4de Herdermarathon - 21/05/11 - Maarkedal

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

MaC'Red schreef:
Emperor of the Mud schreef:Zee full monty (op voorwaarde dat de weergoden ons goed gezind zijn...)
Ik zou ook de 130 willen proberen, drie keer de 90 km goed overleefd en nog over de laatste 15 km om een spurtje te doen
MC'rage schreef:Ik wil me stunt van vorig jaar graag overdoen :P hopelijk hebben we terug zo'n toffe dag met veel zon :)
Allez de MC's gaan daar weer goed vertegenwoordigd zijn me dunkt

MaC'Red 8)
De vorige keer de 125 goed verteerd... Gewoon opt gemak, maak er een dagje van, enjoy the view ;-)... Nu de extra lus ook eens bekijken, al veel van horen vertellen...
Gebruikersavatar
Vee
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 01 jun 2008 10:48
Rijdt met: Canyon - Grand Canyon 8.0
Contacteer:

Bericht door Vee »

Noooooooooo :cry: :cry:

Zit dat weekend op de 24uren van Kester...

Das jammer, want ik keek opnieuw hard uit naar de Herdermarathon!
sebbe_vtt
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 07 aug 2010 15:43
Rijdt met: Cannondale Flash F1 2011,Mudbike: Pro winner rock shox sid team,

Bericht door sebbe_vtt »

For me, 100 of 130km. Voor ne keer dat ik niet moet gaan overnachten in de ardennen. Schone voorbereiding op de Cimes de waimes van 2/6.
sebbe_vtt
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 07 aug 2010 15:43
Rijdt met: Cannondale Flash F1 2011,Mudbike: Pro winner rock shox sid team,

Bericht door sebbe_vtt »

For me, 100 of 130km. Voor ne keer dat ik niet moet gaan overnachten in de ardennen. Schone voorbereiding op de Cimes de waimes van 2/6.
Gebruikersavatar
Vintage
Mountainbiker
Berichten: 525
Lid geworden op: di 25 jul 2006 20:04

Bericht door Vintage »

Het zal de eerste keer zijn dat ik in die streek ga mtbken. Vandaar volgende vraag :-)
Hoe verhouden de beklimmingen zich tov de beklimmingen in vb. de houffamarathon? Korter en steiler, langer en minder steil, of.....?
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Beklimmingen van 5-6km zal je er niet aantreffen. De meeste schommelen tussen de 300m en +-1200m. Stukken tot 20% zal je wel dikwijls tegenkomen, maar mits technische aanleg (en uiteraard een goeie conditie) moet het lukken om zelfs de 130km te rijden met slechts 1-2 keer voet aan te grond te zetten.

Ik vind de Houffa zelfs iets makkelijk in die zin dat je daar lange beklimmingen hebt waar je makkelijk je ritme vind. Je bent immers snel een 15min aan het klimmen. Bij de Herdermarathon zijn het eerder kortere, pittige beklimmingen.
Svinx
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 16:30
Rijdt met: canyon lux cf slx (custom), canyon grail cf slx

Bericht door Svinx »

Vorig jaar de 100 gedaan en spijt dak ni voor de volledigen toer was gegaan.
Dit jaar dus voor de 130 met optielus uiteraard 8)

Kijk er al naar uit :-D
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

freezy schreef:Beklimmingen van 5-6km zal je er niet aantreffen. De meeste schommelen tussen de 300m en +-1200m. Stukken tot 20% zal je wel dikwijls tegenkomen, maar mits technische aanleg (en uiteraard een goeie conditie) moet het lukken om zelfs de 130km te rijden met slechts 1-2 keer voet aan te grond te zetten.

Ik vind de Houffa zelfs iets makkelijk in die zin dat je daar lange beklimmingen hebt waar je makkelijk je ritme vind. Je bent immers snel een 15min aan het klimmen. Bij de Herdermarathon zijn het eerder kortere, pittige beklimmingen.
Beklimmingen van de Houffa zijn bijlange niet zo technisch als wat we hier onder de wielen krijgen... Deze is meer een mini-RDHF als je het mij vraagt :wink:
The Doctor 46
Mountainbiker
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 00:58
Rijdt met: Trek & epic 29er

Bericht door The Doctor 46 »

Ik zen ook nog aan't twijfelen over de afstand . Ik wil ni kapot zitten want de week daarna is het de LCMT. Maar zal zeker daar zijn.
Gebruikersavatar
sensaboy
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: za 17 mei 2008 18:18
Rijdt met: haibike greed 29 ,giant propel

Bericht door sensaboy »

de 80 km al zeker meschien meer maar das te zien hoe de conditie is
Plaats reactie