Zo 08/01/2012 Zeebrugge :: Safari Tour IV

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
SafariChris
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 20:28
Rijdt met: Kan ik niet missen

Bericht door SafariChris »

Bikermike schreef:Het zal leuk worden met al het water dat er vandaag uit de hemel gevallen is. Donderdag meest waarschijnlijk nog eens van hetzelfde....
...en vrijdag, zaterdag en zondag wisselvallig en 8) zon!
Gebruikersavatar
ridleybiker
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 17 dec 2007 22:41
Rijdt met: Cube Reaction C62

Bericht door ridleybiker »

Ook de zeevogels uit De Haan komen langs! Vorig jaar serieus geploeterd, ik hoop dat het deze keer wat beter gaat zijn, al zitten de weergoden niet direct mee.
Vorige zaterdag ook enkele safari riders op onze tocht gezien,dus het minste wat we kunnen doen is ook bij jullie eens langskomen.
Tot zondag!! :lol: :lol:
wiene
Mountainbiker
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 12:17
Rijdt met: Ridley Trailfire

Bericht door wiene »

:-) eerste deelname, en dat op m'n 50e verjaardag, hopelijk toch nog beetje berijdbaar na de voorbije en toekomstige regen, daags ervoor nog klein feestje, de beentjes zullen nog beetje :drunk: :drunk: zijn #-o
BERT 123
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 03 jan 2012 16:43
Rijdt met: bianchi 4600 kuma

Bericht door BERT 123 »

Als beginnend MTB-er sta ik te springen om in Zeebrugge te starten. Hopelijk een droge rit. Weet er iemand de juiste afstand van de kortste rit?
Gebruikersavatar
beuk
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: za 04 apr 2009 14:40
Rijdt met: orbea lanza compair '09

Bericht door beuk »

Hopelijk blijft het nu goed waaien en geen regen meer en tegen zondag dan niet te veel wind want denk dat het anders zwaar zal worden.
Vorig jaar de modder en denk dit jaar weer als er een man of 500 voor je gepasseerd is en dan de wind erbij maar we komen zeker af. Altijd op mijn lijstje omdat ik hem zo plezant vindt.
berendrieske
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: za 29 dec 2007 19:14
Rijdt met: alpeo

Bericht door berendrieske »

beuk schreef:Hopelijk blijft het nu goed waaien en geen regen meer en tegen zondag dan niet te veel wind want denk dat het anders zwaar zal worden.
Vorig jaar de modder en denk dit jaar weer als er een man of 500 voor je gepasseerd is en dan de wind erbij maar we komen zeker af. Altijd op mijn lijstje omdat ik hem zo plezant vindt.
ik vind" " dit ook een echte aanrader, die mannen zouden de achterhaven vol leggen met blauwe matten om maar geen natte poten te krijgen =P~
Gebruikersavatar
Pro-bikertje
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:03
Rijdt met: Specialized Epic HT

Bericht door Pro-bikertje »

SafariChris schreef:Strand of duinenpad (eenmalige doorgang!) van Blankenberge naar Zeebrugge.
Rugwind is alvast besteld #-o



Wil dit zeggen dat de toer dit jaar in de omgekeerde richting is, of was dit vorig jaar ook al zo?
Ik was er toen helaas niet bij wegens ziekte.
Anders al alle editie's gereden.
Dit is een :bounce: SUPER :bounce: ritje.

Het enige minpuntje aan deze rit is dat 'ik' de grote toer net iets te lang vindt op zo'n lastig (mooi) parcour.

Tot zondag, de 'Pro-Bikers' uit Dudzele
Gebruikersavatar
SafariChris
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 20:28
Rijdt met: Kan ik niet missen

Bericht door SafariChris »

Door de weersomstandigheden hebben we het parcours aangepast:
In de achterhaven ligt er een zone loodzwaar bij. We laten het voorlopig nog open en geven aan jullie de keuze om die al dan niet te rijden, maar als het nog met bakken uit de hemel blijft vallen sluiten we het volledig af! Net achter de 1e bevoorrading kunnen jullie kiezen tussen "50km" en "55km zwaar". In die extra lus zitten 2 offroad zones, het gaat vooral over zone 16.
Ik zeg niet dat jullie met droge voeten zullen thuiskomen, maar we hebben onze les geleerd uit de vorige editie en zo is alles berijdbaar!
Jullie kunnen dus kiezen uit 3 afstanden: 35km - 50km - 55km
Laatst gewijzigd door SafariChris op do 05 jan 2012 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SafariChris
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 20:28
Rijdt met: Kan ik niet missen

Bericht door SafariChris »

Pro-bikertje schreef:
SafariChris schreef:Strand of duinenpad (eenmalige doorgang!) van Blankenberge naar Zeebrugge.
Rugwind is alvast besteld #-o



Wil dit zeggen dat de toer dit jaar in de omgekeerde richting is, of was dit vorig jaar ook al zo?
Zelfde richting als vorig jaar, met het strand of duinenpad op het einde
safari rider jerry
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: za 10 mei 2008 19:10
Rijdt met: CUBE LTD RACE
Contacteer:

Bericht door safari rider jerry »

!!!!!!!!!!!!!!!

zoals je kan lezen is het parcours aangepast. na de hevige regenval de laatste dagen hebben wij besloten om een extra splitsing te voorzien op de 55 km , zodat je de rit kan inkorten tot 50 km. de +/- 5 km extra is wel bepijlt en voorzien van de nodige waarschuwingsborden , maar toch zwaar met slijk en water. zaterdag morgen nog een laatste test doen met de bike's om te zien of we de extra lus er niet volledig uitlaten als het echt niet te doen is. de zware passage bij " den boer " hebben we er na vorig jaar uitgehaald. :oops: voor de veiligheid en materiaal van de deelnemers.
het doem-scenario van vorig jaar herhaald zich ........regen tot op de allerlaatste dag ! de parcoursbouwers zijn al de hele week bezig , door regen en wind , om het parcours te verbeteren , aan te passen en zoveel mogelijk watervrij te maken voor Jullie . tegen deze mensen zeg ik dank en doe ik mijn hoedje af =D> . andere clubs die ook winter-vtt's organiseren kunnen dat zeker beamen !
als kleine club met een 15 tal leden is het moeilijk om zo iets op touw te zetten. wij hebben geen vaste of bloso mtb routes in de buurt om gebruik van te maken. iedere meter off-road moeten wij zelf berijdbaar maken voor de deelnemers. :-?

is er nu veel of weinig volk zondag op onze vtt , ik weet dat iedere lid , seingever of vrijwillige helper zich voor 200% heeft ingezet om Jullie een mooie rit aan te bieden =D> =D> =D>

de rit passeert terug aan de herdersbrug en is in dezelfde richting zoals vorig jaar met het strand of duinenpad op het laatst. de kleine toer gaat niet via het strand of duinenpad , maar passeert wel de 2 bevoorradingsposten.


Jerry Vanden Broele
voorzitter safari riders
Plaats reactie