Ardennes Trophy (La Reid- Theux) 24/05/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
De Janssens
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: za 19 aug 2006 20:51
Rijdt met: Wilier 101x Squadra Corse
Contacteer:

Bericht door De Janssens »

Idem hier,108km een uur zonder drank en eten,vond de bepijling nr het einde toe algemeen een ramp.Had nochtans perfect mijn wedstrijd ingedeeld mr na 95km ging het licht finaal uit.
+1, veromme :evil:
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

fermste editie ooit (voor mij dan toch), hoewel ik ontzettend heb afgezien. Maar wat een parcours en omgeving! Nergens verkeerd gereden.
Wel slechts de 70 km gereden ipv de voorzien 90. En dat was maar goed ook. Nog meer dan een half uur verloren met ne kapotte achterband.
Yalta-cruiser
Mountainbiker
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
Rijdt met: Isaac Impact

Bericht door Yalta-cruiser »

Heb me ingeschreven voor de 50 (i know...) maar geen enkel probleem gehad.
Knap parcours, puur genieten, geen platte banden en bevoorrading ok.

Vraagje, kent er iemand de 2 personen die op deze afstand met de 100 naar huis zijn gebracht?
1 reed op een speci, alu m5, en zijn helm was net als met een bijl in 2 geslagen.... heb bij hem gewacht tot hulpdiensten verwittigd waren en dit na 20 km.
2de was uit de bocht gegaan en zijn gezicht in de pinnendraad geplant. Ambulance was ter plaatse.
Hoe erg zijn ze gesteld?

Iig. voor herhaling vatbaar.
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Yalta-cruiser schreef:Heb me ingeschreven voor de 50 (i know...) maar geen enkel probleem gehad.
Knap parcours, puur genieten, geen platte banden en bevoorrading ok.

Vraagje, kent er iemand de 2 personen die op deze afstand met de 100 naar huis zijn gebracht?
1 reed op een speci, alu m5, en zijn helm was net als met een bijl in 2 geslagen.... heb bij hem gewacht tot hulpdiensten verwittigd waren en dit na 20 km.
2de was uit de bocht gegaan en zijn gezicht in de pinnendraad geplant. Ambulance was ter plaatse.
Hoe erg zijn ze gesteld?

Iig. voor herhaling vatbaar.
Ik ben in die afdaling waar die ene jongen was gevallen tegengehouden door een Franstalige biker op een Moots die op weg was terug naar boven om de hulpdiensten te halen.
Toen hij zag dat ik een gps had hield hij me tegen en hebben we de exacte gps-coordinaten doorgebeld naar de organisatie.
Ben niet blijven staan bij het ongeval omdat er al wat bikers rond stonden, maar even later hoorde ik de 100 arriveren, dus dat was ok.
Gebruikersavatar
MX jorgy
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: di 01 mei 2007 13:57
Rijdt met: Niner EMD en Niner Air9 Cabon

Bericht door MX jorgy »

Netjes en zonder verkeerd rijden de 70km afgehaspeld opt gemakske.
Denk rond de 4h45
Iets trager als vorig jaar maar de conditie was ook slechter.
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

swakke schreef:Idem hier de 70 zijn er 84 geworden en 2000hm, dat kan gebeuren als je de pijlen op de grond kalkt,de eerste hebben daar geen last van maar als er een paar 100 bikers over gereden zijn dan zijn de pijlen weg!!!
En nergens een bord met "u bent te ver" ofzo ...Dan was het maar een goeie training. :drunk:
ja swakke, da idee van da bordje, da was wel een goeike he...
blijkbaar hebben jullie de pech gehad van direct op een parkoers te vallen van een toertocht van gisteren.

ik ben daar gelukkig niet verkeerd gereden, maar wel de laatste 5 hellingen al waggelend naar boven gegaan. nochtans, de eerste drie uur ging het meer dan uitstekend. "gaat het ?" vroegt der nen ollander. "jip jip", zei ik, "al een halve kilometer". Tja, kwas al een halve kilometer aan het GAAN (letterlijk).

ofwel te veel suiker gegeten onderweg, ofwel uitdroging (nochtans toch een dikke 4l binnen gesloeberd), ofwel staat de duurkonditie - in tegenstelling tot ander jaren - niet op punt. ik gok op een combi van de drie...
Laatst gewijzigd door Iegienie op ma 24 mei 2010 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

De Janssens schreef:
Idem hier,108km een uur zonder drank en eten,vond de bepijling nr het einde toe algemeen een ramp.Had nochtans perfect mijn wedstrijd ingedeeld mr na 95km ging het licht finaal uit.
+1, veromme :evil:
ook 107...
Deltaflex
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 18:16
Rijdt met: Niner Air RDO Kermit Green

Bericht door Deltaflex »

A d r i schreef:Beetje belachelijk dat Erwin Bakker uit de uitslag gehaald wordt (info Lily).
Hij mag wel starten maar niet aankomen?
Ik denk dat hij zijn straf heeft gehad. Basso, vino etc. zijn er 2 jaar uit. En hij mag nooit meer mee doen...Beetje dubbel. Voor wereldbekers en nationale kampioenschappen kan ik het nog begrijpen. Maar voor een normale marathon..
Deltaflex
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 18:16
Rijdt met: Niner Air RDO Kermit Green

Bericht door Deltaflex »

aj kwak schreef:
De Janssens schreef:
Idem hier,108km een uur zonder drank en eten,vond de bepijling nr het einde toe algemeen een ramp.Had nochtans perfect mijn wedstrijd ingedeeld mr na 95km ging het licht finaal uit.
+1, veromme :evil:
ook 107...
100 :evil:
Bjorn van op de Kraanberg
Mountainbiker
Berichten: 160
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 22:48
Rijdt met: dikke en dunne banden vlokes
Contacteer:

Bericht door Bjorn van op de Kraanberg »

Ik ben als eerste gestopt voor die biker met zijn in 2 gekapte helm op de afdaling na 20km. Als ambulancier kon ik het niet over mijn hart krijgen om gewoon door te rijden. Hij was goed bij kennis, wist war er gebeurd was. Een snelle check-up gedaan en het leek mij mee te vallen ondanks de harde val. Wel mogelijk een lichte hersenschudding van de slag en hij was lichtjes duizelig volgens mij. Hij kon rechtstaan maar had enkele kleine wonden en op zijn rechterslaap n blauwe bult. Ik ben dan terug vertrokken. Misschien niet de juiste beslissing op dat moment van mij. Ik vermoed dat hij nu terug thuis zit met hoofdpijn.
Mvg Bjorn
Plaats reactie