Za 17/12/2011 Stabroek :: Nightbike :: 5E Bike Nightride

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Glee
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 03 apr 2011 22:54
Rijdt met: X-trail SAVE 5.0 - BeOne Team -Canyon Nerve AL 29-9.9 SL - Giant Defy composite

Bericht door Glee »

Twas leuk maar zwaar :) mijn kuitjes doen er nog zeer van.
Los door die grote plassen , dat was da max, alleen, die laatste plas was wel extra diep :)
Goed georganiseerde toch, en nog eens nen mercie aan de seingevers, ge moet maar goesting hebben daar zo een paar uur in de kou te staan.
Oja fotograaf aan bevoorrading heeft ook goed zijn best gedaan he :)

Seffens op't gemakske velo wat kuisen en ja......nief remblokjes steken he, er zit niks meer op :)
Gebruikersavatar
nightmare
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: za 11 sep 2010 14:27
Rijdt met: trek8500

Bericht door nightmare »

Bangelijke nachtrit...genoten van de eerste tot de laatste kilometer O:) Deze tocht staat voortaan ook in de lijst van "zeker rijden***"Ik heb nog maar zelden zoveel modder en water op één toertocht tegengekomen. De organisatie heeft hier wel bewezen dat je een tt in elkaar kan knutselen met een zéér beperkt aantal km verharde wegen...(je moet natuurlijk ook wel het geluk hebben om in/tegen een zeer bosrijk gebied te liggen natuurlijk).Bepijling was goed, bevoorrading was goed, zeker een dikke pluim voor de seingevers, veel waarshuwingsborden, en een mooi parcour, afspuitstand voorzien... Het jenever standje had best ook iets :roll: chapeau voor de organisatie =D> =D> =D> Tot volgend jaar!!!
Gebruikersavatar
wardje
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 08 jun 2009 11:46
Rijdt met: scot spark 920 / 2019

thanks buddys

Bericht door wardje »

:-D wat we jaren , verwend zijn geweest met sneeuw en vorst , waren nu toch alle hemelsluizen opengegaan , die tip dat er wel enige diepe plassen stonden hadden wij toch onderschat #-o , was bijna een olympisch bad lol ,,, :lol: zoals reeds vermeld eesrte stuk was echt vettig ...prettig ..mmm #-o ... 2 stuk was echt toppie .. lag misschien aan de glhuwein .. :drunk: ,, een mooie afterparty , met vielen dank aan , berrys, buddys en cadjes.... see you :bounce: =D> =D> =D>
Trotsebelg
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: ma 24 mar 2008 20:59
Rijdt met: Merida...

Bericht door Trotsebelg »

Allen bedankt alvast om te luisteren en te stoppen aan de oversteek als we dat vragen :). Anders had k goe van mene tak gemaakt ;-). Stond namelijk aan staford (met die flashlichtjes)...
Kpeins wel da sommigen dachten dat het controle was want heb er wel wat zien omdraaien :).

Zijn net pijltjes gaan ophalen en heb dan voor eerste keer stuk na antitankgrachtje (dat zen eigen wilt uitbreiden door enkele plasjes bij te kweken) gezien en heb toch diep respect voor alle mensen die van 1ste km tot laatste km het hebben gereden. Denk niet dat het simpel was :).

Ook wil ik even melden dat bij opruiming van pijlen paar dingen zijn gevonden (details worden later vrijgegeven aangezien ik auto nog moet uitladen en de merken niet ken)
- Gewone bril (dacht rechthoekige glaasjes... zal sebiet wel updaten(geen fietsbril).
- Plastic zakje met muts erin (meer details later)
- Handschoenen (in café zelf) (details volgen later ... merk etc..)

Indien er nog mensen iets kwijt zijn moet ik u alvast mijn excuses aanbieden dat ik het niet heb zien liggen :(.

De eigenaars van die verloren spullen kunnen zich altijd tot mij wenden via privébericht. Na 1 maand geef ik het aan spullenhulp :p...

Tot hoors en alvast allen bedankt!

Ah Ward : Happy birthday... Khoop dat ge ervan hebt genoten :).

Mvg,

Leslie
vttentoertoxhten
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 18 dec 2011 19:23
Rijdt met: Koga

Verslag en foto's

Bericht door vttentoertoxhten »

Kijk hier voor een verslag en foto's

http://vtttoertochten.wordpress.com/
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Re: Verslag en foto's

Bericht door bartike »

vttentoertoxhten schreef:Kijk hier voor een verslag en foto's

http://vtttoertochten.wordpress.com/
skoon foto's!
Trotsebelg
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: ma 24 mar 2008 20:59
Rijdt met: Merida...

Bericht door Trotsebelg »

petruske schreef:mooie maar waterachtige toer een keer mis gereden met nog enkele andere biker bij het uitkomen va n dat bos door dat kleine poortje ,daar moeste we schijn recht en wij zijn rechtdoor gereden maar de rest alles in orde,vondt de tochten met sneeuw eigelijk toch mooier maartja e
groetjes en tot volgende maal
petruske
We hebben gemerkt bij opruimen van de pijlen dat daar net een pijl gewoon in 2 gebroken was die aanwees dat je naar rechts moest. Is het iemand die het grappig vondt of is het een geval van overmacht... dat zal een raadsel blijven! Onze excuses!
vttentoertoxhten schreef:Kijk hier voor een verslag en foto's

http://vtttoertochten.wordpress.com/
Dank voor de mooie foto's!!!


