Zo 16/10/2011 Overijse :: MTB dwars door het Zonienwoud

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
RumaNoV
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 26 dec 2008 16:02
Rijdt met: Granville Pulse Synergy 27,5"

Bericht door RumaNoV »

Conrad schreef:Inderdaad, zo slecht was ze toch niet?
Ik heb me naar mijn normen reuze geamuseerd.
Lekker koud, & het zonnetje in je gezicht, echt genieten.

Wegens tijdsgebrek heb ik de 45 maar kunnen rijden, maar heeft iemand de GPS track van de 66 km?
In ruil wil ik de 45 wel geven :lol: .
Heb jij een idee van de hoogtemeters op de 45 km? Het leken er mij precies toch meer dan de 420 die ze hadden aangegeven :D
Gebruikersavatar
catwomen
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: za 22 dec 2007 14:48
Rijdt met: specialized jett

Bericht door catwomen »

Hebben genoten van de tocht, maar vonden het wel spijtig dat de 30km niet door het zonienwoud ging !
Speedworks
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 11 sep 2010 13:34
Rijdt met: Massi ProSL World Champion edition

Bericht door Speedworks »

Samen met kameraad de 45 gedaan (60 had er ook wel in gezeten ma bon)

Gezien wij meer de TT's van aarschot en Limburg gewoon zijn was het een evenwichtige rit. Pittige klimmetjes afgewisseld met een paar technische stukken en wat tempomakers ertussen door. Ideaal om eens de zwaardere TT's van de afgelopen weken af te wisselen.

bepijling was bij momenten een beetje verwarrend.

Gouden tip hier.... hang steeds 2 pijlen per bocht (1 op 50m ervoor en 1 in de bocht zelf)
Bepijling was trouwens na de bevoorrading iets beter dan ervoor..

bevoorrading was suikerwafels, banaan en appelsien samen met een wel lekker drankje.

Volgend jaar zeker terug, dan wel voor de 60km...
Gebruikersavatar
svennus
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 20:19
Rijdt met: Scott Spark RC WorldCup RIO Edition 2017

Bericht door svennus »

Ascent 580
Descent 595

Volgens de Polar zijn dit de meters van de 45km... Wel iets later als het vertrek opgezet en een klimming teveel gedaan door pijltje dat we niet gezien hadden 8)

Ascent 23% Hellingsgraad
Descent 22%
Gebruikersavatar
kleinpeereke
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: do 02 feb 2006 22:18
Rijdt met: stumpjumper 29

Re: Overijse

Bericht door kleinpeereke »

vanham schreef:Vertrokken voor de 66 km, wat er 72 bleken te zijn was echt wel koud in het begin , de laatste 3 km een serieus klopje gekregen geraakte echt niet meer vooruit voor de rest super tocht
platte :oops:
Gebruikersavatar
Montieken
Mountainbiker
Berichten: 397
Lid geworden op: za 19 mei 2007 13:14
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Montieken »

toffe rit, 66km waren er 68.5.
alles goed berijdbaar. mijn laatste km's me ne zoenker meegereden. geluk da ik in zijn wiel zat want hij had ne afslag gemist. nog rap hey zoekerke tis langs hier geroepen en een vriendelijke dank u gekregen :)
Gebruikersavatar
Gerrit C
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 14 apr 2006 18:11
Rijdt met: S Works Epic

Bericht door Gerrit C »

+ parcours van 66 km (gevarieerd)
++ seingevers (merci à die mannen voor hun inzet om ons veilig te laten oversteken)
+ het weer (als organisatie kan je er weinig aan doen maar je kan het maar hebben :-D )
+ de inschrijvingen van de 66 km om 8u15 's morgens
+ de parkingfaciliteiten om 8u ' s morgens
+ de 1e bevoorrading (perfect eigenlijk met een schitterend panorama op de omgeving)
+/- de 2e bevoorrading (beetje chaotisch, door de voorraad bijna heen, vooral de locatie minder oordeelkundig gekozen: misschien uitkijken naar een plein of parking?)
- geen bewaakte fietsparking (dus gene gaan drinken achteraf )
++ mijn bikematen

Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
Trekkie 800
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:14
Rijdt met: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Bericht door Trekkie 800 »

Gisteren ook naar hier afgezakt voor de 66 vanuit de Kempen (terwijl er 12km's van mijn deur er ook ene was). Twas lang geleden dat we nog eens in Overijse waren geweest en dat hebben we wel gevoeld. Een gevarieerde tocht met toch net iets teveel asvalt naar mijn goesting maarja. In 't Zoniënwoud mocht soms wel een pijltje meer hangen. Kortom, me goe geamuseerd ginder ook mede door het zonnetje. Volgende keer misschien terug. 2300 bik(st)ers, jawadde. Nu mijn fotootje zoeken.
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Bericht door DudeWithBike »

Volgens mijne Garmin waren de 66 er 67 met toch wel 970 hms. Vandaar dat het pijn deed boven de kniëen die laatste 10-15 km!

De Zoniënsnelweg tegen topsnelheid doorkruist dankzij het wiel van een cyclocrosser, mercikes daarvoor 8)

Vond het een leuke tocht, voldoende afwisseling en niets op aan te merken. Behalve de bepijling, die mocht op bepaalde plaatsen iets dikker hangen. En iets meer op het parcours in plaats van in de beplanting 10 meter uit de richting. (Hiermee refereer ik naar een bepaalde plaats in't Zoniënwoud waar de pijl ergens ver weg aan de linkerkant hing terwijl je naar rechts moest.)

We waren wel vroeg vertrokken.

Goei hamburgers en Tongerlo!

Haja, en inderdaad zoals velen zeggen, een bewaakte fietsenstalling zou welkom zijn met zoveel volk!

Nog vergeten: de oversteekhulp op de drukke plaatsen was zeer handig en welkom! Merci :)
Laatst gewijzigd door DudeWithBike op di 18 okt 2011 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
massiboy
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 11 apr 2011 07:04
Rijdt met: massi pro sl full xtr

pechdienst

Bericht door massiboy »

zeer mooie rit perfect uitgepijld goede bevoorrading maar de pechdienst kan veel beter

ik heb na aankomst 2 u moeten wachten op mijn fiets die met het busje is opgehaald een domper op een perfecte rit #-o
Plaats reactie