01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Bericht door scelter »

Z. schreef:
En dat 3-action muntshot had ik niet mogen pakken. Dat was goed voor 2 minuten, maar daarna pakte dat op mijnen adem. Den drank daarentegen was wel lekker.
Ik ben bijna mottig geworden van dien rommel :-?
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: 01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Bericht door SD2E »

Z. schreef:Het lag er vettig bij op sommige plaatsen, maar het was geen gebagger. Op de kop 80 km bij binnenrijden. Heb er 3u50 over gedaan.
Prima tocht. Niks wereldschokkends (ken de regio door en door).

Een aantal stukskes in nieuwrode werden gemeden omwille van een wandeltocht.
Iets meer asfalt daardoor was mijn indruk.

En dat 3-action muntshot had ik niet mogen pakken. Dat was goed voor 2 minuten, maar daarna pakte dat op mijnen adem. Den drank daarentegen was wel lekker.
Ik denk dat wij een hele tijd samen gereden hebben, tot de 40km bevoorrading, ik ben ff gestopt om wat te eten en ben je niet meer tegengekomen nadien. Ik reed met een scott rc
Laatst gewijzigd door SD2E op za 01 jun 2013 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
moosdaver
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 24 mar 2008 21:12
Rijdt met: scott

Re: 01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Bericht door moosdaver »

De modder viel idd heel goed mee. Schone chrono maar de laatste 10 km zat ik er wel door. Toch nog 3u31min. Ik had wel de indruk dat er veel waren die stukken afsneden. Sommige rijders had je een half uur eerder ingehaald en dan kom je die terug tegen en dan gaan ze nog niet opzij. Ik vraag me af of die mensen ook fier zijn op hun "tijd".
Gebruikersavatar
Levius
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: za 27 nov 2010 23:12
Rijdt met: LYNSKEY Pro29 // BONE Tita

Re: 01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Bericht door Levius »

Fijne eerste deelname, lag er veel beter bij dan verwacht.
Hier en daar modderstukken waar je ze kon verwachten als je de streek kent, maar over het algemeen heel goed te rijden. Sommige mindere stroken waren ook al goed 'aangereden' toen ik passeerde, dus dat bolde ook wat beter als voor de eerste die er gepasseerd was.

Fameus last van de maag en darmen tot km 60 ongeveer, dus de tijd was niet om over naar huis te schrijven.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: 01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Bericht door bip bip »

SD2E schreef:
Z. schreef:Het lag er vettig bij op sommige plaatsen, maar het was geen gebagger. Op de kop 80 km bij binnenrijden. Heb er 3u50 over gedaan.
Prima tocht. Niks wereldschokkends (ken de regio door en door).

Een aantal stukskes in nieuwrode werden gemeden omwille van een wandeltocht.
Iets meer asfalt daardoor was mijn indruk.

En dat 3-action muntshot had ik niet mogen pakken. Dat was goed voor 2 minuten, maar daarna pakte dat op mijnen adem. Den drank daarentegen was wel lekker.
Ik denk dat wij een hele tijd samen gereden hebben, tot de 40km bevoorrading, ik ben ff gestopt om wat te eten en ben je niet meer tegengekomen nadien. Ik reed met een scott rc
mogelijk was ik dat, heb inderdaad tot km 40 samen gereden met iemand met een scott rc, ik was met de scale expert 29er op pad in coca-cola zero emission tenue.

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: 01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Bericht door SD2E »

bip bip schreef:
SD2E schreef:
Z. schreef:Het lag er vettig bij op sommige plaatsen, maar het was geen gebagger. Op de kop 80 km bij binnenrijden. Heb er 3u50 over gedaan.
Prima tocht. Niks wereldschokkends (ken de regio door en door).

Een aantal stukskes in nieuwrode werden gemeden omwille van een wandeltocht.
Iets meer asfalt daardoor was mijn indruk.

En dat 3-action muntshot had ik niet mogen pakken. Dat was goed voor 2 minuten, maar daarna pakte dat op mijnen adem. Den drank daarentegen was wel lekker.
Ik denk dat wij een hele tijd samen gereden hebben, tot de 40km bevoorrading, ik ben ff gestopt om wat te eten en ben je niet meer tegengekomen nadien. Ik reed met een scott rc
mogelijk was ik dat, heb inderdaad tot km 40 samen gereden met iemand met een scott rc, ik was met de scale expert 29er op pad in coca-cola zero emission tenue.

grt,
bip bip
Idd dat was jij :wink:
bike4fun
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: za 28 feb 2009 22:51
Rijdt met: Scott Scale custom29. Trek 8000

Re: 01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Bericht door bike4fun »

claesniels schreef:zomer banden of moos banden?
Mvg
lentebanden he man. is nog geen zomer hé !

gereden met rara en no problems gehad.
altijd da gedoe met die banden. Ik rijd winter en zomer met rara. iets minder pression en ge kunt daar overal mee door!
bike4fun
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: za 28 feb 2009 22:51
Rijdt met: Scott Scale custom29. Trek 8000

Re: 01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Bericht door bike4fun »

moosdaver schreef:De modder viel idd heel goed mee. Schone chrono maar de laatste 10 km zat ik er wel door. Toch nog 3u31min. Ik had wel de indruk dat er veel waren die stukken afsneden. Sommige rijders had je een half uur eerder ingehaald en dan kom je die terug tegen en dan gaan ze nog niet opzij. Ik vraag me af of die mensen ook fier zijn op hun "tijd".
ook zo een paar triestige mannen (jeanetten) tegengekomen!
snap ni goed wat ge daar zelf aan hebt. Ik zou me aar ni goe bij voelen.
Als 80 km u teveel is dan moet ge daar niet aan beginnen.
Super geamusseerd. Dikke pluim aan org., 1 keer gemist (pijlen weg/verhangen) maar org. was bezig dat aan het rechtzetten.

net geen 3h30 gereden.
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Bericht door roelp »

Amai tegenover 2 dagen geleden, was het parcours echt wel een verademing. Ik had er schrik voor, maar wat een beetje zon niet kan doen op zo'n korte tijd.

Prima tocht, ook al hebben ze een paar speeltuinen laten links liggen.

En nu nog wachten op de uitslag!
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: 01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Bericht door uncle sam »

Vandaag nog es de tenue van zwitser aangedaan op deze jaarlijkse afspraak.

Als een van de eersten gestart, en meteen heb je dan het voordeel van een vrije baan.
Genieten van deze mooie streek en zwalpend tussen de vele bomen :drunk:

Echter als er pijlen verdwenen of gedraaid zijn ben je ook wel als eerste slachttoffer.
Vandaag niet anders, en na 35km was het zo ver: je komt uit den bos en een pijl naar rechts en een pijl naar links... gokken?
Naar rechts even verderop niks meer te zien, terugkeren. Naar links, verderop een pijl die nadien ook verkeerd hing... :-? Uiteindelijk met een man of 10 staan loeren naar elkaar, en dan wat verderop gaan kijken om dan finaal een goeie pijl te vinden: 5mins tijd verloren en de moraal om verder te racen zat diep onder nul.
BAH!

Het parcours lag er goed bij waardoor er opnieuw zeer hoge gem gereden werden. Twas hier en daar omgekeerde richting tov andere jaren, waardoor dit als een verrassing kwam.

Conclusie: Jammer van de bepijling. Ik vind op een chrono MOET dit gewoon ok zijn, sabotage of niet. Er moet toch iemand het parcours vooraf gaan controleren.
Mijn garmin zegt moving time 3:23:21, elapsed time volgens uitslag 3:29... too bad.
http://connect.garmin.com/activity/321139184" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie