ATB Cross
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: Haibike sduro cross 5.0
Re: ATB Cross
Ik had in het begin van het seizoen hetzelfde gedacht als u
maar je kan beter bij de e beginnen en opgaan als je te snel bent.
want er word echt hard gereden en training is nog altijd geen wedstrijd.
Gr christof
maar je kan beter bij de e beginnen en opgaan als je te snel bent.
want er word echt hard gereden en training is nog altijd geen wedstrijd.
Gr christof
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name
Allee, volgend jaar normaalgezien terug naar de D reeks, tenminste als ze de volgende regel hanteren bij hun herverdeling:
"Bikers die dit seizoen zijn moeten opgaan kunnen uiteraard nu niet opnieuw afzakken."
Regel was vorig jaar ook van toepassing, maar daar is serieus wa misgelopen toen
"Bikers die dit seizoen zijn moeten opgaan kunnen uiteraard nu niet opnieuw afzakken."
Regel was vorig jaar ook van toepassing, maar daar is serieus wa misgelopen toen
- wim vanderzanden
- Mountainbiker
- Rijdt met: Rocky mountain Vertex 950 RSL
Bericht door wim vanderzanden »
Het zit er op voor dit seizoen. Nog is nen dikke proficiat aan de Marc om alles zo in goede banen te leiden en zelfs nog naar zijn zware val toch nog elke keer de moeite te doen om aanwezig te zijn op alle crossen. Ook nog ne dikke merci aan alle organisatie die er telkens in slagen om een zo goed mogelijk parcours uit te stippelen. DANK U
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: specialized s-works alu M5
het was weer een mooi seizoen met vele mooie parcours.
Enkel jammer dat er bij momenten zeer onsportief werd gereden gisteren in retie.
In (strijd) voor een top 15-plaats in de D!! REEKS werden er meermaals gevaarlijke risico's genomen zonder met andere renners rekening te houden. Wanneer een renner in kwestie hierover werd aangesproken reageerde deze met " tis cross of tis geen cross". misschien een voorstel naar volgend jaar toe om ruimte te voorzien op de nieuwe website waar zo'n gevallen kunnen gerapporteerd worden. renners die meermaals gerapporteerd worden kunnen dan bijvoorbeeld startverbod voor één wedstrijd krijgen. In crossen op hoger niveau worden renner ook gestraft wanneer er onsportief gereden wordt dus in lagere reeksen moet dit ZEKER
Enkel jammer dat er bij momenten zeer onsportief werd gereden gisteren in retie.
In (strijd) voor een top 15-plaats in de D!! REEKS werden er meermaals gevaarlijke risico's genomen zonder met andere renners rekening te houden. Wanneer een renner in kwestie hierover werd aangesproken reageerde deze met " tis cross of tis geen cross". misschien een voorstel naar volgend jaar toe om ruimte te voorzien op de nieuwe website waar zo'n gevallen kunnen gerapporteerd worden. renners die meermaals gerapporteerd worden kunnen dan bijvoorbeeld startverbod voor één wedstrijd krijgen. In crossen op hoger niveau worden renner ook gestraft wanneer er onsportief gereden wordt dus in lagere reeksen moet dit ZEKER
- Rivelio
- Mountainbiker
- Rijdt met: Moozes Chaser 29
deroel schreef:het was weer een mooi seizoen met vele mooie parcours.
Er zijn inderdaad altijd enkelingen die niet de juiste grenzen kennen, maar ik moet toch wel zeggen dat het me heel goed is meegevallen allemaal qua sportiviteit, zowel bij de E's als de D's. Op een heel seizoen kan ik me amper een paar voorvallekes herinneren waarbij al te gek werd gedaan en voor de rest was het zelfs zeer sportief.
De gevallen konden nu ook al gerapporteerd worden hoor, maar misschien moet hier inderdaad meer van gebruik worden gemaakt om die zaken helemaal te bannen.
En als ze gebeuren is de beste oplossing achteraf samen eentje drinken om alle weg te spoelen!
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: cannondale f29 carbon2
Bericht door Snelle Gerry »
@Deroel, ik denk dat je het hier over mij hebt van onsportief gedrag??!!! Waarover ik toch wel even mijn mening kwijt wil.
Ten 1ste rijden we toch wedstrijd of niet? Als ik dan een hele tijd in de single track rustig in je wiel blijf zitten om gevaarlijke inhaal situaties te vermijden is dat toch al heel sportief denk ik terwijl ik nog veel over had. Als ik dan tijdens mijn inhaalmaneuver bergop nog roep van hou rechts is dit toch ook sportief of niet soms. Als deze inhaalmaneuvers als niet meer mogen terwijl ik je niet gehinderd heb maar je gewoon vlak voor een afdalingkje nog ben voorbij gegaan hoef je zo niet van je oren te maken. Het is idd cross en wedstrijd. Ik ben altijd sportief, als er bij een snellere roept ga ik ook aan de kant ipv te roepen hoe onsportief hij me wel niet inhaalt. Als je sneller bent ben je gewoon sneller en daar is de kous mee af. Ben uiteindelijk op een 9de plaats geeindigd op een paar meter van de 8ste. En ben van de achterste gelederen mogen starten. Wil alleen maar zeggen dak je reactie nu en zondag overdreven vind, voor de rest sportieve groeten en topt volgend jaar op atb.
Ten 1ste rijden we toch wedstrijd of niet? Als ik dan een hele tijd in de single track rustig in je wiel blijf zitten om gevaarlijke inhaal situaties te vermijden is dat toch al heel sportief denk ik terwijl ik nog veel over had. Als ik dan tijdens mijn inhaalmaneuver bergop nog roep van hou rechts is dit toch ook sportief of niet soms. Als deze inhaalmaneuvers als niet meer mogen terwijl ik je niet gehinderd heb maar je gewoon vlak voor een afdalingkje nog ben voorbij gegaan hoef je zo niet van je oren te maken. Het is idd cross en wedstrijd. Ik ben altijd sportief, als er bij een snellere roept ga ik ook aan de kant ipv te roepen hoe onsportief hij me wel niet inhaalt. Als je sneller bent ben je gewoon sneller en daar is de kous mee af. Ben uiteindelijk op een 9de plaats geeindigd op een paar meter van de 8ste. En ben van de achterste gelederen mogen starten. Wil alleen maar zeggen dak je reactie nu en zondag overdreven vind, voor de rest sportieve groeten en topt volgend jaar op atb.