Za 24/12/2011 Westmalle :: 11e mtb tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Za 24/12/2011 Westmalle :: 11e mtb tocht

Bericht door mallybiky »

Afbeelding
De laatste zondag van 2011 is het 25-dec en dan is het Kerstmis. Omdat een nogal moeilijk dag is een mtb tocht te organiseren heeft de kwb fietsclub van Westmalle beslist jullie een dag vroeger te verwelkomen en dit op zaterdag 24-dec voor haar jaarlijkse veldtoertocht.
Onze tocht vertrekt in sporthal Berckhoven, Berckhovenstraat 23 in Westmalle. Je kan er inschrijven van 8u tot 11u tegen standaard Vlaamse Wielrijdersbond tarieven.

Informatie over de tocht kan je uiteraard verkrijgen via dit forum maar ook via mtb@kwbwestmalle.be of op 0486/13.04.50 (Marc Smolders).

Bij onze mtb tocht is voorzien:
  • Prachtige omlopen van 16km (bijna geheel apart voor de kids), 25km, 34km en 43km.
  • Inschrijving in de sporthal van 8u tot 11u.
  • Bewaakte fietsenparking.
  • Bikewash (5 lijnen).
  • Uitgebreide bevoorrading met verse soep en de promostand van Aquarius.
  • Gratis pechverhelping (let op de pechzones onderweg).
  • Douches (aparte douches voor de dames).
  • Ruime cafetaria (met trappist van 't vat).
De commentaren op onze edities van 2006, 2007, 2008, 2009 en 2010 vind je terug op de respectievelijke links.

De gemaakte foto's van 2007, 2008 en 2009 kunnen nog altijd bekeken worden.
Laatst gewijzigd door mallybiky op ma 19 dec 2011 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
jefke4800
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: do 16 jul 2009 11:06
Rijdt met: Niner air 9 carbon

Bericht door jefke4800 »

Wat mogen we hier verwachten?
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Bericht door Speedy G. »

Wij zullen normaal aanwezig zijn.
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Bericht door mallybiky »

jefke4800 schreef:Wat mogen we hier verwachten?
Ik wil graag antwoorden op uw vraag maar dat is niet zo simpel, uw vraag is immers vrij algemeen. Ons kempenland is vlak dus hoogtemeters zullen er niet bij zijn in Westmalle.

Ik kan je wel verwijzen naar de commentaren van vorig jaar.
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Bericht door tek-zotic »

was de laatste jaren toch altijd ne plezante toer, dus zeker weer van de partij
jefke4800
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: do 16 jul 2009 11:06
Rijdt met: Niner air 9 carbon

Bericht door jefke4800 »

Ik bedoelde singeltracks, veel bos, asfalt, koers, ....
Gebruikersavatar
joske uit breda
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: za 06 dec 2008 16:18
Rijdt met: Trek superfly 100 29,er

Bericht door joske uit breda »

jefke4800 schreef:Ik bedoelde singeltracks, veel bos, asfalt, koers, ....
En,niet onbelangrijk,(!) veel BLOSO(?) wat nogal vaak voorkomt de laatste tijd(helaas). Graag een eerlijk antwoord a.u.b. want ik weet ook wel dat jullie je strikt moeten houden aan de voorwaarden van de vergunningverleners.
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Bericht door mallybiky »

joske uit breda schreef:
jefke4800 schreef:Ik bedoelde singeltracks, veel bos, asfalt, koers, ....
En,niet onbelangrijk,(!) veel BLOSO(?) wat nogal vaak voorkomt de laatste tijd(helaas). Graag een eerlijk antwoord a.u.b. want ik weet ook wel dat jullie je strikt moeten houden aan de voorwaarden van de vergunningverleners.
Er wordt gewerkt aan een BLOSO omloop in de gemeente Malle maar die is nog niet klaar. Ik kan dus zeggen dat het BLOSO gehalte 0% is. Wij hebben een afwisselend parkoer, er zijn nooit lange stukken asfalt, bos, ... . Het eerste stuk van de omloop is in meer open terrein daar waar het bosgehalte van het 2de stuk veel hoger ligt. Wij organiseren een recreatieve tocht en daar is het woord "koers" niet van toepassing. Wij dringen dan ook aan niemand in de kant te rijden als je niet onmiddellijk kan voorbijsteken. Er zijn immers stukken single tracks waar je echt niet voorbij kan.

Afhankelijk van de hoeveelheid water zullen we wel nog stukken van het parkoer moeten aanpassen en/of weglaten. Hierdoor kan het zijn dat stukken verharding wat stijgen. Wij gaan er echter vanuit dat onze deelnemers liever een stukje over de weg rijden dan te moeten ploeteren door het echte slijk of zwemmen in het water.
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

Bericht door petruske »

alhoewel er zekers modder en slijk moet zijn ,is ten slotte toch winter of niet,en watjes zijn we ook niet
groetjes
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Bericht door mallybiky »

petruske schreef:alhoewel er zekers modder en slijk moet zijn ,is ten slotte toch winter of niet,en watjes zijn we ook niet
groetjes
Gelukkig dat meningen verschillen anders zou het saai worden.
Plaats reactie