
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 25 sep 2006 15:07
Rijdt met: Thompson

Bericht door Speedy Biker »

thats me!

Afbeelding
Gebruikersavatar
rallymaster
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: do 10 jul 2003 20:15
Rijdt met: trek 8000 + red bull cc-werks

Bericht door rallymaster »

Steven H schreef:Ik ben zondag voor de eerste keer afgezakt naar Olne om de 70km Chrono te rijden. (aankomst was er na 60.8 km dus mijn voornemen om de laatste 5km volledig in het rood te gaan was eraan voor de moeite. Ik was net begonnen om van midden-blad over te schakelen in de klim naar het buitenblad en dan zie ik plotseling de weide opdagen tot mijn allergrootste verbazing. Dacht ffe dat er nog een klein ronde ter plaatse moest gedaan worden, maar dat bleek dus verkeerd. Spijtig, had anders zeker nog enkele min eraf kunnen trekken. Ach ja, excuses zijn voor zwakkelingen zeggen ze dus ...

Ik had het gevraagd aan de mensen achter de tafel en je blijkbaar kon ook "buiten de starttijden (8:30 - 9:00 - ...) starten dus dacht de drukte van de start te vermijden en enkele minuten na de blokstart te vertrekken. Nu als ik mijn uiteindelijke tijd bekijk blijkt dat dus niet te kloppen, mijn polar heeft 03:21 geteld, volgens hun tijdsopname 03:40. Wat overeenkomt met een tijd als ik in het blok zou gestart zijn. Nu op zich maakt het niet echt veel uit behalve dan voor de MarathonZoenk competitie uiteraard.

Dadelijk na de start al stond ik al blok toe in de file van de TT rijders waar je normaal zeer vlot door kan. Nog eens 2km later waren er 2 onfortuinlijken die op de grond lagen na een stevige val, 1 greep naar arm, andere naar hand en pols en het zag er echt niet goed uit. Beneden dadelijk gestopt en de signaalgevers verwittigd en dan door gerededen. Het viel me ook werkelijk op hoeveel mensen er na iedere afdaling stonden banden te repareren. Nog nooit gezien dat er zoveel mensen plat vielen. Ik reed met RR 2.25 op 2.8bar en vond het goed te doen, behalve enkele sporadische plekken in het bos.

De afdalingen in de tocht zijn bij de leukste die ik al gedaan heb (vooral die S-afdaling in het bos -> voorwiel remmen voor de snelheid eruit te halen, achterwiel laten slippen en dan een "scandinavian flick", vol op de pedalen en weer verder om hetzelfde te herhalen.. ZALIG !!!!). Over het algemeen vond ik de beklimmingen minder technisch dan bv Sart-tilman 3 weken geleden. Enkele steile stukken in het bos waar je wel een juist spoor moest kiezen om niet van wortel tot wortel te springen, maar voor de rest was het super.

Op de hele tocht slechts 1x een paus-imitatie gedaan op de laatste technische afdaling in een bos. Vochtige ondergrond met wortels en stenen gecombineerd met iets te veel snelheid en RR's hebben mij een bodemonderzoek van de ardennen-grond opgeleverd. Geen erg, juist een goede schel vel weg op de palm van mijn rechterhand. Opzich niks serieus, behalve vervelend bij de enkele volgende afdalingen omdat je niet op je stuur kan steunen en dat bevorderd het remmen ook niet bepaald.

De bepijlig was miserabel op redelijk wat plaatsen, de bewaking op drukke oversteekplaatsen zeer goed. Behalve op 1 plaats waar de signaalgever teken deed dat ik door mocht en een auto voluit de remmen moest gaan om dat de signaalgever hem niet gezien had.

Van de bevoorradingen geen idee, ik heb ze allemaal overgeslaan.

Voor de rest werkelijk een super-dag gehad, prachtig parkoers, mooie HM's, stralende zon... Wat moet een simpele biker uit belgie meer hebben ...
één van die 2 was ik
ik was samen met 2 collega's gestart in blok één
om de koerskonijnen niet te hinderen hadden wij ons achteraan gezet.
na 2 km in een afdaling wou ik 2 bikers paseren die links reden achter elkaar
maar net toen ik er langs kwam sprong die laatste naar rechts en ramde mij de kant in
stom natuurlijk maar slimme ongelukken bestaan niet he
ik zag onmiddellijk dat het erstig was met mijn hand
die stond volledig onder hoek mijne pols (banaan)
ik ben dan terug te voet omhoog gegaan en het laatste stuk terug gereden naar de start
daar vroeg ik naar de medische hulppost maar er was daar niks
niks niks niks
ik vroeg of ze me naar een hospitaal konden doen en heb daar 20 min moeten wachten eer ze mee mij daar weg waren . wou die gast eerst nog 2 kerels naar de bevoorading doen maar dat heb ik uit zijn hoofd gepraat.
die heeft mij daar afgezet in een kliniek in verviers waar de tijd had stil gestaan
hup en die kon niet snel genoeg verder
ze durfde daar zelfs mijn handschoen niet uit doen en zeide dat ze me naar een andere kliniek moesten doen
ik heb aangedrongen om mij naar gasthuisberg in leuven te doen wat ik wel zelf moest betalen dan(817,47euro jaja dure taxi)
en die rekening was sneller thuis dan ik
ik ben zondag namiddag geopereerd en toen hebben ze alles min of meer recht gezet met een externe fixator
maandag onder de scaner
dinsdag rusten en woensdag hebben ze de pols met een tiret van 10 cm volledig open gelegt om alles terug in elkaar te prutsen
donderdag fotooke gepakt en terug naar huis

