Zo 20/11/2011 Kalmthout :: Stephan Aerts Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pinarello
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 17 nov 2011 21:06
Rijdt met: 4 series
Contacteer:

te doen???

Bericht door pinarello »

ik ben 13 jaar en het is mijn eerste toertocht zondag. Is de tocht van 40 km te doen voor mij of is het een zwaar parcours???? Of ben ik toch beter af met de toer van 28???

Ik train 2 keer in de week 1 keer mtb in de heide 30 km en 1 keer op de weg 40 km ongeveer.

Grtjs :-D
pinarello
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 17 nov 2011 21:06
Rijdt met: 4 series
Contacteer:

Bericht door pinarello »

en effe voor de zeker heid. ik heb het over de toertocht in Kalmthout op 20/11/11 (zie vorig bericht
Helmut B
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 06 jan 2010 13:59
Rijdt met: Cannondale F400 mudbike (2002), Kona Honzo AL/DL (2016)

Bericht door Helmut B »

Hoe groot is de kans op files hier?

Kilometers singletrack is cool, behalve als ge met 40 man achter elkaar schuift omdat er vooraan nen lokalen tooghanger rijdt die zijn ros 2 keer per jaar uit zijn tuinhuis haalt...
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

Helmut B schreef:Hoe groot is de kans op files hier?

Kilometers singletrack is cool, behalve als ge met 40 man achter elkaar schuift omdat er vooraan nen lokalen tooghanger rijdt die zijn ros 2 keer per jaar uit zijn tuinhuis haalt...
die is groot, heel groot: goe weer, een massa volk en dan een bende cyclocrossers en laagvliegers die er een wedstrijd van maken tussen trage rijders, beginnende rijders, kinderen, .... de kenijnen zich al aan het opjagen :-?
btw: iedereen heeft recht op ontspanning, dus ook die gast die 2 keer per jaar zijne vlo van stal haalt.
ook ik kom af, zal aan de start al 35 km gefietst hebben --> op de tt zelf zal de hr niet boven de 140 mogen gaan, verwacht u maar aan langgerekt rijtje achter mij, allemaal mooi in ganzenpas :lol: :lol:
De pé
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 18 nov 2010 17:32
Rijdt met: Trek Topfuel

Re: te doen???

Bericht door De pé »

pinarello schreef:ik ben 13 jaar en het is mijn eerste toertocht zondag. Is de tocht van 40 km te doen voor mij of is het een zwaar parcours???? Of ben ik toch beter af met de toer van 28???

Ik train 2 keer in de week 1 keer mtb in de heide 30 km en 1 keer op de weg 40 km ongeveer.

Grtjs :-D
Het is te doen en zeker dat je gewoon bent 30km te rijden. Als ge na de 30km natuurlijk niet drie dagen moet bekomen. Maar rij gewoon je eigen tempo dan lukt het wel. Hou wel rekening met iets meer km dan ze opgeven. Dat is bijna bij elke toertocht zo. Ik weet natuurlijk niet of dat hier ook zo is.
Nu is het wel zo dat ge meestal een splitsing hebt voor de bevoorading en ook nog één na de bevoorading. Dus rij de grote toer tot aan de bevoorading. Zit je nog goed :lol: rij je verder de grote toer zit je een beetje minder :( volg je na de bevoorading de kleine toer. Zo zit je tussen de twee in. =D>
De pé
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 18 nov 2010 17:32
Rijdt met: Trek Topfuel

Bericht door De pé »

Helmut B schreef:Hoe groot is de kans op files hier?

Kilometers singletrack is cool, behalve als ge met 40 man achter elkaar schuift omdat er vooraan nen lokalen tooghanger rijdt die zijn ros 2 keer per jaar uit zijn tuinhuis haalt...
In mijn geval vorig jaar was er file vorming maar niet in grote getalen. Het zijn geen al te lange single tracks(vorig jaar) en ze staken er soms toch wel breedere stukken in. Waar je vlot kunt voorbij steken. Maar ik rij altijd met het gedacht dat ik hier voor mijn plezier kom en niet om een wedstrijd gaat. Al rijd ge altijd wel een beetje een wedstrijdje tegen over je vrienden :lol: . Maar niet in dergelijke maten dat ik er collega's mtb er voor gaat hinderen en zeker geen kinderen. [-X
En met dit weer is het overal goed berijdbaar geen modder stroken waar ze moeten afstappen al is dat relatief in kalmthout omdat er bijna nooit modder ligt in de heide.
viktor 22
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 18 mar 2008 21:38
Rijdt met: trek 9.8 en trek superfly

Bericht door viktor 22 »

zeker de mensen die gemakkelijk 30km aankunnen , stel ik voor om de eerste spliting
de grote toer te volgen.(anders mis je het mooiste stuk ) + de eerste 10 km zijn zeker
niet zwaar.
tot zondag.
Gebruikersavatar
nightmare
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: za 11 sep 2010 14:27
Rijdt met: trek8500

Bericht door nightmare »

Ik vind het zeker niet slecht als er in het begin asphalt zou liggen :wink: Eerst wat warm rijden en daarna gooi je de remmen maar los....Ben je te vroeg terug "binnen" dan doe je nog vlug de 30Km =P~. Op het laatste een stuk verhard vind ik zelfs een pluspunt!... (kwestie om een beetje uit te kunnen rijden). Maar ieder zijn eigen mening hier over hé :wink:
Tot morgen O:) .
Gebruikersavatar
Vintage Biker
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 14 okt 2002 22:23
Rijdt met: Van Nicholas Tuareg

Bericht door Vintage Biker »

Deze namiddag hebben we pijlen gehangen en alles ziet er schitterend uit.
Hou er wel rekening mee dat de grote toer ruim 46 fantastische kilometers zijn en de kleine ruim 35 !
Maar eens je helemaal opgewarmd bent zal je je geen minuut vervelen.
:bounce:
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

In de Ossendrechtse Heide in elk geval roze pijlen zien hangen en kalkstrepen op de grond.
Ziet er goed uit.
Plaats reactie