Zo 20/11/2011 Roosdaal :: WOLFKENS VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Raffie
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: di 12 okt 2004 20:43
Rijdt met: Een frame op wielen

Bericht door Raffie »

de eerste reeks (270 pics) staan erop.
go - go - go :bounce:
Raffie
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: di 12 okt 2004 20:43
Rijdt met: Een frame op wielen

Bericht door Raffie »

tweede reeks (van KlippelSan) is een feit ....

smurf snel naar http://www.dewolfkens.be en downloaden die foto's
't is gratis bovendien !
Becky Bike
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: do 11 mar 2010 18:24
Rijdt met: Trek 9.7

Bericht door Becky Bike »

cat woman schreef:'t Is opvallend dat er velen gaan mtb-en om hun buikje goed rond te kunnen eten. Daar heb ik van de 12 jaren die ik gemounainbiked heb, nog nooit om gegeven. Bij de een is 't overvloediger dan bij de ander, maar dat is volgens mij onbelangrijk als je van mtb houdt ! Kom geef toe, al bij al is het dit seizoen al een waar festijn geweest om te mtb-en, niemand roept om moddertoestanden zoals Sven Nys ze graag heeft in het veldrijden. In ieder geval iedereen enorm bedankt voor de massale opkomst :bounce: :bounce:
@ catwomen: 't verbaast me ook vaak als ik de commentaar op toertochten lees, dat mensen kritiek hebben op de bevoorrading. Het lijkt wel alsof sommigen daar het meeste belang aan hechten: 's ochtends niet ontbijten en dan op een TT hun buikje willen rondeten en tegelijk ook al een middagmaal willen uitsparen. Beetje water/frisdrank en wafels vind ik persoonlijk voldoende; t gaat tenslotte om het MTB-en.

anderen klagen dan weer over het feit dat ze niet kunnen doorvlammen omdat minder snelle bikers hen "hinderen". Vergeet niet dat iedereen heeft betaald en dus evenveel recht heeft om gebruik te maken van het parcours. Als ik merk dat er een snellere biker achter me rijd, ga ik aan de kant vanzodra het kan (in de meeste gevallen krijg je dan wel een "dank u"). Als ik zelf in het wiel rij van iemand die minder snel rijdt, wacht ik geduldig tot op het moment ik hem/haar voorbij kan. Ik begin zeker niet te roepen zoals wel eens gebeurt. Beetje hoffelijkheid en een bedankje maakt de rit zoveel toffer. Bikers die volledig ongehinderd willen MTBen, doen beter niet mee aan tt's.

nog anderen hebben vaak kritiek op parcours (te veel asfalt, te weinig off-road, ...); van de meeste tt's vind je op internet een goede beschrijving met hoogtemeters, percentage off-road en dergelijke. Je weet dus waaraan je je ongeveer kan verwachten. Als de beschrijving je niet aanstaat, kies je best een andere tt of ga je trainen op een parcours dat meer aansluit bij je verwachtingen. Niet teveel kritiek dus op de organisatoren die vaak enorme inspanningen leveren zodat wij onze geliefde sport kunnen beoefenen.

Roosdaal was mijn 26e toertocht waaraan ik in 2011 deelnam en ik moet zeggen dat ik me op iedere tocht heel goed geamuseerd heb. Elke tocht is weer anders en dat maakt het net zo tof ! Bedankt aan alle tt-organisatoren, zij geven ons de kans om -ieder op zijn niveau - van deze toffe sport te genieten !! =D>
scallex
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 16:05

Bericht door scallex »

toffe rit tout court ! genoten mijn gedacht !
den apres hield 6 leffes in en de fietsrit naar huis - Halle - deed pijn na deze overvloed ... wazzekik content dak thuis was !!!
genoten van de rit, t zonneke en de bank buiten achteraf !!
Gebruikersavatar
CBo
Mountainbiker
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 01 nov 2010 21:48
Rijdt met: Pilot

Bericht door CBo »

We hebben gisteren van elke 46 km genoten. 't Was een leuk toerke, mooi georganiseerd. Redelijk veel asfalt, maar in tegenstelling tot de tocht van Geraardsbergen, vond ik het hier niet erg, het waren singeltrackjes met allerhande hellingen en bochten. Kon best wel uitdagend zijn. Daar we nogal laat vertrokken zijn, hebben we weinig volk gezien en nergens echt moeten aanschuiven. Maar algemeen, mooie tocht en mooi weer geeft altijd veel volk :p Den Après was ook goed. Goed in't zonneke van een lekkere Leffe genieten. Volgend jaar zie je me terug! :)
Gebruikersavatar
Skepperken
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 11 feb 2011 12:10
Rijdt met: Cube LTD Pro'11
Contacteer:

Bericht door Skepperken »

