Zo 16/10/2011 Overijse :: MTB dwars door het Zonienwoud

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ivovlo
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 20:03
Rijdt met: mountain roller - rohloff

Bericht door ivovlo »

ja jongens, op elke tocht zijn er wel plus en min punten. ik vond deze tocht wat van alles hebben dus iedereen moet er toch zijn ding gevonden hebben? snelle brede lanen, single tracks, korte steile stukjes enz. hoe later ge start op zo'n bekende toer, zeker met het superweer vandaag, uiteraard hoe mee volk. wij nergens verkeerd gereden en goei bevooradingen. tot volgens jaar!
Gebruikersavatar
vanham
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 18 jan 2008 22:06
Rijdt met: koga X runner /Cannondale Flash 29er

Overijse

Bericht door vanham »

Vertrokken voor de 66 km, wat er 72 bleken te zijn was echt wel koud in het begin , de laatste 3 km een serieus klopje gekregen geraakte echt niet meer vooruit voor de rest super tocht
Gebruikersavatar
mahna-mahna
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: za 28 mar 2009 12:49
Rijdt met: Scott Scale 940

Bericht door mahna-mahna »

Ik heb mij geamuseerd op de 66 km die er bijna 70 waren
Bepijling en bevoorrading(zeker de 2e) kon idd beter.
Bedankt organisatie
Gebruikersavatar
Saturnuske
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 11 nov 2003 21:49

Bericht door Saturnuske »

's Ochtends na lang getaffel om een parkeerplaats te vinden, verscheen ik om 8.45 aan het voetbalveld. Gelukkig was het niet lang aanschuiven aan de 66 km. Dat duurde en duurde eer ik uiteindelijk van start ging want 't was een drukte van jewelste rondom 't terrein en aan de inschrijvingstafels. M'n compagnon stond al vertrekkensklaar terwijl hij later arriveerde dan ik met de auto.
Zoals naar gewoonte nooit met handschoenen te mountainbiken had ik toch wel frisse handjes. Maar al onmiddellijk raakte ik opgewarmd als je al direct de bergen werd "opgezwierd".
Tegen al m'n verwachtingen in liep de omloop toch de hele andere richting op. Niet slecht, alleen niet zo veel velden verwacht. Die velden waren dan ook welkom om je op te warmen in't zonnetje.
Hoewel het vandaag nochtans 16 graden was voelde het toch koeler aan in de bossen. Van lang stilstaan was geen sprake van aan de bevoorradingen want anders was't in gang schieten om het terug warm te krijgen.
Vond het een mooie tocht, afwisselend met heftige klimmen als lange lanen door het Zoniënwoud. Enfin, en best wat lastig.
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Bericht door vannoli »

Leuk tochtje met 68km en net geen 1000Hm volgens mijn Sigma, met 2platte achterbanden ,1ste aan die dakpannen halfweg ,een snee in de band 2de int begin van zoniënbos ,een doorn erin #-o gelukkig maat ook met zijn 29er en dus bandje geleend

Vond wel vorig jaar beter int begin dacht ik ,2de deel nadat je de inschrijving weer tegenkomt is leuker
Gebruikersavatar
VaMalder
Mountainbiker
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 09:29
Rijdt met: Ene me 64 spaken en 2 pedalen

Bericht door VaMalder »

Zoals enkele anderen hier verkeerd gereden op de 66 en met een extra luske terug naar start binnengelopen met bekan 74 op den teller.
Een pak volk aanwezig en ik denk dat dit volgend jaar ook het geval zal zijn. Een parcours waar een beetje vanalles in zat, tof sfeertje.
Tot volgend jaar =D>
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

Leuke rit, rustig gestart zodat het laatste deeltje nog fun was ipv. afzien.
Ook 70km op te teller bij aankomst.
Stinnah
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 10 okt 2011 13:51
Rijdt met: Specialized Camber Elite

Bericht door Stinnah »

De 30km gedaan op zich was het een leuk tochtje met veel toffe beklimmingen in. Alleen het spijtige was dat er misschien iets teveel asfalt inzat. Ik denk dat je in deze streek wel meer veldwegen enzo kan inbouwen.

Voor de rest de bepijlingen waren in orde op 1 plaats na meer naar het einde toe ook.

Maar ik heb wel goed geamuseerd dus dat is het belangrijkste het was een goeie training om binnenkort de overstap te gaan maken naar de 4x km ;)
Jochem1
Mountainbiker
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 14 jun 2010 16:16
Rijdt met: Cannondale Six 13, Niner EMD, Niner Air RDO

Bericht door Jochem1 »

Amaai zoveel slechte commentaar voor toch wel een (naar mijn mening) geslaagde TT.

Om 10 u vertrokken voor de 66 (wat er 73 bleken te zijn incl. rit naar auto). Inderdaad de auto moest ver geparkeerd worden, maar dit is compleet normaal met 2300 man. Daar kan je je volgens mij onmogelijk op voorzien. Het parcours vond ik toch zeer plezant,pittige klimmetjes (980 Hm op de Sigma), en toch wel wat singletracks (meer dan voldoende voor een TT) in het zonienwoud en omstreken. Nog een pluspunt was de afspuitstand, allemaal hoge druk en genoeg voorzien, heb niet moeten wachten. Wat in Erpe-mere vorige week toch anders was.

Mij zien ze hier volgend jaar zeker terug. Top TT.
Gebruikersavatar
Conrad
Mountainbiker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 10:10
Rijdt met: Specialized S-Works Epic 2021
Contacteer:

Bericht door Conrad »

Inderdaad, zo slecht was ze toch niet?
Ik heb me naar mijn normen reuze geamuseerd.
Lekker koud, & het zonnetje in je gezicht, echt genieten.

Wegens tijdsgebrek heb ik de 45 maar kunnen rijden, maar heeft iemand de GPS track van de 66 km?
In ruil wil ik de 45 wel geven :lol: .
Plaats reactie