Zo 18/12/2011 Knokke-Heist :: Wacky tt Knokke-Heist

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Bahamontes Wacky racer
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: do 30 mar 2006 20:04
Rijdt met: Scott Scale 20 & Viper
Contacteer:

18/12/2011 - Wacky Toertocht Knokke-Heist

Bericht door Bahamontes Wacky racer »

Mountainbikeclub De Wacky Racers uit Knokke-Heist organiseert na de twee voorgaande sneeuwedities op 18 december 2011 een toertocht met een ruim en gevarieerd aanbod aan genummerde mountainbikepaden.
Er is keuze tussen afstanden van 25, 42 en 55km.

U wordt verwelkomd aan de grote sportzaal, De Molenhoek in Westkapelle tussen 8u30 en 12u.

Er is een bewaakt bikepark voorzien en na de inschrijving krijgt u een noodnummer en een bonnetje voor de gratis soep.

Als opwarmer hebben we het BMX-parcours aan de Molenhoek en een kronkelende passage doorheen een weiland waarbij u vervolgens wordt geleid langs het asfalt door de Westkapelse wijken tot aan de tweede offroadpassage (boereslag). Na een stevige veldwegstrook langs de jaagpaden begint het dijkenfestival dat doorloopt tot bij onze noorderburen. Daar kunnen de batterijen terug worden opgeladen aan de eerste bevoorrading. We doorkruisen vervolgends de mooie veldwegen van de Zeeuws-Vlaamse dorpen Ter Hofstede en Retranchement tot aan Cadzand. Langs de kuststrook gaat het nu op en neer dwars door de duinen en wordt u getrakteerd op een magnifiek zicht op de Noordzee en het Zwin. We biken dan terug de grens over en komt u aan de tweede bevoorrading gelegen op de parking van Natuurreservaat het Zwin.

Goed uitblazen want dan komt een stevige offroadpassage. Wat erna volgt, is een uniek stuk doorheen het Koningsbos en Blinckaertbos in "Het Zoute". De technische capaciteiten worden hier op de proef gesteld. Na deze waanzinnige strook rijden we naar de oude Ceuveldijk waarbij de plaatselijke landbouwers hun afsluiting speciaal open deden voor deze TT en kronkelt de tocht zich naar de veldwegen rond De Put van De Cloedt. Nog eventjes uitbollen en de thuisbasis van de Wacky’s is terug in zicht.

Aan de aankomst is een ruime bikewash voorzien en de mogelijkheid om een warme douche te nemen in het nieuw sportcomplex. In de sportzaal wordt u nog uitgenodigd tot een gezellige après-bike samen met de Wacky’s en de andere bikersvrienden.

We wensen jullie alvast veel bikeplezier toe.

Tot de 18de december!!!
Gebruikersavatar
Brugse Racer
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 14 jul 2011 14:55
Rijdt met: Cube Reaction GTC Pro 27.5
Contacteer:

Bericht door Brugse Racer »

Zoals beloofd zullen wij aanwezig zijn met de Brugse delegatie :P
Gebruikersavatar
geertje
Kerstman
Berichten: 697
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 18:24
Rijdt met: Flanders accent

Bericht door geertje »

Na 2 jaar geleden een terechte afgelasting, vorig jaar toch doorgegaan in een wit landschap kunnen we hem dit jaar rijden in normale omstandigheden. Of is wit een normale omstandigheid in Knokke Heist???
Ik zal er in ieder geval aanwezig zijn.

Grtn

geertje :wink:
Gebruikersavatar
leffingenoartje
Kerstman
Berichten: 795
Lid geworden op: ma 21 okt 2002 20:24
Rijdt met: Thompson mash 5 en cube reaction 2010
Contacteer:

Bericht door leffingenoartje »

Hopelijk kunnen we dit jaar eens genieten van jullie tocht zonder sneeuwtoestanden. :(

Na 2 jaar forfait zouden we er dit jaar er graag eens bijzijn =D>

Laat het verder winter zomeren en de choufkes zijn er klaar voor =D>

:wink:
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

leffingenoartje schreef:Hopelijk kunnen we dit jaar eens genieten van jullie tocht zonder sneeuwtoestanden. :(

Na 2 jaar forfait zouden we er dit jaar er graag eens bijzijn =D>

Laat het verder winter zomeren en de choufkes zijn er klaar voor =D>

:wink:
:bounce: ik ook :bounce:
Gebruikersavatar
Vincent199
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 24 jan 2010 00:52
Rijdt met: Rocky Mountain Vertex 950 RSL

Bericht door Vincent199 »

:bounce:

Shot, allen daarheen :-D
Bikermike
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: do 03 mar 2011 22:57
Rijdt met: Bulls Pro Racer

Bericht door Bikermike »

Deze van mijn geboorteplaats mag ik niet missen :wink: :wink:
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Bericht door i-Mac »

Ik doe er deze keer alles aan om af te zakken naar de oostkust. Wel voor een rustige rit, want 's avonds een feestje gaan bouwen in de Trix. Sabaton!!!!
Gebruikersavatar
henkieboy
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 14 nov 2007 23:06
Rijdt met: orbea satelite , cannondale scalpel

Bericht door henkieboy »

i-Mac schreef:Ik doe er deze keer alles aan om af te zakken naar de oostkust. Wel voor een rustige rit, want 's avonds een feestje gaan bouwen in de Trix. Sabaton!!!!
(o) primo victoria (o)

Zal voor den eerste keer hier ook aanwezig zijn
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Als ik het goed begrijp zit in deze tocht GEEN strand? Indien dat zo is wordt dit de doop van mijn nieuwe mtb. Als er wel strand in zit zal mijn oude een week langer dienst doen :wink:
Plaats reactie