ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Ilpirato
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: za 10 nov 2012 19:04
Rijdt met: Cube reaction GTC SL 29"

Re: ATB Cross

Bericht door Ilpirato »

Mijn Inziens is het parkoers van Alphen 2013, zeker de moeite waard! Vorige week gereden...samen met de bouwer en Mr. ATBCROSS(Marc). Wat kleine aanpassingen doorgedrukt :-) :wink: bij de "parkoerbouwer" en is nu mooi, snel, technisch maar ook pittig rondje. Voor ieder wat wils, zowel de "stoemper" als de "technieker" Zodra ik *.gpx heb is deze vanzelfsprekend opvraagbaar! Parkoers ligt inderdaad aan andere kant van plas, tegen de camping aan ivm opbouw van toneelpodium voor de voorstelling een week later.
Gebruikersavatar
kristof gilis
Mountainbiker
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 04 okt 2010 20:21
Rijdt met: BMC FS01 29 XX1

Re: ATB Cross

Bericht door kristof gilis »

Is de de kuil verdwenen dan?
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: ATB Cross

Bericht door zwolle »

kristof gilis schreef:Is de de kuil verdwenen dan?

volledig ander parcours dit jaar wegens optreden , aan de andere kant van het meertje
Gebruikersavatar
Jakke 08
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: do 12 feb 2009 22:53
Rijdt met: Cube reaction GTC

Re: ATB Cross

Bericht door Jakke 08 »

Even een vraagje buitenuit want kan niet uit aan het regelement... Ben je nu verplicht op voorhand in te schrijven of kan een "dagvergunning" ook nog??
Heet er trouwens iemand de podiumfotos van de wedstrijd in Lichtaart??
Ilpirato
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: za 10 nov 2012 19:04
Rijdt met: Cube reaction GTC SL 29"

Re: ATB Cross

Bericht door Ilpirato »

De kuil zit er nog steeds in! Alleen nu via andere kant erin en eruit rijden. Daarnaast nog enkel single-tracks tegen het water, wat kleine hellingtjes (tja hier in Alphen zijn geen Bergen, enkel wat glooiend in de bossen), maar ook bredere stukken om in halen!

Er is dacht ik bij sommige wedstrijden mogelijkheid voor daginschrijvers maar die doen dan mee met categorie A! Maar als je 3 wedstrijdjes wilt doen, kun je beter jaarnummer nemen!

http://www.atbcross.com" onclick="window.open(this.href);return false;
gbike1
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 04 jun 2011 16:50
Rijdt met: Specialized Epic FSR

Re: ATB Cross

Bericht door gbike1 »

@Jakke 08:

je moet niet vooraf inschrijven, inschrijven voor een "witte" nummer kan nog tijdens de wedstrijden, op voorwaarde dat er nog nummers beschikbaar zijn (er zijn er nu al 363 van de 400 beschikbare nummers weg...).

De daginschrijvingen rijden niet automatisch met de A-klasse mee. De inrichtende club kan een afzonderlijke wedstrijd voor de daginschrijvingen organiseren, maar indien er te weinig inschrijvingen zijn kan het zijn dat deze achteraan moeten aansluiten bij de A-klasse.
Gebruikersavatar
tpl
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 27 dec 2004 14:38
Rijdt met: canyon CF slx 29er

Re: ATB Cross

Bericht door tpl »

gbike1 schreef:Beste bikers,

eigenlijk zijn er op dit moment nog nergens ATB Cross parcours uitgepijld. Dit wordt meestal (indien de inrichtende clubs dit al doen...) pas een week of zo op voorhand gedaan. Het is natuurlijk wel mogelijk dat hier en daar een ATB Cross wedstrijd deels over een bestaand of pas aangelegd bike parcours (al dan niet deel van een Bloso route) gaat, maar volledige wedstrijdparcours kan je nog niet verkennen (op Ravels na dan, wat een permanent circuit is).
Is ravels dan permanent uitgepijld? of heeft er iemand een GPS track?
gbike1
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 04 jun 2011 16:50
Rijdt met: Specialized Epic FSR

Re: ATB Cross

Bericht door gbike1 »

tpl schreef:Is ravels dan permanent uitgepijld? of heeft er iemand een GPS track?
Ravels is niet permanent uitgepijld, maar dat is ook niet nodig (ook GPS track is niet nodig) omdat het een permanent circuit is, speciaal aangelegd voor mountainbikes.
Je kan het vinden als je via de baan van Ravels naar Weelde de Raaftuinweg in slaat (enkele honderden meters na het centrum van Ravels, vlak voor Tuytelaers) en iets daarna het eerste straatje rechts in slaat richting tennis. Als je hier de zandweg volgt richting BMX parcours, kom je aan de start van het parcours (er staat een container met afdak). Je zal er bijna nooit alleen rijden, dus de goede richting kiezen is niet moeilijk (wel belangrijk natuurlijk :-D ). Het parcours is volledig onverhard, en bijna volledig single track!
zive
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: di 11 nov 2008 23:07
Rijdt met: specialized

Re: ATB Cross - parkoers

Bericht door zive »

ben ingeschreven ....maar ben niet van de streek en ik vraag mij af hoe de parkoers eruit zien ?
Ik vermoed nogal vlak, veel draaien en keren?, zandachtige grond?

gracias
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: ATB Cross

Bericht door Dimme »

Van de week eens regio Meerhout en Geel gedaan. In Meerhout verwacht ik eigenlijk dat ze het parcours van de cyclocross gaan gebruiken (veel meer kunnen ze daar toch nie doen) en Geel... daar zijn de mogelijkheden enorm. Beide snelle ondergronden maar moet eerlijk zeggen dat ik wel van Meerhout ben verschoten... zitten een paar leuke stukskes tussen :)

Over een week of 2 Overpelt is gaan doen (gps track gevonden :-D )
Plaats reactie