Zo 13/11/2011 Huizingen/ Beersel :: 4de Wcup Classic MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
flangler
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 15 jun 2011 22:40
Rijdt met: specialized epic s-works

Bericht door flangler »

prachtige rit !!!
de 55 aan een deftig tempoken gedaan 1022hm had ik





qua organisatie super in alle geval !!! dik dik dik
Laatst gewijzigd door flangler op zo 13 nov 2011 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
RacingRonny
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 11 okt 2010 19:56
Rijdt met: Santa Cruz Blur en Orbea Oiz Carbon

Bericht door RacingRonny »

Met 8 man van mtbOverijse aanwezig.
Zoals iedereen al gezegd heeft valt er niets aan te merken op deze tocht. Alles tot in de puntjes verzorgd. een dikke proficiat aan de organisatie.
Had nog nooit in de streek gereden en dus heel spijtig dat de zon maar niet door de mist geraakte. Had zeer graag willen genieten van de mooie uitzichten.
Parcours is eens leuk om te doen maar zeker niet om ieder jaar aan te stippen. Maar dat ligt zeker niet aan de organisatie maar aan het feit dat ik het liever technischer heb. En dat miste ik hier een beetje. Maar nogmaals dat ligt enkel aan mij want heel veel mensen zullen hier wel van genoten hebben. Ieder zijn ding nietwaar.
Captain Slow
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 28 nov 2010 19:29
Rijdt met: Granville Pulse Synergy

Bericht door Captain Slow »

Zeer mooie tocht!

Na de tochten rond het Luikse (daar kan niks aan tippen) was dit één van de mooiste die ik al gereden heb, constant op en af. Laatste km reed er iemand naast mij en die vatte het mooi samen: de ronde van vlaanderen voor mountainbikes.

40 gedaan en achteraf wat spijt dat ik de 55 niet gekozen had, maar langs de andere kant was die 40 al gepeperd genoeg. Wat moet dat hier geven als t vettig ligt...?

Ik kom zeker terug, maar ik vrees dat ik niet de enige zal zijn ... Al bij al wel maar één keer last gehad van het vele volk, op die klim aan het golfterrein, waar iedereen wel even stil gestaan zal hebben.

Zeer goede organisatie! Pijlen, bevoorrading, service in de tent,... perfect! Proficiat!
Gebruikersavatar
Tompie08
Mountainbiker
Berichten: 390
Lid geworden op: ma 13 jun 2005 15:24
Rijdt met: Scott Scale 50

Bericht door Tompie08 »

La chouffe op den après, meer moet da nie zijn! =D>

Wegens omstandigheden slecht de 25km gedaan, maar heel erg genoten.
Wel vrij gevaarlijke afdaling(kje) net na laatste splitsing (was extra lusje enkel voor kleine toer dacht ik). Dacht niet dat er een gevarenbordje stond, maar kan het gemist hebben (voor mij hoeft dat ook niet, maar voor een beginneling / kind mss handig).

Goede organisatie, vriendelijke mensen & mooie omgeving.
Volgend jaar dus terug aanwezig voor een langere afstand.

Goe bezig Dworpse Bikers! =D>
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Van de 4 edities was dit mijn derde en steeds langste afstand gereden en terug genoten van de eerste tot laatste kms. Samen met Vivkemobiel & Co en MC Anthony en collega Eddy gestart en dus in 3 groepkes van 2 gereden want den Eddy had de tocht wat onderschat maar chapeau dat em bleef volharden en de 70 koste wat kost wou uitrijden.
De bevoorradingen waren dik in orde met veel keuze maar de eerste en twee waren iets te kort op elkaar vond ik, de giftsbag van W-cup en Tip Top is ook meer dan in orde met zelfs een pompke bij.
Gemiddelde snelheid was niet van tel vandaag maar de genotsfactor des te hoger, uiteraard stond de camera terug op de helm en komt er terug een filmke ( met vertraging weliswaar wegens short trip naar de UK ).
Ik had op de kop 68 km en 1358 hms op de garmin.
Volgend jaar komen we zeker terug, das een feit dat vast staat.

MaC'Red 8)
Knurre Sven
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 20:07
Rijdt met: Scatto Supercomp 3

Bericht door Knurre Sven »

Superrit zowel qua parcour, bepijling, hoogtemeters kort gezegd alles erop en eraan. Wat betreft het inhalen op singletracks , als het verantwoord is waarom niet. als je niemand hindert moet je er toch mee kunnen leven dat er altijd iemand sneller is ...
Enig minpunt vond ik de toch wel lange wachtijd aan de 2 klimmetjes na bevoorrading, alternatieve route voorzien volgend jaar voor de iets mindere bikers onder ons (net zoals ik...).
Volgend jaar terug van de partij !!!
Gebruikersavatar
Skepperken
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 11 feb 2011 12:10
Rijdt met: Cube LTD Pro'11
Contacteer:

Bericht door Skepperken »

Deze tocht met nog 2 compagnons aangevat en gekozen voor de 55km, mede omdat de conditie nog ni optimaal is.

En we zijn unaniem tot het besluit gekomen dat dit de mooiste tocht in Vlaanderen is die we ooit al hadden gereden... hier zit echt álles in, pittige klimmen, leuke afdalingen, technische stukjes, modder... zeer vriendelijke én perfecte organisatie, goeie bevoorradingen, nen bike-wash om U tegen te zeggen... volgend jaar zijn we er gewoon terug, maar dan voor de 70km!

=D> =D> =D>
16Horsepower
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: do 11 nov 2010 11:22
Rijdt met: Cube

Bericht door 16Horsepower »

Genoten van 69 prachtige kilometers! Denk dat dit toch zowat het leukste & mooiste parcours moet zijn dat Vlaanderen te bieden heeft! Veel leuk slingerende boswegjes. Technischer moet het parcours voor mij niet, zeker niet met zo'n massala opkomst. Nog technischer zou niets anders dan valpartijen en opstoppingen (cfr wegje aan golfbaan) opleveren. Bevoorradingen was piccobello & bepijling zeer duidelijk (nergens getwijfeld of gemist). Proficiat voor de organisatie! Ik vond het welkom dat in de extra lus op de 70 km enkele vlakkere stukjes zaten, het moet niet continu de ene helling na de andere zijn. Denk dat er globaal al genoeg hoogtemeters in zaten. Eén stukje in de extra lus van de 70 waar we op minder dan 1 km 4x van de fiets moesten stappen om hekkens te passeren was er misschien wat over, allez dat hoorde ik toch ook anderen zeggen. En nog een kleine tip : voorzie bij de inschrijvingen 2 extra personen v/d organisatie voor de "niet-leden inschrijvingen dag zelf" : ik heb een klein half uur aangeschoven, terwijl aan andere rijen quasi geen volk stond.
jan helsen
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 13 sep 2009 13:49
Rijdt met: Specialized rockhopper en Orba Alma G10

Bericht door jan helsen »

Wij zijn met 3 van de platte kempen komen afzakken voor de 70km.
Prachtige rit, prima bevoorrading, goed gepeild.
Waar kunnen we de foto's vinden?
LB
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 23 okt 2011 21:56
Rijdt met: Cannondale Flash 29'er Alloy 1

Bericht door LB »

jan helsen schreef:Wij zijn met 3 van de platte kempen komen afzakken voor de 70km.
Prachtige rit, prima bevoorrading, goed gepeild.
Waar kunnen we de foto's vinden?
http://www.wcupclassicmtb.be/site/index ... 77&lang=nl

Foto's kan je hier vinden
Plaats reactie