Wedstrijdbike

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Plaats reactie
Mtb maestro
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 20 nov 2021 20:03

Wedstrijdbike

Bericht door Mtb maestro »

Ik zou graag in 2022 beginnen met XC wedstrijden rijden. Momenteel train ik op mijn cube acid, deze heeft een alu frame en de onderdelen hebben een upgrade gekregen en ik rijd nu met een 1x12 Sram nx eagle en derailleur sram gx.
Ben benieuwd wat jullie mening is om met deze fiets mijn eerste wedstrijden te rijden ?
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: Wedstrijdbike

Bericht door Dimme »

Afzien zal je toch 😁

Alles hangt af van welk type wedstrijden je gaat rijden maar uiteindelijk zijn het de benen die het moeten doen
Mtb maestro
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 20 nov 2021 20:03

Re: Wedstrijdbike

Bericht door Mtb maestro »

ik dacht aan de wedstrijden van flanders xco series bij de elite 3.
ben benieuwd met welk materiaal de andere renners zoal rijden.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Wedstrijdbike

Bericht door G-m@n. »

met wat materiaal andere rijden maakt niet uit, het is hoe goed jij op u materiaal fietst.
ge kunt ne fiets hebben van 10.000€ en geen conditie maak je nog niks hé :wink:
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: Wedstrijdbike

Bericht door Dimme »

Ik rij vooral ATB cross - daar zijn amateurs bij die met hetzelfde materiaal rijden als de profs. Daar zijn er evenzeer bij die met een budgetbike en heel vlotte rondetijden afleggen.

De parcours zijn niet supertechnisch, maar ik ben eerlijk gezegd toch blij met fully al rijden de meesten gewoon met een hardtail.

Je zal dat wel snel genoeg merken wat het verschil is maar materiaal is daar maar een heel klein aandeel in 👍
Mtb maestro
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 20 nov 2021 20:03

Re: Wedstrijdbike

Bericht door Mtb maestro »

thanks voor de reactie, ATB cross kende ik nog niet dus bedankt voor de tip.
ik vraag me ook af of er in een normaal seizoen (zonder corona) veel wedstrijden worden georganiseerd voor beginners/amateurs/renners zonder vergunning omdat ik hier niet heel veel over terugvind.
Plaats reactie