Cimes de Waimes 2014

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Stinobi
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 13:22
Rijdt met: Niner Air9

Re: Cimes de Waimes 2014

Bericht door Stinobi »

http://prod.chronorace.be/video/videov3 ... 3gvRgjAAAA" onclick="window.open(this.href);return false;

Serieus kwakske van Massaer...

Daarna de deur ook nog is volledig dicht gesmeten.
Gebruikersavatar
timtim78
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 21 dec 2012 14:19
Rijdt met: Kona Honzo trail 2018
Contacteer:

Re: Cimes de Waimes 2014

Bericht door timtim78 »

Reflex schreef:Ik heb in de eerste 10km mijn achterste startbox toch wel een beetje vervloekt ondanks dat ik niet voor de tijd ging. We hebben wel 30min stil moeten staan bij de steile afdaling gevolgd door het bruggetje omdat de helft van het pak daar binnendoor dacht te moeten gaan en dus weer moest inschuiven. Maar als ik het goed begrijp had iedere startbox hier last van. Uiteindelijk daarna goed gas gegeven en genoten van een mooie rit. De eerste bevoorrading was inderdaad niet echt veel en ik was dus blij dat ik genoeg repen mee had. De 2e maakte dit echter ruimschoots goed. Uiteindelijk met een gereden tijd van 04:48uur de 85km afgewerkt maar een officiële tijd van 05:41uur. Of het parcours minder zwaar was kan ik niet zeggen maar na 85km op die wortels is mijn lichaam toch wel moe :lol: Voor mij ondanks de file toch voor herhaling vatbaar. Op zulke tracks kan ik niet elke dag rijden dus na 10km was het dus enkel maar genieten.
Ik heb in die haarspeld bocht waar een paar pipos binnendoor de berg afgingen toch nog een nodrugs tenuetje naar beneden zien gaan. DA waarde gij toch nie hé ;-)

Zoals zo vele hier de files ook kotsbeu en me zitten opjuinen. Dan daar ook maar beslist de 65 te doen moest nog naar communie feest erna.
Gebruikersavatar
Brockie
Mountainbiker
Berichten: 1294
Lid geworden op: za 21 feb 2009 09:34
Rijdt met: radon ZR Race 29er 7.0

Re: Cimes de Waimes 2014

Bericht door Brockie »

het enige frustrerende is soms dat je weet dat je sommige stroken aankan en dat je ze niet kan doen door de filevorming, ik ben gestart om 9u40 en heb de klim op de foto van voorgaande pagina nog net tot boven kunnen rijden en daar begon de eerste filevorming, ikzelf heb in totaal een 20tal minuten in de file gestaan, dus dat valt nog mee. En ik ben zeker gene racer, ben meer een genieter dat wijst mijn 629 ste plaats op de 808 deelnemers van de 65 km wel aan. Al bij al mooie zware rit. Hopelijk kunnen we deze is rijden in heel droge omstandigheden, ha ja als de snellere mannen aankwamen, heb ik die netjes voorbij gelaten, daardoor natuurlijk ook wat tijd verloren, but who cares. :lol:
Gebruikersavatar
bosse
Mountainbiker
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 19 okt 2006 19:43
Rijdt met: vliegt naar beneden
Contacteer:

Re: Cimes de Waimes 2014

Bericht door bosse »

Mijn eerste marathon en wedstrijd op de xc fiets dit jaar. Zonder al te veel verwachtingen gestart, maar uiteindelijk wel zeer tevreden!
De organisatie vind ik al 3 jaar op rij top. Zelf heb ik geen last gehad van aanschuiven, maar als ik de foto's zie dan moet hier wel iets aan veranderen.

