Les Cimes de Waimes 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
s-works rider 336
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: do 31 aug 2006 11:17
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9

Re: Les Cimes de Waimes 2013

Bericht door s-works rider 336 »

Voor mij waren de douches echt het ijzige dieptepunt !
Geen druk op de leidingen en geen warm water.....
Dat moet toch beter kunnen volgende editie.
Jammer dat je daar 20€ moet voor dokken ](*,)
mol
Mountainbiker
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 20:27
Rijdt met: scott spark / genius Lt /canyon frx

Re: Les Cimes de Waimes 2013

Bericht door mol »

Spark schreef:Zeer hard genoten van deze toch wel redelijk vette / zware tocht.
Had het niet zo zwaar verwacht. Dit komt dan ook vooral door de regen van deze nacht waarschijnlijk.

Redelijk snel gestart en na 40 km toch wat moeten recupereren, maar al bij al toch vlot uitgereden zonder een echte klop te krijgen.
Denk nummer 279 geworden op de 85.

Dikke pluim voor de organisatie die het schitterend gedaan heeft.

dan ben jij ik :lol:

279ste plek ... krampen gekregen onderweg....niet mijn gewoonte... had het willen afhandelen in 5uur,is me niet gelukt....had me dan ook veel te warm gekleed(regenvest) volgend jaar beter hoop ik....

starte in eerste box en toch redelijk wat opstoppingen gehad [-X

maar was weer een leuke editie =D> =D>
Gebruikersavatar
.joeri.
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: za 19 apr 2008 15:08
Rijdt met: Prorace Vicco SL - Prorace Chaos DSQ - Prorace Desert Fox
Contacteer:

Re: Les Cimes de Waimes 2013

Bericht door .joeri. »

Mijn eerste editie van deze prachttocht!
19e op de 65km, wel goed in de eerste box gestart. Dat smaakt naar meer!

Had me hier vooraf ook wat ingelezen om te weten waar ik me aan moest verwachten. Alleen vreesde ik dat de regen het loodzwaar ging maken, dat bleek gelukkig mee te vallen.
Gebruikersavatar
stijndt
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 19:04
Rijdt met: ktm phinx 1.29
Contacteer:

Re: Les Cimes de Waimes 2013

Bericht door stijndt »

Mooiste tocht die ik ooit gereden heb! Echt genoten van de 85 zware km's. Wel op't gemak en in groep gereden met cycling team fietsen devos ==> 707ste :oops:
Collegas een paar zwaar keer zien vallen ook. 1nen uit een ravijn moeten gaan halen en zelf mijne velo ook is moeten gaan zoeken ](*,) gelukkig op tijd kunnen afspringen :P
Volgend jaar zeker terug!
Gebruikersavatar
stijndt
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 19:04
Rijdt met: ktm phinx 1.29
Contacteer:

Re: Les Cimes de Waimes 2013

Bericht door stijndt »

stijndt schreef:Mooiste tocht die ik ooit gereden heb! Echt genoten van de 85 zware km's. Wel op't gemak en in groep gereden met cycling team fietsen devos ==> 707ste :oops:
Collegas een paar zwaar keer zien vallen ook. 1nen uit een ravijn moeten gaan halen en zelf mijne velo ook is moeten gaan zoeken ](*,) gelukkig op tijd kunnen afspringen :P
Volgend jaar zeker terug!
Blijkbaar 704ste =D>
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Re: Les Cimes de Waimes 2013

Bericht door GW »

Beetje raar. Ik ben op 6u19 over de meet gekomen en sta niet in de uitslag en ook niet bij de dnf's of dsq's. Wel 1 maal samen met iemand door de sensors gereden en maar 1 piep gehoord :-?
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Les Cimes de Waimes 2013

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Genoten van mijn kennismaking met de 85 km, heb ervan genoten dit was topbiking!

Slecht begonnen, na ravi twee kwam ik er beetje door, overal opgeraakt en vooral de skipiste was een uitdaging. Enkel die steengroeve moest ik van de fiets, man die voor me reed stopte ineens en reed te kort op zijn wiel. bangelijke afdalingen, zelfs voor mijn dalerscapaciteiten nergens gevallen ondanks collega bikers wel zien vallen. Nog net top 600 geëindigd van de 894 al was ik gestart zonder ambities, enkel uitrijden, niet vallen en overal omhoog geraken.
Die bordjes met de km's op waren in t begint wel beetje demotiverend maar toch maar verder trappen he.
Bij aankomst zelfs mijn fles teruggevonden die ik verstopt had voor de start en dan de rug verder slopen voor een dikke twee uur in de auto.
Iedereen bedankt voor de fijne dag, vooral organisatie en seingevers, ravi en de motiverende supporters langs de kant :D Zwaarste wat ik ooit had gereden, maar het was het dubbel en dik waard, op die momenten besef je waar je voor getraind hebt.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: Les Cimes de Waimes 2013

Bericht door Motorbiker »

Eerste deelname en een beetje een dubbel gevoel. Verkeerdelijk ingeschreven voor de 85, en de eerste 30km continue de mannen zien passeren van de 65km. Als ontmoediging kan dit tellen. Zowel in de steengroeve als de skipiste stap ik veel te vlug gedecourageerd af.
De wortels zijn er ook minder oranje dan bij ons en zitten niet vers verpakt met het loof er nog aan, maar bevinden zich ostentatief waar de pijltjes hangen. In de afdaling van de skipiste hadden ze me goed te pakken. Los tegen dek in de eerste 20 meter.
En godbetert vanaf dan lukte het allemaal. De laatste 30km waren voor mij de leukste en op maat van mijn mogelijkheden.
Zeker voor herhaling vatbaar, maar met start in de laatste box en een beetje meer trainen.
julcesaar
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 06 mar 2010 23:18
Rijdt met: Cube Analog

Re: Les Cimes de Waimes 2013

Bericht door julcesaar »

Dit was een eerste proefstuk in de Ardennen, dus kalmpjes aan met de 45 km begonnen met nr 3435.
17 e geëindigd in de categorie Masters 3. Volgende keer mik ik op top 10 in onze veteranenklasse.
En de skipiste : helemaal bovenop die overstekende fototoestellen willen ontwijken :roll: :cry: :-D
En z'hebben dat gefilmd ... :oops:
Simon_L
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 07 apr 2013 19:59

Re: Les Cimes de Waimes 2013

Bericht door Simon_L »

Uitstekende organisatie, dat wel, jammer genoeg een gemiste eerste Ardennenmarathon voor mij. Eerst al door de regen en de modder, niet echt mijn ding. Maar dan vooral door materiaalpech: linkercrank afgestoempt na 25 km. Terug gemonteerd maar vanaf km 50 weer van dat en dan bleef het ding maar tegenspruttelen. Na Ovifat dan maar via de weg naar Waimes gebold, was niet te herstellen aan de post... Gelukkig toch 50 km echt kunnen genieten.

Wat me wel opviel is dat ik de lastigheidsgraad wat had overschat. Was wel zwaar door de modder, maar het klimwerk lijkt me in die regio wel nog een flink stuk langer te kunnen? Vond het qua hellingen eigenlijk min of meer vergelijkbaar met pakweg de Herdermarathon in de Vlaamse Ardennen. Of had ik nu superbenen en bij de Herders altijd slechte? :D
Plaats reactie