12/06/05 Hagelandse chrono

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
muddy_
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 08 nov 2004 13:03
Contacteer:

Bericht door muddy_ »

ATEGEV schreef:WAt n dag gisteren.
Toen ik om 05u54 smorgens aankwam aan het station van Wevelgem (nog ruim 3 minuten voor de eigenlijke vertrektijd) zag ik nog net het achterste v/d trein die ik moest hebben zich op gang trekken. In grote paniek terug naar huis gecrost, mijn ma uit haar bed gebeld mn bike vanachteren in haar kleine auto en een race begonnen naar het sation van Kortrijk. Hoe weet ik nog steeds niet maar wonder boven wonder stond ik n goeie 10 min later in Kortrijk station waar de trein nr BXL even halt hield. Nog mijn tel vergeten in de wagen maar toen mijn moeder heb wilde brengen heeft ze ergens in het station de verkeerde trap genomen waardoor ze over de sporen moest terugkeren. Nog sjans dat niemand haar heeft zien lopen in haar blauwen pignoir of ze ging nog in de boeien landen omdat men dacht dat ze ontsnapt was. Maar ik heb toch maar de trein gehaald, ondanks die lul van n conducteur die geen klok kan lezen. Het is al de eerste keer nie meer dak iets dergelijks tegenkom.
De chrono zelf was meer als prachtig. Een aaneenschakeling van klimmetjes, tech afdalingen, stukjes singletrack, zelfs ts de dichtbegroeide struiken. Ik was ondanks een rustige start bezig met een voor mijn doen goeie tijd te rijden, een 5 tal km voor de eerste bevoorading begon ik er heel wat die mij in het begin hadden voorgestoken terug te pakken (er waren er wel nog veel meer die mij inhaalden, maar ben dan ook niet zo n ervaren chronorijder) maar anderhalve km na bv 1 sloeg het onheil toe: platten tube. Een schreeuw later was ik al bezig met de binnenband te vervangen maar net voor ik hem opnieuw wilde opblazen zag ik i/h gras mijn reservebinnenband liggen. In mijn haast had ik blijkbaar opnieuw mijnen slechten derop gelegd ](*,) . Dan maar opnieuw bommetje erop en ... hij lost direct opnieuw. Ik had nochthans de binnenkant van mijn buitenband gecheckt op prikkende ondedelen. Blijkbaar was er een gaatje in mn reserve gekomen (hij was met tape op mijn frame geplakt). Normaal heb ik er altijd 2 maar nu dus niet. Met de fiets op de scouder en mn wiel in mijn hand dus terug naar de bevoorading. Gelukkig stopt er na een goeie 800 m een groepeke met de vraag of ze me konden helpen; de ene had plakmateriaal. De hemel zij geprezen deze gasten. Ik geef toe dat ik dit op een chrono zeker niet zou doen voor n ander (op een tt vraag ik echter altijd of ik kan helpen). In het begin dat ik opnieuw gestart was (na 1u20 verloren te hebben), was de motivatie er een beetje uit, maar het parcours was zo super dat ik mij weer helemaal in mijn sas voelde.
Dan nog een stuk of 10 mensen terug kunnen inhalen. Mn teller gaf 19 aan, mijn brevet (en tis dat dat telt 14.86).
De bevooradigen waren schitterend grergeld. Ook bidons bij de eerste en alles wat je nodig hebt voor zon tocht (=koek + sportdrank).
Tot volgend jaar.
...en dan mij nog moeten tegenkomen ook, idd wat een dag! :wink:
Vanaf Leuven werd het toch gezellig in de treinwagon he, 4 bikers voor de Hagelandse in een coupeetje.
Trappelero
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 jun 2004 15:48
Rijdt met: Cannondale Scalpel 1000
Contacteer:

Bericht door Trappelero »

Ik heb voor het eerst de Hagelandse meegereden dit jaar. Na de Ardennes Trophy enkele weken geleden was ik overtuigd dat deze makkelijk ging worden, maar de tocht heeft mij toch wat verrast :roll: . Hij was natuurlijk minder zwaar, maar ik wist niet dat men in die omgeving zo'n mooi parcours met zoveel pittige hellingen en leuke afdalingen kon vinden. Een dikke pluim dus voor de organisatie! Mijn gat heeft anders wel afgezien op de vele hobbelwegjes tussen de velden waar het met een fully toch duidelijk makkelijker rijden was. Eén minpunt helaas, 3 kwartier wachten op een bord spaghetti is nu wel wat lang nadat je net een serieuze inspanning hebt gedaan :-? . Maar ik weet zeker dat ze daar tegen volgende jaar wel iets op zullen vinden..
Ik zal er in ieder geval in 2006 terug staan!

