Za 05/11/2011 Vlamertinge :: VTT Franco Belge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
supertramp
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 30 nov 2010 00:03
Rijdt met: metal frame 2 wheels

Bericht door supertramp »

3e jaar op rij aanwezig en 3e jaar op rij natte editie. 'K vind dit persoonlijk niet erg, tof om na lange tijd nog eens een echte moddertocht te rijden als is het kuiswerk achteraf wat minder plezant :lol:
Lus rond de Catsberg was terug erg mooi maar die strook linksaf meteen zeer steil omhoog moest er misschien niet bij, heb daar niemand naar boven zien rijden. Ook in Poperinge lag er een strook bij waar het absoluut onmogelijk doorploeteren was, blijkbaar had de groendienst er net gefreesd en gras gezaaid :-D
Afspuitstand terug dik in orde, tot volgend jaar! :wink:

Iemand trouwens een idee waar de foto's online komen, ergens een dame die foto's nam in omgeving van de Catsberg meen ik me te herinneren...
missie
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: za 31 okt 2009 00:14
Rijdt met: Lapierre Ultralight Cross
Contacteer:

Bericht door missie »

Met heel veel goesting gestart voor het eerste, échte modderritje van 't jaar...maar de stemming sloeg al gauw om. Na nauwelijks 8 km (strook 15) zowel voor- als achteraan lek, boeken dicht. 1 reserve binnenbandje heb ik mee, helaas geen 2. Die strook lag er overigens ook heel slecht bij, overal steenbrokken met 2 dikke snake-bite's als gevolg... Bedankt aan de mannen van de pechdienst.
Gebruikersavatar
fast2
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 17 okt 2008 19:08
Rijdt met: Thompson

Bericht door fast2 »

Vandaag om 13u vertrokken en twas zalig om te rijden !
Overal hoe kunnen rijden ook op de eerste stroken(begon beetje bij beetje op te drogen) , de Cats was de maks ! :bounce: :bounce:
Heb de nodige dosering genomen om m'n tocht tot een goe einde te brengen en ben aangekomen met 60km op de teller en 21 moyenne :-D
Volgend jaar hier opnieuw van de partij en dan hopelijk tesamen met de drie andere erika's baaikers starten die juist aankwamen toen ik nog moest vertrekken :lol:

See ya en tot op de heuveltjes van erika =D>
Gebruikersavatar
Kees de Hollander
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 28 okt 2010 21:19
Rijdt met: boommax xt

Bericht door Kees de Hollander »

Ik heb zeker geen spijt dat ik ruim 100 km heb moeten rijden om aan deze tocht mee te doen mooi afwisselend parcoer =D> =D> =D> en de moder hoort er bij in deze tijd van het jaar zal nog wel erger worden deze winter #-o #-o #-o .
de klimmen zijn niet echt iets voor mij maat toch maar enkele keren even moeten afstappen :^o :^o
goede organizatie zeker de afspuit en de douces waren perfect :-D :-D :-D
ik begreep dat de foto`s op de site van de organizatie komen.

bedankt en mischien tot volgend jaar
afdalerke
Mountainbiker
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 24 dec 2007 15:23
Rijdt met: cube race

Bericht door afdalerke »

Lus rond de Catsberg was terug erg mooi maar die strook linksaf meteen zeer steil omhoog moest er misschien niet bij, heb daar niemand naar boven zien rijden.


ben overal boven gereden en dit met zomerbanden .
ga nu wel wisselen om morgen na de kluis te gaan .
deze rit was gewoon af voor mij vele stroken rond de catsberg eens in omgekeerde richting gedaan en zo eens gezien dat deze mooie afdalingen ook lastig kunnen zijn .
Gebruikersavatar
stijndep
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 07 feb 2010 21:19
Rijdt met: rock rider 9.1

