BeMC 2023 veiligheid laat te wensen over

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Plaats reactie
code-242
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: za 04 okt 2014 18:40
Rijdt met: scott scale

BeMC 2023 veiligheid laat te wensen over

Bericht door code-242 »

Vorige week een stuk van de BeMC 2023 (Maboge) meegemaakt als wandelaar ditmaal. De wandeling kwam namelijk een heel stuk over het wedstrijdgedeelte van het mtb'en. Ik vind het totaal onaanvaardbaar dat er recreatie kan plaatsvinden (wandel - mtb) tijdens een mtb wedstrijd op hetzelfde parcours. Op Francorchamps wordt ook niet geraced met publiek op de tarmac... ik stel voor dat tijdens wedstrijden de organisatie zijn verantwoordelijkheid neemt en de wandelingen en vaste mtb trajecten aanduidt op een kalender (naar analogie met de jacht) zodat de wedstrijd op een afgesloten parcours kan plaatsvinden. Ben als wandelaar meermaals uitgescholden door een wedstrijdbiker (ik begrijp zijn frustratie - ik ben ook mtb'er) maar je zult maar op pad zijn met kleine kinderen die niet beseffen dat er een wedstrijd plaatsvindt. Er zijn ook mtb'ers die respect toonden en me niet als een hond behandelden... Niemand wordt er beter van dat er een wedstrijd en recreatie plaatsvindt op hetzelfde ogenblik. Je zult maar aangereden worden in je rug tegen 40 km/h.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: BeMC 2023 veiligheid laat te wensen over

Bericht door TaurineR »

Als je ziet dat op je wandelweg een wedstrijd plaatsvind, dan kan je toch ergens anders gaan wandelen met je kinderen, (zoiets noemt men verantwoordelijkheid nemen....).
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: BeMC 2023 veiligheid laat te wensen over

Bericht door TimW »

Dit is bij elke marathon en toertocht zo en heeft niks te maken met de veiligheid van de BeMC.
Je kan nu eenmaal geen etappes van 85km gaan afsluiten.

Dat je uitgescholden wordt is zeker niet OK, maar dat is helaas de wereld waarin we leven.
Als je op zondagochtend gaat wandelen met je hond op een jaagpad moet je je best doen om NIET uitgescholden te worden.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2054
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Re: BeMC 2023 veiligheid laat te wensen over

Bericht door LuckyIron »

gewoon doen...MAAR...doe dit niet op een drukke zondag.

Heb respect voor andere gebruikers van het bos en singletracks!

En paadjes waar je niet in mag, respecteer dit en rij een stukje om.
a33
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 14 jan 2023 13:05

Re: BeMC 2023 veiligheid laat te wensen over

Bericht door a33 »

De marathon naar een vroege zaterdagochtend verplaatsen.
Plaats reactie