Raid Hautes Fagnes in Malmedy op 19/06/2005

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

Ik zal vooral veel drinken meenemen aangezien ze voorspellen dat het die dag heel warm gaan worden (34 graden)!(':drunk:')(':drunk:')
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

temperatuur zal nog wel meevallen, zeker in de voormiddag (zelfs een frisse start wschl.). In de vroege namiddag wordt dat een maximum van 25 graden (in de schaduw uiteraard), omdat het grootste deel van het parcours toch tussen 5 à 600 meter hoogte ligt. Het zal wel hot aanvoelen, maar de extreem-Kempische waarden zullen er toch niet bijzijn!
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

dan hebben ze het parkour veranderd , eerste singel trax na 12 km da was verleden jaar toch nie .
ale veel te beter
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Bericht door ATEGEV »

IK zit met een spiksplinternieuwe ketting voor zondag (+nieuwe cassette en nieuwe wielen). Ik ga zaterdag wel een 25-tal km verkennen op het parcours. Moet ik die nieuwe ketting nog smeren vooraf, zoja waarmee best. Ik heb zo n busje met wax (vloeibaar in een pulletje) van finish line gekocht omdat ik d8 dat dit iedeaal zou zijn maar heb in feite g1 idee van welke ondergrond ik mag verwachten. Dus: nog smeren ? Waarmee?
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

Een nieuwe ketting hoef je niet te smeren (zeker een Shimano-ketting niet). De ondergrond is (op enkele modderstroken na) kurkdroog en stofferig. Bij zulke omstandigheden neem ik altijd een piepklein oliebusje mee, want het fijne Ardennen-stof maakt je ketting snel droog en dan begint het onuitstaanbaar gesjirp. Een nieuwe ketting houdt het waarschijnlijk wel de hele tocht uit zonder bij te smeren.
Gebruikersavatar
moab
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 13:56
Rijdt met: scott e-genius 700 tuned , niner rip rdo
Contacteer:

Bericht door moab »

degenen die samen met ons willen vertrekken , om 7.45 vertrekken we aan de carpooling van diepenbeek :bounce: . of samenkomen om 8.45 aan de inschrijving voor de deur buiten .... vergeet zeker uw briefje van €10 niet voor de borg van de chip !!!!! anders kunde terug naar de auto
ook een xtra spanriempje voor je nummerbord kan ook geen kwaad ( tegen da gerammel) #-o
grtz en tot morgen (vergeet uw blauwe lintjes niet) =D>
Croy
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: za 05 jun 2004 12:23
Rijdt met: F 2000 SL

Bericht door Croy »

Welke banden zijn hier aan te raden ?
Ik heb de keuze tussen een stel Racing Ralph of Jimmy's
Gast

Bericht door Gast »

Croy schreef:Welke banden zijn hier aan te raden ?
Ik heb de keuze tussen een stel Racing Ralph of Jimmy's
Jimmy's.
Gebruikersavatar
Fuerzabert
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 20:47
Rijdt met: Orbea Official
Contacteer:

Bericht door Fuerzabert »

Is het mogelijk om daar in de buurt een tentje neer te poten om de nacht door te brengen (zoals in Vielsalm)?
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

Er zijn enkele campings vlakbij Malmédy. De dichtste (2 km) ligt in de richting Eupen in Bévercé achter de jeugdherberg (Grotte des Nains). Daar vlakbij (ongeveer 1 km) ligt camping du Moulin in de Warchevallei (= de camping waar je doorrijdt om aan de fameuze helling 2 te beginnen).
Nog een kleine rechtzetting bij enkele berichtjes hoger : de juiste verdeling van de 4 bevoorradingen is 19 - 48 (!) - 63 - 73 km. Omwille van de hitte is er een bijkomende op km 40, maar alleen met water.
Plaats reactie