Grtz
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

muddy_ schreef:heb ook foto's zien nemen onderweg

weet iemand waar die beland zijn?
jip. ik weet dat.

die komen één dezer op onze site. onze webmaster is gisteren tot 2h00 snachts bezig geweest, maar één dezer staan ze er op.
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

Biker Zjé schreef: Ik denk niet dat je moet vrezen dat de Hagelandse nog veel langer wordt hoor.
Doelgroep van deze organisatie zijn net de recreanten die zichzelf eens willen testen en zich op een ranglijst tussen snelheidskonijnen willen zien staan.
Verlengen van de chrono zou idd veel recreanten doen afhaken.

Verbeter me als ik ongelijk heb Iegienie ???
ik zou het niet beter kunnen zeggen. niet langer, niet meer hoogtemeters !!!

met al dat gedoe van bos en groen, riskeren we zelfs om walenbos, roeselbergklim en troostembergbos kwijt te spelen, maar kheb wel een paar ideekes :-)))

Maar het basisprobleem is dat we denken dat we rotselaar niet binnen mogen, want ik weet daar nog een paar mooi klimmekes die we dan erin zouden kunnen lassen... Maar wezemaal wringt tegen he. kent er niemand de burgemeester ZEEEEER goed ????
FastFreddy
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 16:24
Rijdt met: Gary Fisher Tassajara

Bericht door FastFreddy »

Alle lof naar de organisatie en de medewerkers die daar toch vele uren gestaan hebben!
Nu eens een ander vraagske: de groep mannen waarmee ik meereed zijn allemaal ongeveer van hetzelfde niveau. Wij trainen 1 keer in de week op de fiets, namelijk zondags tijdens een TT. Daarbuiten ne keer lopen in de week of al eens een trainingske op de rollen. Ongeveer 2000km per jaar op de fiets.
In gewone TT rijdt der zelden iemand ons voorbij, nu rijden we rond de 3u30, 21km/u gemiddeld, en wat blijkt dat der mannen zijn die drie kwartier sneller rijden ...
Zou echter eens willen weten hoeveel zo'n mannen trainen. Dus, als der hier op het forum mannen zijn die onder de 3 uur 10 gereden hebben, zijn we erg benieuwd om te weten hoeveel die mannen per jaar afmalen.
Gebruikersavatar
dragonfly
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 03:18
Rijdt met: Viper LX/XT hayes disc

Bericht door dragonfly »

Was men eerste chrono. En kmoet zegge kheb me geamuseerd. Was al om half 8 aan de start maar moest daar nog ff wachten. Om 8 uur dan vertrokke voor wat een knappe tocht ging zijn. Knappe klimmetjes en super afdalingen. Daar ik het niet gewoon ben van zoen lange tochten heb ik niet zoen super tijd maar heb me wel rot geamuseerd.
Dan toch aangekomen met een tijd van 3.45H.
Bevooradingen perfect in orde en ook de controle was knap gedaan. Ze hebbe mij zelf 2 maal trug opgang geduwd :lol:
proficiat aan de organisatie en de vrijwilligers
Volgend jaar zeker terug van de partij en op naar een betere tijd dan :-D


enigste minpunt: kreeg al direckt 10min straftijd bij de start omdat ik mijn mtb.be tenueke aanhad 8) :lol:
Gebruikersavatar
crosserke
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: do 22 apr 2004 19:28
Rijdt met: good boy
Contacteer:

Bericht door crosserke »