bij was het (maar) ne polsbreuk ,stel u eens voor dat ge daar ergens ligt met iets erstig en ni weg kunt midden in de bos
zulke dingen zijn toch niet meer van deze tijd
dus mensen denk toch maar 2 keer na voor ge start bij zulke organisaties waar het enkel om de knikkers gaat
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

goh, wat een verhaal! Was jij dat dan ook in de film van Fons?

Vreemd idd dat er helemaal geen EHBO post was of iets dergelijks, het is toch niet zo'n amateur organisatie, het is niet de 1ste keer dat ze deze raid organiseren... en dan vervolgens stuitten op een onvakkundig eerste hulp in Verviers? Wat voor ziekenhuis was dat of hebben ze je soms naar een of ander verzorgingstehuis gebracht???

Niet dat een EHBO post veel geholpen zou hebben, ik zelf heb daar geen goede ervaringen mee. Ik ben vorig jaar gevallen in de TT van Gomzé-andoumont en vervolgens wel netjes naar de start teruggereden door iemand van de organisatie. Ik had een lelijke snede in mijn knie, duidelijk door een steen. Maar goed, ik word dus naar die EHBO post geloosd, ik dacht dat ik daar wel even vakkundig zou worden geholpen. Ik vroeg me voornamelijk af of ik nou wel of niet het moest laten hechten en dus naar het ziekenhuis moest. Staan daar dus echt 2 van die mutsen (sorry hoor, maar hier heb ik toch echt alleen maar een goede rotterdamse uitdrukking voor) die echt van toeten noch blazen wisten. Ze zaten in eerste instantie een beetje rond mijn knie te draaien voordat ze op het lumineuze idee kwamen om de wond eens schoon te gaan maken en ja, toen stuitten ze op een stukje huid en ja, wat moesten ze daar nou mee, en ja wat deden die sukkels? Die knipten het eraf! (dat ging trouwens ook met een dergelijke onhandigheid dat ik dacht dat ik nog ergere schade ging oplopen dan die snede). Je zit daar dan echt een beetje in wanhoop van 'moet ik hier nu iets van gaan zeggen of niet'? Uiteindelijk snel er vandoor gegaan en naar het CHU in Sart Tilman gegaan om het te laten hechten. Dankzij hun 'vakkundigheid', wordt het een lelijk litteken, want er ontbreekt dus een stukje huid. Nee voortaan als er iets is, zelf toch zorgen dat je ergens terecht kan (tenzij je natuurlijk niet meer in staat bent om nog ergens heen te gaan, dan ligt je lot in de handen van een stel amateurs, helaas).
Gebruikersavatar
bert bibber
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 04 dec 2006 20:29
Rijdt met: Giant Cadex, TREK 8500 ( mod 2007 )

Bericht door bert bibber »

veel beterschap gewenst

hopelijk kun je snel terug op de bike zitten.

groeten bert
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Brrr,doet een belletje rinkelen.Ben ook ooit na een race opgenomen in Verviers (met z'n zevenen tegen een auto geknald) en heb ong. 4 à 5 maand keihard moeten trainen om mijn biceps opt zelfde niveau te krijgen (slecht gehecht) én een kanjer van een litteken erbovenop.Soms krijg je de indruk dat Wallonië echt een ander land is.
pacer
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: za 03 dec 2005 19:27
Rijdt met: Ebony SS - Unit 29er SS

Bericht door pacer »

Amai dit verhaal moet toch ook aangekaart worden.

Mtb blijft een risicosport, zoiets is ontoelaatbaar!

Veel beterschap!
Gebruikersavatar
rallymaster
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: do 10 jul 2003 20:15
Rijdt met: trek 8000 + red bull cc-werks

Bericht door rallymaster »

jep ik was die gast op da filmke van fons

ondertussen ne 3de keer geopereerd
terug heel dienne pols open gehaald en alle pinnen er uit gehaald
in hoevere ik ooit nog kan bike zal de tijd uitmaken
al zeker is dat de werking van de pols maximum nog 50% is, in het beste geval

ik heb 5 jaar motocross en 7 jaar rally gereden kwa veiligheid zijn deze sporten al veel verder(verplicht)
zoals dikwijls gebeurt dit pas na een ernstig ongeval
Plaats reactie