Zo 23/10/2011 Sprimont :: Randonnée commune des organisateur

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Bericht door ***G*** »

julie schreef: De laatste beklimming, de redoute, was zeker niet makkelijk, vooral het begin, daarna wordt het iets makkelijker
+1 zeg maar gerust zeer moeilijk. Weet u misschien welke vaste route dat is dat langs die helling passeert? En of die route voor de rest meevalt,misschien wel een goede trainingsroute...

En ja zal verkeerd gekeken hebben op dat plannetje,dacht het al dat het niet kon... 1468hmtrs 8)
Gebruikersavatar
Svenbrm
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 12 jun 2011 21:47
Rijdt met: Specialized Epic Expert 2010
Contacteer:

Bericht door Svenbrm »

Ik heb vandaag ook deze toertocht gereden en ik moet zeggen zeer pittige tocht, veel klimmen en inderdaad die laatste beklimming...
Ik had 31,5km en 796 hm op de gps staan. Kortom leuke voormiddag gehad en na afloop een lekkere hot-dog van de bbq!
Gebruikersavatar
blomsky
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 26 feb 2007 17:20
Rijdt met: cube reaction

Bericht door blomsky »

Machtige tocht, maar loodzware beklimmingen! Op het einde klutedood. Ook blij dat het droog lag zodat ik La Redoute (bijna) helemaal al rijdend ben bovengekomen. Vorig jaar al na 100m te voet naar boven... Prachtige tocht. Hopelijk tot volgend jaar!
Goohooni
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 18 mei 2011 22:37
Rijdt met: Stumpjumper ht comp 29er

Bericht door Goohooni »

lekker tochtje!

bij start een beetje in gehouden omdat ik wist dat het nog zwaar ging zijn, goede keuzen laatste beklimming nog lekker kunnen op knallen..

goede bewegwijzering, goede tussenstops, wel veeel volk, lang parking zoeken, maar dat was het zeker waard :)

tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
.:bert:.
Mountainbiker
Berichten: 619
Lid geworden op: wo 31 aug 2005 22:24
Rijdt met: ne witte, ne zwarte en ne grijze

Bericht door .:bert:. »

Voor mij was het de eerste keer dat ik, samen met 3 clubbies, naar Sprimont ben afgezakt.

Uitdagende, zeer plezante en super georganiseerde rit. En met de overschot van zware verkoudheid was het geen lachertje.

Maar, ik heb mij geamuseerd!
Volgend jaar meer van dat!!
Gebruikersavatar
Monke
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 17:46
Rijdt met: Canyon Nerve XC
Contacteer:

Bericht door Monke »

blomsky schreef:Machtige tocht, maar loodzware beklimmingen! Op het einde klutedood. Ook blij dat het droog lag zodat ik La Redoute (bijna) helemaal al rijdend ben bovengekomen. Vorig jaar al na 100m te voet naar boven... Prachtige tocht. Hopelijk tot volgend jaar!
Het eerst stuk van La Redoute was ik ook even niet aan het opletten en even voet aan de grond moeten zetten toen ik weggleed. Het tweede stuk ging probleemloos. Toch pittig op het einde van de tocht nog!
Gebruikersavatar
jägermeister
Mountainbiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 19:48
Rijdt met: SCOTT SCALE 910
Contacteer:

Bericht door jägermeister »

Gistermorgen samen met het vrouwke vertrokken (met de auto) vanuit Bourcy naar Sprimont. Eens aangekomen rond 8.30u waren de parkeerplaatsen al lang uitverkocht. Dus dan maar langs de weg geparkeerd. Aan de opkomst te zien wisten we al dat het een topper zou worden en dat was het zeker. Mijn vrouwke verkoos de 42km en ik de 47km. Het was gewoon puur genieten: het parcours, de omgeving en de uitzichten, ook al was het dikwijls afzien vooral de laatste klim #-o #-o #-o . De 3 bevoorradingen waren super. Ook van de bepijling was zeker niks op aan te merken.
Terug aangekomen met 46.77km en 1192hm op de teller.
Chapeau aan de organisatie!! =D> =D> =D> =D>

Volgend jaar misschien aanwezig met meerdere Erika's Baaikers.