Bericht door stijndep »

rond 12 u gestart en mooi in het zonnetje kunnen
rijden had deze weeknog de geax gato s
opgelegd en er zeker geen spijt van gehad
mooie tocht tof klimwerk op rond en over de
cats en de zwarte merci en tot de volgende e
tjolder
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 okt 2009 00:49

Bericht door tjolder »

mooie tocht!
En eu.. hoe vettiger hoe prettiger! (We hebben toch niet te klagen hé na al die droge weekends..)
Gebruikersavatar
jägermeister
Mountainbiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 19:48
Rijdt met: SCOTT SCALE 910
Contacteer:

Bericht door jägermeister »

We zijn inderdaad al super verwend geweest in verband met het weer. Toen ik vannacht voor de eerste keer wakker werd rond 4.30u stonden de hemelsluisen al volop open. Dus wist ik al wat we mochten verwachten. Maar aan de wetten van de natuur kunnen we nu eenmaal niks veranderen en daar Kunnen wij: Erika's Baaikers zeker van meespreken. Vandaag ben ik voor de derde maal aanwezig samen met Ndikn en Riekoorde (sven, die tevens een thuismatch speelde). Toen ik het crossparcourke in Poperinge op ging en dacht: man, man, dat is pas heavy shit.
Mijn voorwiel en achterwiel volledig geblokkeerd door kleigrond, dus dragen die fiets #-o . Na het verwijderen van de overtollige (teel)grond tussen ieder fietsonderdeel terug verder gescheesd. Wegens een voortdurige chainsuck en problemen met de transmissie dacht ik na de eerste bevoorrading toch nog de dertig km te verkiezen , maar daar was het sierieus te laat voor. Bij het trotseren van de Catsberg werden beentjes tot vier maal toe (denk ik) op de proef gesteld. Alles was perfect te doen mits een voetje aan de grond, zelfs de afdalingen waren okido. Na de tweede bevoorrading kwam de najaars zon op het toneel en leken de baterijen terug opgeladen. Bij het terug rijden richting Vlamertinge kon ik zelfs mijn grote plateau nog gebruiken om nog eens door te vlammen. Achter de goede bikewash nog een babbelke gehad met onze Fast2 die op punt stond net te vertrekken. Na een warme vekwikkende douche, samen met Ndikn genoten van de après en een stuutje met gekapt.
Vlametinge al heb ik een paar keer gevloekt maar toch was ik blij dat ik er was.
Bepijling zeer goed, bevoorradingen in orde =D> =D> =D> =D> =D> .

Misschien tot de volgende



Zondag 15 Januari 2012 12e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken


http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

De eerste moddertocht van het jaar was een feit. Door de warme temperaturen toch menig druppeltje zweet gelaten op de Cats. Deze lus was effenaf prachtig en veel hebben ze hier niet laten liggen. Een mooie afwisselende tocht, zeker in deze omstandigheden. De baanstroken stoorden me absoluut niet en waren bij momenten een verademing. De tocht gereden met Koen, die zijn uitstekende vormpeil blijft aanhouden. Bedankt en tot de volgende. =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
spider81
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 26 jul 2011 10:13
Rijdt met: granville

mtb

Bericht door spider81 »

ik vond het ook een heel mooi parcour!!
het was slijkig, maar daarom niet minder tof!!
het parcour rond de cats was redelijk lastig, alé lastig!, ik was toch content dat ie gedaan was, maar heb hem toch naar mijn normen goed bekolommen.
Organisatie was ook in orde, de bordjes stonden goed, en duidelijk!
Ik heb maar 1 keer de grond van dicht gezien, en dit op de voorlaatste strook, khad het eerder verwacht zoals het glas en slijkig lag. :-?

Heb ook met 2 andere bikers koortje gespeeld, en zij met mij, ne keer voor, dan weer samen komen, dan zij voor, dan samenkomen, maar na mn valpartij'tje heb ik ze moeten laten gaan, de batterij was ook al plat ondertussen...

Op naar de volgende!!

Merci voor de mooie toertocht!! :-)
Plaats reactie