FastFreddy schreef:Alle lof naar de organisatie en de medewerkers die daar toch vele uren gestaan hebben!
Nu eens een ander vraagske: de groep mannen waarmee ik meereed zijn allemaal ongeveer van hetzelfde niveau. Wij trainen 1 keer in de week op de fiets, namelijk zondags tijdens een TT. Daarbuiten ne keer lopen in de week of al eens een trainingske op de rollen. Ongeveer 2000km per jaar op de fiets.
In gewone TT rijdt der zelden iemand ons voorbij, nu rijden we rond de 3u30, 21km/u gemiddeld, en wat blijkt dat der mannen zijn die drie kwartier sneller rijden ...
Zou echter eens willen weten hoeveel zo'n mannen trainen. Dus, als der hier op het forum mannen zijn die onder de 3 uur 10 gereden hebben, zijn we erg benieuwd om te weten hoeveel die mannen per jaar afmalen.
Ik kan slechts om de 2 weken van mijn fietsje genieten. Ik doe om het ander weekend een studentenjob. (om mijn fietsje te betalen :-D )
en ben daarom toch behoorlijk fier op mijn tijd 3u 25 min. 56 sec.
En dan ben ik nog een stuk verkeerd gereden #-o
Bengo
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: wo 09 mar 2005 00:01
Rijdt met: Niner Air - Corratec

Bericht door Bengo »

AAN FAST FReddy ivm. de trainingsuren en intensiteit van de recreatieve, maar toch sportieve biker in het algemeen en met het oog op de Hagelandse Chrono in het bijzonder:

Daarover heb ik net na het beëindigen van de Hagelandse Chrono een topic geopend 'Training tov. Talent' (bij de rubriek 'voeding/training etc). En op twee dagen tijd zijn daar al meer dan 40 reacties binnengekomen, voornamelijk een discussie over hoeveel trainen (en hoe wetenschappelijk dan wel op eigen gevoel) eigenlijk wel goed is voor een mens. En over 'talent' tegenover 'training'. Want ik die mij nu eens echt wou testen op de Chrono had me de laatste maanden degelijk voorbereid, met vele uren training (6 x per week!) en ik kwam uit op 3u13. En dat terwijl de winnaar van de Hagelandse Chrono (waarmee ik ter plekke een gesprek heb gevoerd) me vertelde dat hij relatief weinig traint: met de fiets heen en weer naar het werk, alles samen geen twee uur per dag. (En hij doet dat dan nog niet alle dagen van de werkweek, zo verzekerde hij mij) En in het weekend op zondag een langere tocht. Alles bij mekaar vond en vind ik dat zeer weinig, om dan met zo'n tijd - 2u43 voor 75 km biken in het Hageland - uit te komen. Talent of Training: bij de winnaar van de Hagelandse Chrono moet het dus toch vooral talent zijn. Maar de discussie daarover is dus aan de gang bij de topic over 'training etc'.
Laatst gewijzigd door Bengo op wo 15 jun 2005 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
tomke
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: di 03 mei 2005 11:22
Rijdt met: trek 8500

Bericht door tomke »

Afglopen zondag ook de Hagelandse Chrono gereden. Gewoon af, bepijling meer dan ok, enz, enz,
Maar enig minpuntje zijn die drinkbussen die ze meegeven onderweg. Na 100 meter na de bevoorading kom je overal nieuwe drinkbussen tegen in de graskanten, wat toch niet de bedoeling kan zijn. Ofwel neem je ze niet mee ofwel hou ze bij.
Gebruikersavatar
homeboy
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: di 24 jun 2003 21:03
Rijdt met: Thompson Pro Team USA
Contacteer:

Bericht door homeboy »

De Hagelandse Chrono was opnieuw super. Perfect georganiseerde chrono over een heel mooi parcours. Controles waar je bijna geen tijd verliest, bevoorrading met drinkbus, diploma dat onmiddelijk afgedrukt werd, t-shirt: deze chrono was af!
De regiotour (130km) van de dag ervoor zorgde er wel voor dat ik niet de ganse rit voluit kon rijden, na 1u zakte mijn tempo enorm. Op het einde ging het terug wat vlotter.
Chronotijd: 3u23
Tot volgend jaar. :-)
Plaats reactie