25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door KrisMaes76 »

BerggeitCasualFietser schreef:Ga dit jaar niet rijden door gezondheidsproblemen die opspelen, maar vind dit inderdaad beetje veel heisa.
Al die zaken zijn nuttig, maar nodig? Ik heb Cimes gereden met een rugzakje met daarin binnenband, vouwsetje met sleutels en dingetje voor binnenband er uit te halen (wat ik die dag nog wel vergeten bleek te zijn), pompje, wat gelletjes en repen, extra bidon, (reed met fully, plaats voor maar een bidon).
Je kan altijd wel eens probleempje hebben, maar als je beetje oplet wat je doet, ga je normaal niet te veel problemen hebben. Zorgen dat je fiets op voorhand in orde staat doet ook al veel, bandenspanning niet te hard, maar ook niet plat. Gewoon niet te veel stressen doet ook al veel, geniet van de tocht, zeker als het je eerste is, ik vermoed niet dat je zal winnen.
Indien je nog geen ervaring hebt met zo'n tochten, ga niet als een gek van die heuvels afrijden. Als je Bocq overal boven hebt gereden zonder problemen, zal het hier ook wel lukken. Ik heb bij mijn vorige rhdf overal bovengereden bij mijn weten, naar beneden toen niet. Met de fully in cimes ben ik nu wel overal naar beneden gereden, maar geraakte ik niet overal boven, en dat heeft voor een deel te maken met de problemen waardoor ik besloten heb rdhf niet te rijden :(

Iedereen heeft hier een andere mening over, maar ik ben iemand die van zichzelf vindt dat hij niet zo goed kan dalen, geen technische skills heeft met betrekking tot de fiets zelf.
Ik heb nog nooit een volledige set remblokken opgereden of onderweg vastgesteld dat ik beter een tweede set had meegenomen. Ik rij gemiddeld een of twee keer per jaar lek, en dan is het nog enkel de binnenband

Gewoon genieten, niet te veel stressen, beetje opletten, en vooral goed eten en drinken tijdens de rit.
De zaken die ik meeneem wegen niet veel en pakken niet veel plaats in. Als ik 2.5u in de auto zit en 25 euro inschrijving betaal, dan zou ik het zonde vinden dat ik na xx km al mag stoppen omdat er iets kapot is aan de fiets (en dat ik vrij simpel kan herstellen).

Maar is iedereen zn persoonlijke keuze natuurlijk wat je wel en niet meeneemt.

En voor de rest idd een beetje je gezond verstand gebruiken en risico's + je eigen kunnen correct proberen inschatten
Wout_RS
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 26 nov 2016 00:13
Rijdt met: Cube LTD SL 2017, Superior X-Road Issue

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door Wout_RS »

Volgende week ook voor de eerste maal aan de start hier.

Ik dus ook vrij benieuwd hoe het zal verlopen, ga voor de 95/115km, het is ook mijn eerste rit in de diepe Ardennen.
Al enkele malen in Henegouwen gaan rijden, maar dit zal nog een heel andere koek zijn.

Ik onthoud vooral dat er veel zeggen dat het een van de mooiste ritten is en zal dus ook wel wat tijd nemen om te genieten van de omgeving.

Volgende week gaat de fiets ook binnen voor een check-up en dan zijn we er klaar voor.
Nu nog hopen dat het tot volgend weekend droog blijft :-D

(o)
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door lowie »

91 km >< 116 km :

Nog even het verschil verduidelijken tussen die 2 afstanden.
Aan km 68 moet je beslissen welke je afstand je wilt doen om in de uitslag opgenomen te worden.
Daar doet de 116 slechts een kleine lus van 6 km extra (met de afdaling aan de skipiste van Ovifat).
Het grote verschil zit aan de 2de splitsing : daar doet de 91 km nog 8 km, en de 116 nog 28 km.
Het is vooral de zwaarte van die 28 km die doorslaggevend zijn : nog 4 loodzware beklimmingen tegenover 1 zware eindbeklimming in de 91 (+ hier en daar nog wat "molshoopjes" :-D ). Als het vat daar al ver af is, dan worden dat nog 28 km erg lange kilometers.
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door EG6 »

Lowie, ik veronderstel dat in de loop van volgende week de mails zullen verstuurd worden met de inschrijvingsnummers en startinfo? Of werken jullie niet op die manier?
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door lowie »

EG6 schreef:Lowie, ik veronderstel dat in de loop van volgende week de mails zullen verstuurd worden met de inschrijvingsnummers en startinfo? Of werken jullie niet op die manier?
dat wordt door chronorace gedaan, en dat is meestal nogal redelijk last minute
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door EG6 »

lowie schreef:
EG6 schreef:Lowie, ik veronderstel dat in de loop van volgende week de mails zullen verstuurd worden met de inschrijvingsnummers en startinfo? Of werken jullie niet op die manier?
dat wordt door chronorace gedaan, en dat is meestal nogal redelijk last minute
Aight, de zin neemt met de dag toe ;) !
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door scelter »

Viola ingeschreven met de intentie van de 115 te rijden, maar het zouden er ook wel eens 90 kunnen worden als we de conditie weer eens overschat hebben :-D Uitrijden is hoe dan ook het doel.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door KrisMaes76 »

lowie schreef:91 km >< 116 km :

... (met de afdaling aan de skipiste van Ovifat).
...
Aha, dat was een smeerlap van een beklimming tijdens de cimes
Gebruikersavatar
KOTH
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: di 28 okt 2008 12:11
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door KOTH »

lowie schreef:91 km >< 116 km :

Nog even het verschil verduidelijken tussen die 2 afstanden.
Aan km 68 moet je beslissen welke je afstand je wilt doen om in de uitslag opgenomen te worden.
Daar doet de 116 slechts een kleine lus van 6 km extra (met de afdaling aan de skipiste van Ovifat).
Het grote verschil zit aan de 2de splitsing : daar doet de 91 km nog 8 km, en de 116 nog 28 km.
Het is vooral de zwaarte van die 28 km die doorslaggevend zijn : nog 4 loodzware beklimmingen tegenover 1 zware eindbeklimming in de 91 (+ hier en daar nog wat "molshoopjes" :-D ). Als het vat daar al ver af is, dan worden dat nog 28 km erg lange kilometers.
Dan kloppen de grafieken vd hoogtemeters niet op de site van RDHF2017??
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door lowie »

KOTH schreef:Dan kloppen de grafieken vd hoogtemeters niet op de site van RDHF2017??
goed opgemerkt !
de juiste grafieken vindt je aan mijn info-tentje
Plaats reactie