Forumoverzicht De markt Te Koop: Gevraagd MTB voor een kleuter van 4.5j

MTB voor een kleuter van 4.5j

Op zoek naar een bepaald iets? Misschien heeft een collega-biker wel net dat ene onderdeel.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht di 03 apr 2018 12:44
KrisMaes76 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 Stealth 2016

Mn dochter zaagt me de oren van de kop voor een bergfiets sinds ze volledig zelfstandig kan fietsen. Ik heb al wat rondgekeken, maar is nogal moeilijk om juist te bepalen welke grootte van wielen / frame ze nodig heeft.

Ze heeft nu een fietske van de decathlon (https://www.decathlon.be/nl/p/fiets-14- ... 300&c=ROZE), maar dat is eigenlijk al te klein voor haar.

Ze is ong 101 cm groot, rijdt graag off-road en wil nu dat ik haar leer springen met de fiets :)

'k had al naar de fietsen van Canyon gekeken, heel schoon gerief, maar is toch veel geld voor een fietske dat ze mss maar 3 jaar mee kan rijden.

Dus als iemand ook een kleuter heeft (gehad) en daar een goeie 'mtb' voor heeft gevonden, graag jullie ervaring of als je nog zo eentje staan hebt dat je wil verkopen, ook goed.

Bericht di 03 apr 2018 15:02
madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC WC 2017 - Scott Spark 900 RC WC 2017
Kijk is bij Early Rider. Wij hebben een Early Rider Belter Urban 16", daar is ook een iets meer off-road versie van, de Trail.
Geen ketting maar een riem, en wegen ook maar 5.50kg. Zij rijden met de fiets, en niet omgekeerd (meeste kinderfietsen wegen 9kg, 50% van hun lichaamsgewicht). Kost je een kleine 400 Euro, oa bij Bike Components verkrijgbaar of lokaal. Hebben een hoge restwaarde.
Het te groots zien (en dus ook te zwaar) heeft geen zin, een lichte fiets is speelser en wendbaarder.

Bericht zo 08 apr 2018 08:00
sierens Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: C'dale.scalpel.team (airbrush op je bike contact me)
KrisMaes76 schreef:
Mn dochter zaagt me de oren van de kop voor een bergfiets sinds ze volledig zelfstandig kan fietsen. Ik heb al wat rondgekeken, maar is nogal moeilijk om juist te bepalen welke grootte van wielen / frame ze nodig heeft.

Ze heeft nu een fietske van de decathlon (https://www.decathlon.be/nl/p/fiets-14- ... 300&c=ROZE), maar dat is eigenlijk al te klein voor haar.

Ze is ong 101 cm groot, rijdt graag off-road en wil nu dat ik haar leer springen met de fiets :)

'k had al naar de fietsen van Canyon gekeken, heel schoon gerief, maar is toch veel geld voor een fietske dat ze mss maar 3 jaar mee kan rijden.

Dus als iemand ook een kleuter heeft (gehad) en daar een goeie 'mtb' voor heeft gevonden, graag jullie ervaring of als je nog zo eentje staan hebt dat je wil verkopen, ook goed.

Wij hebben ook lang getwijfeld en naar cube, cannondale, etc wist gaan kijken. Maar uiteindelijk met onze ecocheques :-D zowel voor dochter als voor de zoon een specialized hotrock en een specialized riprock gekocht!
Is idd duurder in aankoop dan decathlon, maar de verkoopwaarde is ook zoveel hoger. Die van decathlon ga je op de rommelmarkt moeten verkopen.
Je moet gewoon maar eens kijken als er hier op forum een dergelijk goed onderhouden fietsje opkomt. Het zal er geen week te koop op staan.

We rijden zelf allemaal met degelijk materiaal rond, en we zijn zelf allemaal gebeten door de microbe... dus waarom niet voor de kindjes 8)

Bericht zo 08 apr 2018 08:03
sierens Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: C'dale.scalpel.team (airbrush op je bike contact me)
sierens schreef:
KrisMaes76 schreef:

Wij hebben ook lang getwijfeld en naar cube, cannondale, etc wist gaan kijken. Maar uiteindelijk met onze ecocheques :-D zowel voor dochter als voor de zoon een specialized hotrock en een specialized riprock gekocht!
Is idd duurder in aankoop dan decathlon, maar de verkoopwaarde is ook zoveel hoger. Die van decathlon ga je op de rommelmarkt moeten verkopen.
Je moet gewoon maar eens kijken als er hier op forum een dergelijk goed onderhouden fietsje opkomt. Het zal er geen week te koop op staan.

We rijden zelf allemaal met degelijk materiaal rond, en we zijn zelf allemaal gebeten door de microbe... dus waarom niet voor de kindjes 8)

Ah vergeten te melden, ze hebben ze beiden op hun 4de verjaardag gekregen, en ze rijden er nog altijd mee 5 en 7. Er zit genoeg groeimogelijkheid op de zadelpen. Mijn zoon is niet de grootste en de rapste groeier, maar mijn dochter wel. Voor het moment zie qua geometrie in de het komend jaar zeker nog geen probleem.

Bericht ma 09 apr 2018 12:27
KrisMaes76 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 Stealth 2016

Merci voor de antwoorden, kga dat es op mn gemak bekijken

Bericht wo 11 apr 2018 22:29
Dannes xc Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Specialized stumpjumper29-->gestolen&Trek Marlin SS

Bericht di 24 apr 2018 15:24
PeterG Mountainbiker

Mijn bike: Heeft eindelijk grote wielen
madskatingcow schreef:
Kijk is bij Early Rider. Wij hebben een Early Rider Belter Urban 16"

+1

Fantastische fiets

Bericht di 24 apr 2018 15:59
Free_ltd Mountainbiker

Mijn bike: Niner RKT 9 RDO ‘18
In principe wint ge niets met een goedkopere fiets in de decathlon. Ge betaald daar mss €250 voor een fiets en de enige manier om er uberhaupt nog vanaf te geraken, is gratis weggeven aan bv familie of vrienden.

Wij hebben vorig jaar voor onze 5-jarige zoon een Merida Matts J20" gekocht en kostte €349. Is veel geld, maar hij gaat er 2 à 3 jaar op rijden en dan vermoed ik wel nog €180 à €200 ervoor te krijgen. Dan valt dat al bij al wel mee en zijt ge uiteindelijk goedkoper uit dan die decathlon fiets.

Bericht do 26 apr 2018 21:03
DaVinci Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner air 9, Gt gtr elite carbon
Kijk eens naar frogbikes. Super lichte fietskes voor kinderen.

Bericht vr 27 apr 2018 11:00
DaVinci Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner air 9, Gt gtr elite carbon
DaVinci schreef:
Kijk eens naar frogbikes. Super lichte fietskes voor kinderen.

Mijn zoon is nu 5jaar en heeft een 16inch early rider. Word nu wat te klein en stappen over naar frogbike 20inch. De 16 inch early rider is een super fietske. 1 minpuntje vind ik dat het bracket vrij laag staat en daardoor het wel wat oefening vergt in het draaien omdat je in een bocht vrij snel met het pedaal de grond raakt. Waarom we nu overstappen van early rider naar frogbikes voor een 20inch is puur het prijsverschil.

Volgende

Keer terug naar Te Koop: Gevraagd