Becky Bike schreef:@ catwomen: 't verbaast me ook vaak als ik de commentaar op toertochten lees, dat mensen kritiek hebben op de bevoorrading. Het lijkt wel alsof sommigen daar het meeste belang aan hechten: 's ochtends niet ontbijten en dan op een TT hun buikje willen rondeten en tegelijk ook al een middagmaal willen uitsparen. Beetje water/frisdrank en wafels vind ik persoonlijk voldoende; t gaat tenslotte om het MTB-en.

anderen klagen dan weer over het feit dat ze niet kunnen doorvlammen omdat minder snelle bikers hen "hinderen". Vergeet niet dat iedereen heeft betaald en dus evenveel recht heeft om gebruik te maken van het parcours. Als ik merk dat er een snellere biker achter me rijd, ga ik aan de kant vanzodra het kan (in de meeste gevallen krijg je dan wel een "dank u"). Als ik zelf in het wiel rij van iemand die minder snel rijdt, wacht ik geduldig tot op het moment ik hem/haar voorbij kan. Ik begin zeker niet te roepen zoals wel eens gebeurt. Beetje hoffelijkheid en een bedankje maakt de rit zoveel toffer. Bikers die volledig ongehinderd willen MTBen, doen beter niet mee aan tt's.

nog anderen hebben vaak kritiek op parcours (te veel asfalt, te weinig off-road, ...); van de meeste tt's vind je op internet een goede beschrijving met hoogtemeters, percentage off-road en dergelijke. Je weet dus waaraan je je ongeveer kan verwachten. Als de beschrijving je niet aanstaat, kies je best een andere tt of ga je trainen op een parcours dat meer aansluit bij je verwachtingen. Niet teveel kritiek dus op de organisatoren die vaak enorme inspanningen leveren zodat wij onze geliefde sport kunnen beoefenen.

Roosdaal was mijn 26e toertocht waaraan ik in 2011 deelnam en ik moet zeggen dat ik me op iedere tocht heel goed geamuseerd heb. Elke tocht is weer anders en dat maakt het net zo tof ! Bedankt aan alle tt-organisatoren, zij geven ons de kans om -ieder op zijn niveau - van deze toffe sport te genieten !! =D>
Amen to that! =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Moorwroeter
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: za 11 dec 2010 23:24
Rijdt met: Cannondale Scalpel 29er
Contacteer:

Bericht door Moorwroeter »

Proficiat mannen met jullie organisatie.
Elk jaar staat Roosdaal op mijn programma en ook dit jaar enorm genoten, zeker nu het weer zo goed was.
Zoals je kan lezen in alle reacties is het moeilijk om voor iedereen goed te doen.
En ja het klopt, bevoorrading was blijkbaar onvoldoende dit jaar, echter is de eerste dat ik het bij jullie meemaak. Een beetje verschoten van het vele volk en voor tzelfde geld eten de wolfkens nog weken fruitpap.
Ik zou zeggen, niet teveel veranderen aan het parcour, het is een klassieker aan het worden.
Anderzijds, ook daar zijn geen garanties meer voor, kijk maar naar de ronde...
Gebruikersavatar
Moorwroeter
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: za 11 dec 2010 23:24
Rijdt met: Cannondale Scalpel 29er
Contacteer:

Ik zou het niet anders willen zeggen! Becky Bike rules!

Bericht door Moorwroeter »

Skepperken schreef:
Becky Bike schreef:@ catwomen: 't verbaast me ook vaak als ik de commentaar op toertochten lees, dat mensen kritiek hebben op de bevoorrading. Het lijkt wel alsof sommigen daar het meeste belang aan hechten: 's ochtends niet ontbijten en dan op een TT hun buikje willen rondeten en tegelijk ook al een middagmaal willen uitsparen. Beetje water/frisdrank en wafels vind ik persoonlijk voldoende; t gaat tenslotte om het MTB-en.

anderen klagen dan weer over het feit dat ze niet kunnen doorvlammen omdat minder snelle bikers hen "hinderen". Vergeet niet dat iedereen heeft betaald en dus evenveel recht heeft om gebruik te maken van het parcours. Als ik merk dat er een snellere biker achter me rijd, ga ik aan de kant vanzodra het kan (in de meeste gevallen krijg je dan wel een "dank u"). Als ik zelf in het wiel rij van iemand die minder snel rijdt, wacht ik geduldig tot op het moment ik hem/haar voorbij kan. Ik begin zeker niet te roepen zoals wel eens gebeurt. Beetje hoffelijkheid en een bedankje maakt de rit zoveel toffer. Bikers die volledig ongehinderd willen MTBen, doen beter niet mee aan tt's.

nog anderen hebben vaak kritiek op parcours (te veel asfalt, te weinig off-road, ...); van de meeste tt's vind je op internet een goede beschrijving met hoogtemeters, percentage off-road en dergelijke. Je weet dus waaraan je je ongeveer kan verwachten. Als de beschrijving je niet aanstaat, kies je best een andere tt of ga je trainen op een parcours dat meer aansluit bij je verwachtingen. Niet teveel kritiek dus op de organisatoren die vaak enorme inspanningen leveren zodat wij onze geliefde sport kunnen beoefenen.