Alvast de fotokes:
https://picasaweb.google.com/1000879374 ... 9790185922

Later volgt nog een filmke.



Zondag 15 Januari 2012 12e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken


http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Bericht door ***G*** »

jägermeister schreef:Gistermorgen samen met het vrouwke vertrokken (met de auto) vanuit Bourcy naar Sprimont. Eens aangekomen rond 8.30u waren de parkeerplaatsen al lang uitverkocht. Dus dan maar langs de weg geparkeerd. Aan de opkomst te zien wisten we al dat het een topper zou worden en dat was het zeker. Mijn vrouwke verkoos de 42km en ik de 47km. Het was gewoon puur genieten: het parcours, de omgeving en de uitzichten, ook al was het dikwijls afzien vooral de laatste klim #-o #-o #-o . De 3 bevoorradingen waren super. Ook van de bepijling was zeker niks op aan te merken.
Terug aangekomen met 46.77km en 1192hm op de teller.
Chapeau aan de organisatie!! =D> =D> =D> =D>

Volgend jaar misschien aanwezig met meerdere Erika's Baaikers.

Alvast de fotokes:
https://picasaweb.google.com/1000879374 ... 9790185922

Later volgt nog een filmke.



Zondag 15 Januari 2012 12e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken


http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
jawadde wat een drukte :drunk: ben blij dat ik wat later (10u30) vertrokken ben... Heb alleen na de start wat volk gezien,na de 2de bevoorrading en op la redoute maar al bij al zeer weineg.
Zeer mooie foto's trouwens en ja twas een super tocht :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
Monke
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 17:46
Rijdt met: Canyon Nerve XC
Contacteer:

Bericht door Monke »

***G*** schreef:
jägermeister schreef:Gistermorgen samen met het vrouwke vertrokken (met de auto) vanuit Bourcy naar Sprimont. Eens aangekomen rond 8.30u waren de parkeerplaatsen al lang uitverkocht. Dus dan maar langs de weg geparkeerd. Aan de opkomst te zien wisten we al dat het een topper zou worden en dat was het zeker. Mijn vrouwke verkoos de 42km en ik de 47km. Het was gewoon puur genieten: het parcours, de omgeving en de uitzichten, ook al was het dikwijls afzien vooral de laatste klim #-o #-o #-o . De 3 bevoorradingen waren super. Ook van de bepijling was zeker niks op aan te merken.
Terug aangekomen met 46.77km en 1192hm op de teller.
Chapeau aan de organisatie!! =D> =D> =D> =D>

Volgend jaar misschien aanwezig met meerdere Erika's Baaikers.

Alvast de fotokes:
https://picasaweb.google.com/1000879374 ... 9790185922

Later volgt nog een filmke.



Zondag 15 Januari 2012 12e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken


http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
jawadde wat een drukte :drunk: ben blij dat ik wat later (10u30) vertrokken ben... Heb alleen na de start wat volk gezien,na de 2de bevoorrading en op la redoute maar al bij al zeer weineg.
Zeer mooie foto's trouwens en ja twas een super tocht :bounce: :bounce: :bounce:
Wij zijn ook iets later vertrokken om file te vermijden.
Ik sta trouwens op foto 57 :wink:
Knap gedaan!
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

***G*** schreef:
+1 zeg maar gerust zeer moeilijk. Weet u misschien welke vaste route dat is dat langs die helling passeert? En of die route voor de rest meevalt,misschien wel een goede trainingsroute...

En ja zal verkeerd gekeken hebben op dat plannetje,dacht het al dat het niet kon... 1468hmtrs 8)
er stonden wel groene pijlen, dus het is zeker onderdeel van een vaste route, maar ik weet niet uit mijn hoofd welke, dat moet ik op de kaart nazoeken.

Ik vond de redoute niet de zwaarste beklimming trouwens, er was 1 beklimming, ik geloof voor de laatste bevoorrading, die heel lang was, er waren vooral in het begin steilere stukken met losse stenen, maar daarna ging die nog lekker lang door met stukken vals plat.
Plaats reactie