Di 01/11/2011 Peronnes-Les-Antoing :: 15° Pierre Brunehaut

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

laatste mtb-koers van het jaar, en hij was mooi, zowel van parcours als uitslag (5e algemeen, 1e master)
Eerst een km-tje lint trekken op den asfalt, en dan de plaatselijkse lusjes vooral het echte werk kon beginnen. De eerste km van de grote lus was er één door het zuigende gras, maar algauw reden we op een brede sintelbaan door het bos. Een chicane tussen de bomen bergaf naar het water en dan 500m vlammen op het jaagpad. Opnieuw singeltrack door het bos, slingeren en manoevreren tussen bomen en takken, vooraleer we opnieuw een stukje jaagpad kregen. Nogmaals het jaagpad af, de talud omhoog, omlaag en dan door het gras omhoog fietsen. Op't einde een extra klimmetje waar ik van de fiets moest. Nu kregen we een singeltrack (langs het kanaal) gemaakt door quads, op en neer tot we langs een veld een brug bereiken die ons langs de overkant opnieuw door het struikgewas laat rijden. HIer waren de sporen nog niet zo goed ingereden, wat maakte dat dit ferm lastig was. De talud omhoog en via nog wat groen bereikten we een bos dat ons langs de franse grens en het vliegveld leidde. ook hier was het heel de tijd geconcentreerd rijden, de sporen waren niet overal evengoed leesbaar, en hadden soms onverwachtte kronkels. Mooi was het in ieder geval wel. Na een 15km draaien en keren waren de resterende km van de eerste ronde vooral rechtdoor vlammen op achtereen volgens een bosdreef, een stukje straat en enkele mooie boereslagen. Eerste ronde in +- 50min. Een 2e ronde kon beginnen. Eindigen deden we met de startronde.
Een mooi parcours, veel singeltrack (inhalen was quasi onmogelijk op sommige stukken), hier en daar een recht stuk waar je kon inhalen en goedlopende veldwegen. Het parcours was zodanig goed afgezet door de organisatie dat je geen rekening meer moest houden met het verkeer de weinige keren dat je op het asfalt kwam.
Enig minpunt: de prijsuitreiking heb ik gemist :evil: , ne trofee en prijzengeld (allée da denk ik toch)
Gebruikersavatar
Gismo
Mountainbiker
Berichten: 646
Lid geworden op: do 29 jan 2009 21:17
Rijdt met: ROCRIDER 6.3 UPGRADE-FREE AGENT DIRT-BMX HALO FR 2
Contacteer:

Bericht door Gismo »

Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Bericht door den wakkere bakker gits »

bekka schreef:Hier ook van start gegaan,de goeie benen thuis gelaten :oops: ;
Misschien een beetje van het goeie te veel na 5 weken niet op de fiets wegens armbreuk en nu 4 dagen aan 1 stuk willen biken...
Over de tocht;al bij al leuke tocht,goeie organisatie,ik ben van start gegaan voor de 55 maar achteraf gekozen voor de 35(arm die net uit de plaaster is had het hard te verduren op de 'hobbelwegjes').
Kort na de eerste ravito voorbij gevlogen geweest door de wakkere bakker uit gits en zijne maat dacht ik.

groetjes
Volgende keer roep je me maar eens e en idd was op pad met ne maat en met billen die verzuurd waren door een minivoetbal match de avond voordien. Speel nog altijd competitie en we waren door de ongelukkige satum met slechts 5man. 4keer 13min40sec in het rood gaan is toch niet meer zo gezond als je 37j bent. Der zat niet veel poer in de benen.
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Bericht door den wakkere bakker gits »

Motorbiker schreef:@ den Bakker: Mea culpa. Ik was te laat op de afspraak wegens rijtechnische omstandigheden in combinatie met het nageslacht.
Sorry.
We hebben u nageslacht nog aan de praat gekregen op de Aprés maar wij stonden vertrekkensklaar als jij en Traxer achter ons voorbij reden.

Niet erg ze wij hadden gewoon geen geduld genoeg dat is alles
:lol: :lol:
Plaats reactie