Roosdaal was mijn 26e toertocht waaraan ik in 2011 deelnam en ik moet zeggen dat ik me op iedere tocht heel goed geamuseerd heb. Elke tocht is weer anders en dat maakt het net zo tof ! Bedankt aan alle tt-organisatoren, zij geven ons de kans om -ieder op zijn niveau - van deze toffe sport te genieten !! =D>
Amen to that! =D> =D> =D>
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Bericht door 5peedy »

Becky Bike schreef:
@ catwomen: 't verbaast me ook vaak als ik de commentaar op toertochten lees, dat mensen kritiek hebben op de bevoorrading. Het lijkt wel alsof sommigen daar het meeste belang aan hechten: 's ochtends niet ontbijten en dan op een TT hun buikje willen rondeten en tegelijk ook al een middagmaal willen uitsparen. Beetje water/frisdrank en wafels vind ik persoonlijk voldoende; t gaat tenslotte om het MTB-en.
Je hebt toch het recht dit hier te vermelden als het zo is. Dat is ook een interessant geheugensteuntje als je het jaar nadien eens terug bladert naar de vorige editie. Dat een organisatie veel meer volk krijgt dan verwacht, is voor mij dan ook een begrijpelijk excuus. Zo zorgt het droge najaar momenteel voor wekelijkse overrompelingen. Voor koeken kan je soms afspraken maken met supermarkten om niet gebruikte verpakkingen terug te nemen. Maar voor fruit is dit moeilijker denk ik.

Goede bevoorradingen zijn voor mij een mooi pluspunt bij een organisatie. Zeker als ik wat langere tochten rijd, vind ik het belangrijk goed te kunnen bijtanken. Verder heb ik ook zelf altijd wat extra mee, voor het geval de spreiding minder is of er niet veel keus meer is, vanwege bijvoorbeeld een late start. Energierepen en drankjes zijn echter totaal niet aan mij besteed.

Het belangrijkste blijft voor mij nog altijd het parcours.
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

Becky Bike schreef:
cat woman schreef:'t Is opvallend dat er velen gaan mtb-en om hun buikje goed rond te kunnen eten. Daar heb ik van de 12 jaren die ik gemounainbiked heb, nog nooit om gegeven. Bij de een is 't overvloediger dan bij de ander, maar dat is volgens mij onbelangrijk als je van mtb houdt ! Kom geef toe, al bij al is het dit seizoen al een waar festijn geweest om te mtb-en, niemand roept om moddertoestanden zoals Sven Nys ze graag heeft in het veldrijden. In ieder geval iedereen enorm bedankt voor de massale opkomst :bounce: :bounce:
@ catwomen: 't verbaast me ook vaak als ik de commentaar op toertochten lees, dat mensen kritiek hebben op de bevoorrading. Het lijkt wel alsof sommigen daar het meeste belang aan hechten: 's ochtends niet ontbijten en dan op een TT hun buikje willen rondeten en tegelijk ook al een middagmaal willen uitsparen. Beetje water/frisdrank en wafels vind ik persoonlijk voldoende; t gaat tenslotte om het MTB-en.

anderen klagen dan weer over het feit dat ze niet kunnen doorvlammen omdat minder snelle bikers hen "hinderen". Vergeet niet dat iedereen heeft betaald en dus evenveel recht heeft om gebruik te maken van het parcours. Als ik merk dat er een snellere biker achter me rijd, ga ik aan de kant vanzodra het kan (in de meeste gevallen krijg je dan wel een "dank u"). Als ik zelf in het wiel rij van iemand die minder snel rijdt, wacht ik geduldig tot op het moment ik hem/haar voorbij kan. Ik begin zeker niet te roepen zoals wel eens gebeurt. Beetje hoffelijkheid en een bedankje maakt de rit zoveel toffer. Bikers die volledig ongehinderd willen MTBen, doen beter niet mee aan tt's.

nog anderen hebben vaak kritiek op parcours (te veel asfalt, te weinig off-road, ...); van de meeste tt's vind je op internet een goede beschrijving met hoogtemeters, percentage off-road en dergelijke. Je weet dus waaraan je je ongeveer kan verwachten. Als de beschrijving je niet aanstaat, kies je best een andere tt of ga je trainen op een parcours dat meer aansluit bij je verwachtingen. Niet teveel kritiek dus op de organisatoren die vaak enorme inspanningen leveren zodat wij onze geliefde sport kunnen beoefenen.

Roosdaal was mijn 26e toertocht waaraan ik in 2011 deelnam en ik moet zeggen dat ik me op iedere tocht heel goed geamuseerd heb. Elke tocht is weer anders en dat maakt het net zo tof ! Bedankt aan alle tt-organisatoren, zij geven ons de kans om -ieder op zijn niveau - van deze toffe sport te genieten !! =D>
+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1
Gij lijkt mij nen toffen met de juiste ingesteldheid. Met u wil ik wel eens een ritje rijden!!
Plaats reactie