ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Snelle Gerry
Mountainbiker
Rijdt met: cannondale f29 carbon2

Re: ATB Cross

Bericht door Snelle Gerry »

Staat het parcours van Olen dan al afgepeild? Ligt practisch in mijne hof, haha!!!!
Moergestel ziet er ook weer leuk uit.
Peer13
Mountainbiker
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Expert Carbon

Bericht door Peer13 »

Ik heb het over het parcour aan de voetbalpleinen van Buul. Ik denk dat jij het hebt over het parcour op Teunenberg. Het zijn alletwee wel knappe rondjes! :-D
pukkie89
Mountainbiker
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Bericht door pukkie89 »

Ha Peer ik dacht ook da ge het over Olen had.

Buul heb ik ook al een paar keer gaan rijden.

@snelle gerry: parcour in Olen staat nog niet afgepijld.
Peer13
Mountainbiker

Bericht door Peer13 »

pukkie89 schreef:Ha Peer ik dacht ook da ge het over Olen had.

Buul heb ik ook al een paar keer gaan rijden.

@snelle gerry: parcour in Olen staat nog niet afgepijld.
Ik vind Buul echt een tof parcourke alleen dat er echt heel korte bochtjes bij zijn. Ze gingen nog wel een strook bijverzinnen om fatsoenlijk in te halen bij de ATB-cross.
Snelle Gerry
Mountainbiker
Rijdt met: cannondale f29 carbon2

Bericht door Snelle Gerry »

Ja is een beetje verwarrend nu er 2keer in olen gereden word.
Buul is in ieder geval al een heel tof parcourke!!!!
Het eerste grachtje gaat er toch een aantal gaan verrassen denk ik, mij de eerste keer toch al haha!!!!!
Ilpirato
Mountainbiker
Rijdt met: Cube reaction GTC SL 29"

Bericht door Ilpirato »

@Dimme, tja...misschien te laag ingeschreven, zoals er meer dat overkomt! Ik vergeleek mezelf met mijn clubgenoot die bij E categorie mocht gaan rijden en die ik afgelopen winter bij de wekelijkse toertochten echt niet elke keer kon volgen of als we keertje een MTB-parkoers aandeden in de regio. Dus als hij in de E mag, dan begin ik maar in D en gaat het goed moet ik toch over! Ik had er even niet aangedacht, dat hij vorig jaar pas begon met Fietsen. Een andere clubgenoot rijd bij de B en die kon ik echt niet volgen zelfs niet bij heel goede dag. Dus vandaar....

Ik heb trouwens ook pas een MTB sinds augustus/september, daarvoor altijd cyclo-crosser en racefiets. Werd vorig jaar in een van de laatste atbcross-wedstrijden (mijn eerste) compleet zoek gereden door de toenmalige C klasse. Nu heeft hij ook vorderingen gemaakt en rijd voor top 5 bij E. Ik ben overigens nu wel veel beter getraind dan in de winter...wellicht dat het ook veel scheelt...lol! :-D :-D

Maar ik hoop ook bij de B-klasse redelijk mee te kunnen en geen TOP 5 te halen, lol! Dan moet ik weer over....lol! A-klasse gaat echt veel te hard, lol! Ben blij als ik top10-15 kan halen!
Peer13
Mountainbiker

Bericht door Peer13 »

Woow, klasse B! Das al netjes!
Ik zal toch maar in klasse D beginnen volgend jaar. Ik ga dit seizoen zeker al eens een keer kijken naar een ATB-cross om een beter beeld te krijgen van het niveau.
Maar een beetje competitiegeest is nooit niet slecht :wink:
wim vanderzanden
Mountainbiker
Rijdt met: Rocky mountain Vertex 950 RSL

Bericht door wim vanderzanden »

Peer13 schreef:Woow, klasse B! Das al netjes!
Ik zal toch maar in klasse D beginnen volgend jaar. Ik ga dit seizoen zeker al eens een keer kijken naar een ATB-cross om een beter beeld te krijgen van het niveau.
Maar een beetje competitiegeest is nooit niet slecht :wink:
Je kan misschien al eens hier en daar een wedstrijdje mee pikken in de open klasse hé. Zo doe je al wat ervaring op en heb je misschien een beter idee in welke reeks je volgend jaar wilt starten.
Ilpirato
Mountainbiker
Rijdt met: Cube reaction GTC SL 29"

Bericht door Ilpirato »

Ach, als je begint het eerste jaar bij de laagste klasse, moet je toch steeds over als je bij de eerste rijd. Dus kom je binnen 5-6 wedstrijden toch in klasse terecht waar je hoort! Dat is het voordeel en tevens nadeel van de witte nummers!

Dus gewoon onderaan beginnen, zo'n boeketje doet het daarnaast altijd goed bij de vrouw...lol! Snap ze meteen vanwaar die trainingsarbeid...lol!
tek-zotic
Mountainbiker
Rijdt met: Fuji SLM

Bericht door tek-zotic »

@ Zwolle: ge hebt u goesting he, peter janssens is vrijwillig over gegaan
Plaats reactie