Zo 24/06/2012 Raid des Hautes Fagnes - Malmedy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

ik was toch best mooie verrast door de mooie nieuwe passages in deze vernieuwde RDHF

al die wortel passages waren best leuk (veel horen vloeken) :p
en veel extreme steile afdalingen waar je op u achter band moest zitten ipv op u zadel..door modder best moeilijk maar toch gedaan
(andere gezien overkop gaan en heuu rechtoor rijden lol)

tkx lowie en tot volgend jaar
Gebruikersavatar
flaming_jakke
Mountainbiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Lynskey Pro29 & Niner Air9 No Shox
Contacteer:

Bericht door flaming_jakke »

Ik heb serieus gesukkeld op 't laatste stuk en wil me dan ook excuseren tov iedereen wiens tijd ik verprutst heb :oops:

Technisch ben ik voldoende onderlegd maar als brildrager op het einde te veel last gehad met de bril. Niet meer proper te krijgen en bleef aangedampt tussen de clips van de versterkingsglazen en de brilglazen zelf. Op het wortel stuk de bril afgezet maar zag te weinig om te kunnen rijden daar ik de wortels niet kon inschatten. De laatste afdaling gelukkig wel nog vlot kunnen afrijden en er alsnog van genoten :lol: .

Shit happens !

Tot volgend jaar ...
chris the flyin fish
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: di 13 okt 2009 21:40
Rijdt met: cannondale scapel

downhill

Bericht door chris the flyin fish »

Die technische afdalingen moeten ook in 65km zitten tis daarvoor
dat ik kom.Afzien naar boven en genieten en liefst in tempo naar
beneden en tot de volgende.


Grtj.
Gebruikersavatar
big-Mac
Mountainbiker
Berichten: 587
Lid geworden op: wo 05 jul 2006 16:20
Rijdt met: In verwachting van ne schoone

Bericht door big-Mac »

Och ja, ik heb nie gewonnen maar vond het toch plezant.
Er zullen nooit veel belgen rijk worden van mtb. Dus have fun mensen.

Wie Lowie kent weet dat dit de drijfveer is en het is te hopen dat we nog lang van zijn zalige ritjes mogen genieten.
thanks Lowie!!!

Nu ga ik me volledig toeleggen om er een prachtige tocht/ chrono in Lommel van te maken. Allen welkom op 1 juli.
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Bericht door need for speed »

big-Mac schreef:Och ja, ik heb nie gewonnen maar vond het toch plezant.
Er zullen nooit veel belgen rijk worden van mtb. Dus have fun mensen.

Wie Lowie kent weet dat dit de drijfveer is en het is te hopen dat we nog lang van zijn zalige ritjes mogen genieten.
thanks Lowie!!!

Nu ga ik me volledig toeleggen om er een prachtige tocht/ chrono in Lommel van te maken. Allen welkom op 1 juli.
voor maar 1 REM te hebben ging ge toch nog goe naar beneden
thanks om me zo makkelijk te laten paseren
tot zondag
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

och ja, ik ben nog de bikers vergeten te bedanken, die in de bossen een kleurrijk palet hebben achtergelaten - dit tapijtje werd bijeengesprokkeld op minder dan 10 km #-o :
Afbeelding
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Bericht door el gordo »

Ja hallo, weet je wel hoeveel zo'n lege flowwrap weegt??
Dat hou je toch niet bij tot op het einde #-o
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Bericht door Zotte Marre »

lowie schreef:och ja, ik ben nog de bikers vergeten te bedanken, die in de bossen een kleurrijk palet hebben achtergelaten - dit tapijtje werd bijeengesprokkeld op minder dan 10 km #-o :
Afbeelding
Afschuwelijk. Ik maakte een opmerking tegen iemand die zijn verpakking weggooide, (en die ik toevallig kon vangen omdat ik net achter hem reed), en er zijn toch wat woorden gewisseld (Franse, de zijne beter dan de mijne), maar het was best een vinnige discussie. Zijn argument (enige argument) was dat het zowiezo vol lag, dus wat maakte het uit. :roll: Tot hij wees om een gel-verpakking die al in de kant al en hij daardoor over zijn stuur donderde ... discussie gesloten ... hopelijk zal hij er aan blijven denken.
Gebruikersavatar
s-biker gert
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 17 nov 2007 18:07
Rijdt met: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Contacteer:

Bericht door s-biker gert »

lowie schreef:och ja, ik ben nog de bikers vergeten te bedanken, die in de bossen een kleurrijk palet hebben achtergelaten - dit tapijtje werd bijeengesprokkeld op minder dan 10 km #-o :
Afbeelding
Als die drinkbus er eentje is van de RDHF dan zou die wel eens van mij kunnen zijn , ben ze ergens kwijtgespeeld tussen de 3 de en 4 de ravito maar heb ze der niet voelen uitspringen :oops: .Mijn welgemeende excuses hiervoor.
Overige lege verpakkingskes zaten schoon in mijn rechter achterzakje naast het gelzakje :wink:
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Zotte Marre schreef:
lowie schreef:och ja, ik ben nog de bikers vergeten te bedanken, die in de bossen een kleurrijk palet hebben achtergelaten - dit tapijtje werd bijeengesprokkeld op minder dan 10 km #-o :
Afbeelding
Afschuwelijk. Ik maakte een opmerking tegen iemand die zijn verpakking weggooide, (en die ik toevallig kon vangen omdat ik net achter hem reed), en er zijn toch wat woorden gewisseld (Franse, de zijne beter dan de mijne), maar het was best een vinnige discussie. Zijn argument (enige argument) was dat het zowiezo vol lag, dus wat maakte het uit. :roll: Tot hij wees om een gel-verpakking die al in de kant al en hij daardoor over zijn stuur donderde ... discussie gesloten ... hopelijk zal hij er aan blijven denken.
'k Heb er ook één zijn gel verpakking zien weggooien voor m'n neus, maar hij reed rapper dan ik en geen zin om er naar toe te rijden om hem er op te wijzen. Dit is schandalig en geen enkele uitleg is correct, je houdt uw rommel bij!

Gestart met XK 2.4 en RK 2.2 (achter) en na 10km wat druk laten lossen achteraan, en overal kunnen rijden zowel omhoog als omlaag. Op een gegeven moment reden een 2-tal achter mij en de éne zei tegen de andere: 'Als jij hier al moet afstappen, dat ga je in oktober (de Roc) véél mogen stappen'. Inderdaad er reden een pak beginners op de tracks, vooral toen we terug samen kwamen met de '65', viel het mij op dat dit voor velen hun eerste 'zware' marathon was. Door de zware regenval geen risico's genomen om ze voorbij te gaan, vooral omdat je niet weet welke richting ze gaan uitwijken, en ik wou heelhuids thuis komen. Zo af en toe kon ik er wel voorbij als ze voor de zoveelste keer afstapte bij een afdaling, waar men zelfs zonder te remmen probleemloos beneden geraakte. Velen deden zelfs de moeite niet om een klim aan te vangen, vanaf de eerste meter voet op de grond en natuurlijk in de weg staan voor degene die wel een poging ondernam. Ik was dan héél blij dat ik het splitsingsbordje 65-90/115 zag, en het was duidelijk een verschil merkbaar. Soit, DNF voor mij. Na 2 uur regen was de fun ver zoek bij mij, en toen ik onze chalet naderde had ik niet het karakter om deze voorbij te rijden. Chapeaux aan alle uitrijders... en ik was in onze groep één van de weinigen met DNF of DSQ achter z'n naam. Volgend jaar zeker terug!
Plaats reactie