Ik vond het parcours beter dan andere jaren. Nu heb je het 'platte' en snelle stuk in het midden terwijl je vroeger na de skipiste enkel nog moest knallen tot aan de aankomst.
Verder rij ik altijd met racing ralphs en deze waren weer perfect hier in Waimes! :drunk:
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Cimes de Waimes 2014

Bericht door Reflex »

timtim78 schreef: Ik heb in die haarspeld bocht waar een paar pipos binnendoor de berg afgingen toch nog een nodrugs tenuetje naar beneden zien gaan. DA waarde gij toch nie hé ;-)
Absoluut niet, ik ging netjes met de bocht mee om daar zeer lang aan te schuiven. Ik heb een uur verschil tussen de gereden tijd en de tijd van Chronorace en dat terwijl ik zeker niet lang heb staan wachten bij de bevoorradingen (had mijn eigen reepjes en gelletjes). Ik vrees enkel dat veel van de hier geposte ideeën niet gaan helpen. Zoveel man over zo een parcours jagen is gewoon te veel. Het systeem van de EBMC deelnemers in startbox 1 laten starten is puur commercieel en dwingt iedereen met ambities om hiervoor te kiezen.
Avid31
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 19 mar 2013 15:10
Rijdt met: Ritchey p29er

Re: Cimes de Waimes 2014

Bericht door Avid31 »

leuke dag mooi weer, ook in de file gestaan, ook op mijn bek gegaan, massa boomwortels, goede organisatie, enkel in waimes na de bevoorrading de mat voor de tijdsopmeting gemist met een aantal renners om dan via het rondpunt terug op het parkoers terecht te komen, medewerkers aan de bevoorrading wisten zelf niet waarheen bij navraag, jammer dat ik hiervoor met anderen werd gediskwalificeerd terwijl ik de rit volledig heb gereden...anderen nemen dan stukken tussendoor bij de files en daarop wordt niks gezegd of gedaan..nja tzal altijd wel iets zijn zeker :-)
Laatst gewijzigd door Avid31 op vr 30 mei 2014 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
fillebiker
Mountainbiker
Berichten: 545
Lid geworden op: do 07 jun 2007 20:06

Re: Cimes de Waimes 2014

Bericht door fillebiker »

Reflex schreef:
timtim78 schreef: Ik heb in die haarspeld bocht waar een paar pipos binnendoor de berg afgingen toch nog een nodrugs tenuetje naar beneden zien gaan. DA waarde gij toch nie hé ;-)
Absoluut niet, ik ging netjes met de bocht mee om daar zeer lang aan te schuiven. Ik heb een uur verschil tussen de gereden tijd en de tijd van Chronorace en dat terwijl ik zeker niet lang heb staan wachten bij de bevoorradingen (had mijn eigen reepjes en gelletjes). Ik vrees enkel dat veel van de hier geposte ideeën niet gaan helpen. Zoveel man over zo een parcours jagen is gewoon te veel. Het systeem van de EBMC deelnemers in startbox 1 laten starten is puur commercieel en dwingt iedereen met ambities om hiervoor te kiezen.
Zelfs het inschrijven voor de EBMC was gisteren niet genoeg... het was pure willekeur. Ik heb me ingeschreven voor de 3 wedstrijden, heb een licentie en uci-punten. Ik kreeg nummer 237 en had tevreden geweest als er maar 236 man voor mij stond bij de start. Mensen die onder linten gingen, boxen eerder namen, de bewaker van de box wisten om te praten,.... Er zijn veel fouten gebeurd door de organisatie die echt niet zouden mogen. Hierdoor zien al enkele wedstrijdrenners hun classement aan de neus voorbij gaan.

Besluit: voor mij geen 20 eur waard. Dus volgend jaar passen voor EBMC en op zoek gaan naar wedstrijden in duitsland of zo iets.
Gebruikersavatar
Brugse Racer
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 14 jul 2011 14:55
Rijdt met: Cube Reaction GTC Pro 27.5
Contacteer:

Re: Cimes de Waimes 2014

Bericht door Brugse Racer »

Ikzelf heb enorm genoten van de rit, ondanks de files in het begin (ca 45min tijd "verloren").