En allen bedankt voor de leuke reacties!

Update op verloren zaken komt nog (nog steeds niet kunnen opruimen... zondag koopdag moeten doen... verplichtingen he :) )
Gebruikersavatar
peerke1967
Mountainbiker
Berichten: 312
Lid geworden op: di 30 okt 2007 18:45
Rijdt met: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Bericht door peerke1967 »

Ik ben ook iets kwijt.
Mijn goede benen :-D :-D :-D
Gisteren ook deze schitterende tocht gereden en eigenlijk hou ik wel van dat stoempwerk.Al stond het water met momenten aan mijn knieën.(ben wel ma kort van stuk).Lekkere gluhwijn, prima organisatie, wa wil een mens nog meer.
Gelukkig was er een bikewash want ik wou dus vandaag zondag ook nog gaan rijden. Nog een jeneverke gedronken bij de "miss" althans ik neem aan da ze da was. Nog wa drankjes in de papagaai en dan voldaan naar huis.Nieuw remblokjes gestoken, een douchke en om 2 u mijn betteke in.
6.30u weer op om dan aan den volgende tocht te beginnen.
Nen biker moet wa over hebben voor zijn hobby hé.
Alleen spijtig voor de organisatie dat er niet meer volk was.
See you all next year =D> =D> =D>
bikerwim
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: do 28 okt 2010 08:35
Rijdt met: TREK Top Fuel 8

Bericht door bikerwim »

Idd serieus stoempwerk !!
Was m'n eerste nightride, maar zeker niet m'n laatste.
Organisatie goed : bepijling, seingevers, bevoorrading (met gluhwein)...

Voor herhaling vatbaar.
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Bericht door StrammerMax »

Enkele links met foto's van de nightride:
mgfoto (op het Nederlandse forum) schreef:Voor de foto's van de Nightride kun je hier kijken (gratis voor webgebruik te downloaden)
https://picasaweb.google.com/1032598586 ... deStabroek#

Om allerlei vergrotingen en veel meer, kijk hier
http://www.oypo.nl/guy

Voor een verslag van de tocht, kijk hier
http://vtttoertochten.wordpress.com/
leov (op het Nederlandse forum) schreef:En mijn shots van een compact camera zijn allen goed voor kunst studenten die nog iets vaags zoeken:
maar de eerste twee zijn van het uitzetten...
http://leov.pinkbike.com/album/nachtrit-papegaaien/

Een Papegaai in actie: http://www.pinkbike.com/photo/7500767/
Met dank aan LeoV van de Nederlandse Mellowbikers uit Bergen-op-Zoom die op zaterdag mee is komen helpen pijlen hangen!

Topic van de vijfde bike nightride "De Papegaai" op het Nederlandse forum: klik hier!

Dank aan de 145 bikers die de koude en het nat getrotseerd hebben om onze tocht te rijden. De rijders van De Jachthoorn uit Lichtaart heb ik aan de inschrijving gezien, een eenzame rijder van De Slijkfretters uit Westerlo die zijn clubnaam eer kwam aandoen, een delegatie van De Mellowbikers uit Bergen-op-Zoom was present onder leiding van hun voorzitter Oddlaw, de CAD- en Blackberry-Mobistar-mannen uit onze streek, patje2 en jinba ittai kwamen regelrecht van de nachttoer in Eindhoven naar hier en zijn als laatsten vertrokken omstreeks 21.00 u, ...

Spijtig genoeg kregen we dit jaar geen sneeuw gesponsord van hierboven! Met dank aan onze vrijwilligers, Papegaaien en Papegaaiinnen die de oversteken bemand hebben bij nat en koude, de helpers aan de inschrijving, aan de bevoorrading en bikeparking, de uitpijlers. Dank aan Friesland-Campina voor de drankjes bij de stop en aan een plaatselijke sponsor voor het lekkers bij de bevoorrading.

Wij hebben tijdens het afpijlen op zaterdag koude hagel over ons uitgestort gekregen. Gelukkig bleef het 's avonds "droog", althans boven het middel! :lol: Het was de zondagochtend tijdens het weghalen van de pijlen ook bitter koud! Pas dan heb ik volledig kunnen zien wat wij jullie hebben aangedaan! Want bij het betreden van een bos in Berendrecht moest je door twee diepe beken, er was geen alternatief! De rest van de zondag met koude tenen moeten doorbrengen! En veel werk gehad om fiets en kleren weer toonbaar te maken! Zelfs de weggenomen pijlen heb ik moeten afwassen! De toer vanuit Ossendrecht op zondag liep voor een stukje over ons parcours.

Heeft er iemand aan de bikewash / bikeparking een fietsbril gevonden? Een biker was daar zijn bril vergeten en toen hij terugkeerde lag hij niet meer op de plek waar hij was achtergelaten. Misschien kan de bril via deze weg terug bij de eigenaar terechtkomen!

Afbeelding
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * Winterkalender West-Brabant en Noorderkempen 2011-12 * ???
Plaats reactie