Trop is te veel ?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
calonne
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: di 06 nov 2007 14:25
Rijdt met: SUP - SUP - SUP !!!
Contacteer:

Trop is te veel ?

Bericht door calonne »

Ik zou graag uw mening horen:

Moeten we de prijsverhoging voor grote marathons accepteren ... en de kwaliteitsverlies?

Het beste voorbeeld is de "Roc d'Ardenne". Prijs 2017: 29€ ----> Prijs 2019 40€ (tot 48 €) :oops:

De route van vorig jaar van vrijdag = zaterdag route = zondag route ](*,)

Eten ... schandelijk voor de prijs.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Trop is te veel ?

Bericht door kenny »

Tis simpel, vind je het te duur dan blijf je er weg. Dat doe ik in elk geval
Gebruikersavatar
calonne
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: di 06 nov 2007 14:25
Rijdt met: SUP - SUP - SUP !!!
Contacteer:

Re: Trop is te veel ?

Bericht door calonne »

Dat is wat ik in het algemeen doe. Maar ik spreek niet voor mezelf. Ik had het genoegen deel te nemen aan deze races voordat ze geldautomaten werden. Ik zorg voor een club, met jonge renners die op marathon willen gaan. Deze prijzen zijn buitensporig voor hen.

Wat zal je zeggen als ze besluiten dat het winstgevender is om minder renners te hebben en dat ze het tarief op € 100 zetten?
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Trop is te veel ?

Bericht door Swannie »

Ik vind de prijzen van de mtb events nog heel goed meevallen!
Moet maar eens zien hoeveel ze voor ne grandfondo vragen, das pas duur!
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: Trop is te veel ?

Bericht door Wollie »

kenny schreef:Tis simpel, vind je het te duur dan blijf je er weg. Dat doe ik in elk geval
+1

Ik herinner me nog de eerste LCMT's, de eerste GRG's die ik deed zo rond het jaar 2000. Alles was anders. Nu ben ik zodanig verwend dat weinig parcours me echt amuseren. De grote organisaties al helemaal niet ...
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Trop is te veel ?

Bericht door spaghetti_2 »

Vrije marktprincipe.. Roc d'Ardenne wordt georganiseerd door Golazo en die vragen altijd goed door. Is dan ook professionele organisatie met medewerkers die betaald worden ipv lokale club die met vrijwilligers werkt. Ik vind dat prijs vs aanbod ook niet in verhouding staat bij Golazo maar iedereen blijft er elk jaar netjes voor betalen, dus waarom zouden ze minder vragen. Beetje zelfde discussie als met Rock Werchter, elk jaar discussie over de gestegen ticketprijzen maar 't verkoopt elk jaar uit dus waarom zouden ze 't niet doen. Het beste (en enige) signaal dat je als consument kan geven is wegblijven ;)

Daarnaast kosten alle BAMS marathons maar 25€, voor schitterende events. Pak je de O2MC kalender erbij, dan heb je chrono's voor soms 10€. De petrol naar de Ardennen kost mij vaak evenveel of meer dan de organisatie :)
anho
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 18:33
Rijdt met: Merida Big nine 3000d Carbon, Giant Anthem

Re: Trop is te veel ?

Bericht door anho »

Pareltjes eruit blijven halen en de grote jongens links laten liggen.
Gebruikersavatar
calonne
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: di 06 nov 2007 14:25
Rijdt met: SUP - SUP - SUP !!!
Contacteer:

Re: Trop is te veel ?

Bericht door calonne »

spaghetti_2 schreef:Vrije marktprincipe.. Roc d'Ardenne wordt georganiseerd door Golazo en die vragen altijd goed door. Is dan ook professionele organisatie met medewerkers die betaald worden ipv lokale club die met vrijwilligers werkt. Ik vind dat prijs vs aanbod ook niet in verhouding staat bij Golazo maar iedereen blijft er elk jaar netjes voor betalen, dus waarom zouden ze minder vragen. Beetje zelfde discussie als met Rock Werchter, elk jaar discussie over de gestegen ticketprijzen maar 't verkoopt elk jaar uit dus waarom zouden ze 't niet doen. Het beste (en enige) signaal dat je als consument kan geven is wegblijven ;)

Daarnaast kosten alle BAMS marathons maar 25€, voor schitterende events. Pak je de O2MC kalender erbij, dan heb je chrono's voor soms 10€. De petrol naar de Ardennen kost mij vaak evenveel of meer dan de organisatie :)

Ja , Rock Werchter maar ook Tommorowland !!!
Gebruikersavatar
Vieetn
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 07 okt 2015 11:50
Rijdt met: Radon Black Sin 8.0

Re: Trop is te veel ?

Bericht door Vieetn »

spaghetti_2 schreef:Vrije marktprincipe.. Roc d'Ardenne wordt georganiseerd door Golazo en die vragen altijd goed door. Is dan ook professionele organisatie met medewerkers die betaald worden ipv lokale club die met vrijwilligers werkt. Ik vind dat prijs vs aanbod ook niet in verhouding staat bij Golazo maar iedereen blijft er elk jaar netjes voor betalen, dus waarom zouden ze minder vragen. Beetje zelfde discussie als met Rock Werchter, elk jaar discussie over de gestegen ticketprijzen maar 't verkoopt elk jaar uit dus waarom zouden ze 't niet doen. Het beste (en enige) signaal dat je als consument kan geven is wegblijven ;)

Daarnaast kosten alle BAMS marathons maar 25€, voor schitterende events. Pak je de O2MC kalender erbij, dan heb je chrono's voor soms 10€. De petrol naar de Ardennen kost mij vaak evenveel of meer dan de organisatie :)
Volledig mee eens!
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Trop is te veel ?

Bericht door i-Mac »

calonne schreef:
spaghetti_2 schreef:Ja , Rock Werchter maar ook Tommorowland !!!
Deze laatsten profiteren wel meer en meer van de VIP arrangementen. Deze zijn immers fiscaal interessant. Andere festivals eveneens.

Ook grote wielerritten profiteren van de sfeer die er de laatste jaren leeft. In het buitenland waren de prijzen al een hele tijd hoger, dus lag in de lijn van de verwachtingen dat de prijzen hier ook zouden stijgen. Ik blijf er in ieder geval weg.
Plaats reactie