Vr 11/11/2011 Oostmalle :: 40858

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Bericht door Speedy G. »

Net antwoord gehad op mijn mail naar de organisatie dat het parcours licht gewijzigd is tov verleden jaar maar de bevoorrading is nog altijd op dezelfde plaats.
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Bericht door Speedy G. »

Heb net het parcours per pdf ontvangen en ze spreken daar van een 30-40 en 50km en niet meer de gevaarlijke kruising op de Lilse Bergen.

Track ziet er quasi hetzelfde uit zoals LTee gepost heeft alleen hebben ze nu nog een uitloper ten zuiden van de E34 om de 50km te maken.
Gebruikersavatar
Familiebiker
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 04 feb 2011 18:51
Rijdt met: Trek 8000, Cyclo Flanders

Bericht door Familiebiker »

Mtbt De Jachthoorn zal met een groep afkomen. :-D

http://www.mtbtdejachthoorn.be/
nen biker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2009 08:55
Rijdt met: veel te zwaar

Bericht door nen biker »

Korte omschrijving van de tocht, start zoals steeds over verhard en dan door een veldspoor richting Vlimmeren en na wat verhard en een stuk veldweg passeren we het kerkhof van Vlimmeren.Dan weer verhard om rechts af te draaien richting rode toer BLOSO die we volgen tot bevoorrading en dan buigen we af richting Zand en Moereind Wechelderzande om zo via enkele dreven op Blommerschot aan te komen en van daaruit richting Salphen en aankomst. Toch nogal veel verhard en er dicht tegen aanleunende dreven.
Succes aan iedereen die naar Oostmalle afzakt.
nen biker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2009 08:55
Rijdt met: veel te zwaar

Bericht door nen biker »

@ LTee: op de baan Lille -Wechelderzande kan je inpikken, +- 300m voorbij de brug naar links. Succes
Kagge
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: di 18 apr 2006 22:16
Rijdt met: Merida Team issue 26

Bericht door Kagge »

Gaat het ook over de bultjes van het militair domain?
Gebruikersavatar
drikkie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: zo 25 okt 2009 14:41
Rijdt met: Cube Reaction 2016 + Cube LTD Race 2012

Bericht door drikkie »

Weeral prachtig weertje om een toertochtje te rijden :lol:

Dit was 2 jaar geleden men allereerste toertocht en het plan is om deze dan ook elk jaar te rijden

Het was dus een klassiek toereke rond de Lilse bergen en rond het vliegveld van Oostmalle ... niks bijzonders dus

Alles lag er perfect bij .... dus gewoon goed doorrijden en gas geven (wat dat op mijn leeftijd ook mag betekenen :oops: )

Vlotte inschrijving, sobere bv (suikerwafeltje + bekertje drinken), super afspuitstand (dit jaar echter geen gebruik van gemaakt ... ik moest nog huiswaarts fietsen), fiets bewaking ook aanwezig, kortom een leuke voormiddag gehad =D> =D> =D>
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Bericht door Speedy G. »

Ook ik ben hier komen rijden vandaag en heb goed kunnen vlammen (voor mijn doen dan he).

Bevoorrading was inderdaad eerder karig met enkel suikerwafels, drank en soep maar daar komen we toch niet voor he.

Wel jammer dat er nergens seingevers stonden om ons over te laten op de soms toch erg drukke hoofdwegen.

http://connect.garmin.com/activity/127872731#
Veilig
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 21:45
Rijdt met: Scott

Bericht door Veilig »

Kan alleen maar bevestigen wat hierboven staat. Het enigste minpunt vond dat ondanks er een toer van 18 km was aangekondigd, dat bij de start de kleinste toer 30 km was, voor de kleine bengels is 18 of 30 km wel een serieus verschil. Vind ik toch een serieus minpunt. Gelukkig lag er alles goed berijdbaar.
Kagge
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: di 18 apr 2006 22:16
Rijdt met: Merida Team issue 26

Bericht door Kagge »

Ben vadaag toerke gaan rijden , was best in orde. Goed geammuseerd.
Plaats reactie