[beetje off topic]
Waar ik me wel aan heb geërgerd is de mentaliteit tegenwoordig bij de bikers. Vroeger werd er tenminste door snellere bikers nog geroepen 'Links/rechts" als men voorbij wilde steken, ook op chrono-ritten. Gisteren heb ik er dit weinig weten doen. Sommigen zouden echt alles en iedereen van de baan rijden, al rijden ze voor plaats 500. Zelf probeer ik tragere bikers steeds een seintje te geven als ik voorbij wil, en krijgen ze een dankje achteraf. Die jongens appreciëren dat altijd, het zorgt ook wat voor minder zenuwachtigheid bij hen.
Als biker ben ik er altijd prat opgegaan dat de mentaliteit bij bikers sportiever en socialer is dan bij de wielertoeristen, helaas moet ik de dag van vandaag vaststellen dat dit verleden tijd is. Gisteren heb ik een biker een andere jongen horen uitschelden omdat hij bij het meer van Robertville (2de keer dat je er op kwam) zijn bocht niet haalde en uit de pedalen moest. Dacht die gast nog zegebloemen te krijgen, dacht het niet. Jammer genoeg kom je zo'n toestanden niet enkel tegen op chrono's, maar zelfs al op gewone toertochten... shame on us!
[terug on topic]

Dank uw wel organisatie voor de prachtige rit, het feit dat je niet moest zoeken om je wagen kwijt te raken, de vlotte inschrijvingen, de vriendelijke mensen aan de bevoorrading, de aandachtige seingevers, de royale bevoorradingen (m.u.v. de 1ste :-)),
de lekkere pasta, de frisse choufkes, (én het mooie weer),... kortom bedankt voor een aangename dag in Waimes.
Gebruikersavatar
iceman321
Kerstman
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 18:05
Rijdt met: CUBE STEREO HYBRID 120 HPA SL 29

Re: Cimes de Waimes 2014

Bericht door iceman321 »

[beetje off topic]
Waar ik me wel aan heb geërgerd is de mentaliteit tegenwoordig bij de bikers. Vroeger werd er tenminste door snellere bikers nog geroepen 'Links/rechts" als men voorbij wilde steken, ook op chrono-ritten. Gisteren heb ik er dit weinig weten doen. Sommigen zouden echt alles en iedereen van de baan rijden, al rijden ze voor plaats 500. Zelf probeer ik tragere bikers steeds een seintje te geven als ik voorbij wil, en krijgen ze een dankje achteraf. Die jongens appreciëren dat altijd, het zorgt ook wat voor minder zenuwachtigheid bij hen.
Als biker ben ik er altijd prat opgegaan dat de mentaliteit bij bikers sportiever en socialer is dan bij de wielertoeristen, helaas moet ik de dag van vandaag vaststellen dat dit verleden tijd is. Gisteren heb ik een biker een andere jongen horen uitschelden omdat hij bij het meer van Robertville (2de keer dat je er op kwam) zijn bocht niet haalde en uit de pedalen moest. Dacht die gast nog zegebloemen te krijgen, dacht het niet. Jammer genoeg kom je zo'n toestanden niet enkel tegen op chrono's, maar zelfs al op gewone toertochten... shame on us!


hier een klein staaltje van hoe sportief sommigen zijn. inderdaad, zonder verwittigen...

" onclick="window.open(this.href);return false;

heeft nadien van ver zijn excuses aangeboden, maar dit zou eigenlijk niet mogen gebeurd zijn..
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Cimes de Waimes 2014

Bericht door Reflex »

Ik heb het juist anders ervaren, de meeste bikers hielden netjes rekening met de snellere rijders. Even aangeven dat je erlangs komt en ze gaan lichtjes opzij of horen je aankomen en gaan aan de kant. Een bedankje daarna en iedereen is blij. Enkel 1 groepje rijders van een club die hier ook op het forum actief is waren wat minder vriendelijk. Ze vonden het nodig om met zijn 3en naast elkaar op het gemakje op een breed pad te rijden. Ik roep op een vriendelijke manier dat ik er langs wil en krijg wat gejouw rond mijn oren. De goede mentaliteit onder de bikers is inderdaad wat aan het vervagen.
Plaats reactie